Bij het creëren van custom motoren is de afwerking van essentieel belang om de gewenste look en duurzaamheid te bereiken. Een populaire en effectieve methode voor het verkrijgen van een hoogwaardige afwerking is poedercoaten.
ð Breng een nieuw niveau van stijl en bescherming naar uw motorblok met onze nieuwste video: " Transformeer uw motorblok met een professionele poedercoating ". We nemen u mee achter de schermen om de magie van poedercoating te onthullen en hoe het de look en duurzaamheid van uw motor kan revolutioneren.
Motoronderdelen
Poedercoating kan onderdelen beschermen tegen de corrosieve effecten van olie, vet en uitzetting/krimp door temperatuurveranderingen . Bovendien kan een glad gepoedercoat oppervlak helpen bij de efficiënte verspreiding van warmte, waardoor uw motor koel blijft, zelfs als u hem flink opvoert.
'. De prijs van poedercoaten per m2 is afhankelijk van een groot aantal factoren, zoals de mate van voorbewerking die nodig is, de gewenste afwerking en kleur en de vorm en afmeting van het object. Grofweg kan gezegd worden dat het poedercoaten van een radiator ongeveer € 30 per m2 kost.
Bovendien hebben motorframes lange lichamen, randen, contouren en moeilijk bereikbare plekken. De kosten voor het poedercoaten van een motorframe kunnen rond de $200-$500 liggen, afhankelijk van de service, locatie, model en kwaliteit van de poedercoating.
Voordelen van poedercoating
Gecoate producten hebben een lange levensduur, zijn kras- en slagvast, gemakkelijk te reinigen en enorm goed bestand tegen uv-straling. Poedercoating is een proces waarbij geen oplosmiddelen nodig zijn, geen gevaarlijke dampen vrijkomen en geen schadelijke resten overblijven.
Naast dat poedercoating veel duurzamer is dan verf, is het ook beter voor het milieu! Poedercoating is moeilijk te verwijderen, wat voor- en nadelen kan hebben. Uiteindelijk is het een goed idee, zolang u vastbesloten bent over uw kleuren en de ontwerpen die u op uw fiets wilt laten aanbrengen .
Poedercoatings staan bekend om hun duurzaamheid. Ze zijn bestand tegen krassen, roest, en UV-straling, waardoor ze zeer geschikt zijn voor zowel binnen- als buitengebruik. Afhankelijk van de omstandigheden kan een poedercoating tussen 15 tot 20 jaar meegaan, mits goed aangebracht en onderhouden.
Soms zal poedercoating afbrokkelen of barsten , en net als een eierschaal blijven afbladderen. Afgebrokkelde poedercoating ziet er niet alleen slecht uit, het kan er ook voor zorgen dat de elementen de kostbare onderdelen die u zo hard hebt geprobeerd te beschermen, wegslijten.
Het hangt af van de opstelling van de coater en hoe goed ze zijn. Ik zou mezelf niet meer dan 0,8-1 lb voor een fietsframe (uitgaande van een fiets met pedalen) zien gebruiken.
We hebben ze hieronder allemaal met een korte beschrijving opgesomd: PJ1 Fast Black Epoxy Paint : Biedt een hoogglans, porseleinharde afwerking voor alle motorframes en andere metalen componenten die een fabrieksmatige duurzame afwerking vereisen. PJ1 is eenvoudig aan te brengen, bestand tegen afbrokkelen en krassen en beschermt tegen roest en corrosie.
Poedercoating is doorgaans een heel specialistisch klusje, maar dat neemt niet weg dat je het gewoon vanuit huis kunt doen! Bijvoorbeeld zelf velgen poedercoaten is na een beetje oefening prima te doen!
Motorlak is een duurzame verf die geschikt is voor gebruik op alle delen van het motorblok, inclusief het blok zelf, kleppendeksels, inlaatspruitstukken en waterpompen. De meeste motorlak is bestand tegen benzine, olie en andere chemicaliën en bieden ook een uitstekende bescherming tegen roest en corrosie.
Poedercoating is een droog afwerkingsproces dat wordt gecreëerd door een elektrische lading die ervoor zorgt dat een droog poeder smelt op het oppervlak van het metaal. Dit wordt vervolgens gebakken in een uithardingsoven om een gladde coating te verkrijgen. Het wordt meestal gebruikt om een harde afwerking te creëren die sterker is dan conventionele verf.
Auto onderdelen poedercoaten (motorblok, bullbars, veren)
Omdat het vaak gaat om kleine onderdelen zijn kosten voor deze poedercoat klussen vaak rond de € 250,- tot € 500,-. Prijzen voor het poedercoaten van auto onderdelen is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je precies wilt laten poedercoaten en in welke kleur.
De meeste poedercoatings gaan 15-20 jaar mee. Deze coatings zijn zeer goed bestand tegen weersinvloeden, chemicaliën en corrosie, en bieden elektrische isolatie, trillings- en geluidsdempingsvoordelen.
Kantenroest is een veelvoorkomend probleem bij gepoedercoate producten, waarbij corrosie optreedt op de randen van het gelakte product. Ook wanneer de laagdikte op de vlakke delen ruimschoots voldoende is.
Poedercoating is mechanisch erg sterk en beschikt over uitstekende UV- en weersbestendige eigenschappen.
"Toen we onze componenten vloeibaar lakten, moesten veel ervan na het bewerken worden geverfd, wat veel duurder was." Harley-Davidson poedercoat nu alle componenten van de aandrijflijn in een poedercoatingfabriek in Milwaukee die twee productielocaties bedient.
Gebruik WD-40 Specialist Reinigingsspray en een kwast. Spray de reinigingsspray over het hele compartiment. Schrob met een borstel vuil, vet en vlekken weg. Wanneer het motorcompartiment erg vies is, spuit je de spray opnieuw, en boen je het vuil weg totdat je het gewenste resultaat krijgt.
Poedercoaten beschrijft het afwerken van oppervlakken met poedercoatings, hetgeen gebeurt door oppervlakken elektrostatisch te laden. Daarna wordt het object in een oven geplaatst, waardoor het poeder smelt en opnieuw hard wordt. Dit proces is toepasbaar op zowel metalen als niet-metalen oppervlakken.
RVS poedercoaten vereist specifieke aandachtspunten om ervoor te zorgen dat de coating goed hecht en duurzaam is. Het is belangrijk om te weten dat RVS niet roest, maar wel kan corroderen onder bepaalde omstandigheden.
Dus hoewel poedercoating gemakkelijk krast , hangt dit ook af van de oorzaak en het gebruik. Commerciële toegangsdeuren zijn het beste voor gebouwen met veel verkeer, zoals scholen. Het gebruik van poedercoating betekent dat dit sneller krast dan roestvrijstalen deurbeslag.
Het object wordt tot hoge temperaturen opgewarmd in een speciale droogoven zonder dat er zuurstof bij kan. Dit wordt ook wel pyrolyse genoemd. Vervolgens kan het poeder er met een hogedrukspuit (met verwarmd water) worden afgespoten!