Kan je bol com retouren?

Stuur binnen 30 dagen je artikel gratis retour. Defect ontvangen artikelen mogen ook terug. Bekijk of je retouren al verwerkt zijn. Je kunt annuleren als de bestelling nog niet is verzonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Kan je gratis retouren bij Bol Com?

Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruikmaken van de bol.com retourzegels, of je kunt een eigen retourservice hanteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Waar kan je een pakket van Bol com retourneren?

Meld wel eerst je artikel retour aan op bol.com. Dit gaat als volgt: 1Pak de juiste bestelling erbij in je bol.com account, en selecteer de artikelen die je terug wilt sturen. 2Selecteer je verzendmethode en kies 'Inleveren bij pakketpunt' en je ziet de dichtstbijzijnde inleverpunten van Albert Heijn en PostNL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Kan bol com een retour weigeren?

Wat moet ik doen als ik een retour weiger? Als je een artikel weigert omdat deze niet voldoet aan de retourvoorwaarden, dan dien je eerst contact op te nemen met de klant. Geef aan waarom je de retour weigert. Vervolgens stuur je de retour op eigen kosten terug naar de klant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Hoe krijg je geld terug bij Bol Com?

Geld terug na annuleren
  1. iDEAL / zelf overmaken: binnen 3 werkdagen.
  2. Creditcard: de reservering wordt binnen 1 werkdag opgeheven.
  3. Debit card: binnen 3 werkdagen.
  4. Cadeaubon/kaart: binnen 4 uur opgewaardeerd in je account.
  5. Air Miles: je ontvangt je bedrag terug via een bol cadeaubon in je account.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

6 Tips om Retouren te Voorkomen op bol.com

28 gerelateerde vragen gevonden

Heb je altijd recht op retour?

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Is een pakket retourneren gratis?

Heb je een retourlabel ontvangen of geprint? Of heb je een digitale code voor retour ontvangen? Stuur je pakket direct en gratis terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe snel stort bol com geld terug?

Je krijgt je geld terug na de verwerking van je annulering

Als je binnen 24 uur nog geen e-mail hebt ontvangen dat wij of onze partner je annulering hebben verwerkt, neem dan contact op. Heb je wel een e-mail ontvangen dat je annulering is verwerkt, dan staat het geld binnen uiterlijk 3 werkdagen weer op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Welke artikelen kan je niet retourneren?

Welke producten mag ik niet retour sturen?
  • Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.
  • Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat gebeurt er met retouren van Bol Com?

Een groot deel van de geretourneerde artikelen is onbeschadigd en kan weer terug naar de verkoopbare voorraad. Soms is het nodig om een artikel op te knappen voor het weer bij de verkoopbare voorraad gelegd kan worden, bijvoorbeeld met een nieuw stuk tape op de verpakking.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Hoe moet je een pakje terugsturen?

Soms kun je kosteloos retourneren via de webshop. In andere gevallen regel je het eenvoudig via DHL. Je betaalt dan de normale verzendkosten. Voer online de juiste adresgegevens in, print je retourlabel en geef je pakket af bij een DHL ServicePoint in de buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Kan je bol com terugsturen bij Albert Heijn?

Maak je gebruik van de bol.com retourservice? Dan kunnen klanten hun bestelling vanaf nu ook retourneren via een Albert Heijn afhaalpunt in Nederland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Kan je bol com laten leveren in Postpunt?

Als je gebruikmaakt van de dienst Verzenden via bol.com en verzendt met DHL, kunnen klanten in Nederland vanaf nu automatisch kiezen voor een DHL afhaalpunt als bezorgadres – en dat zonder extra kosten. Met deze veel gekozen bezorgoptie bied je je klanten nog meer gemak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Kan je na 30 dagen nog retourneren?

Een klant heeft wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan te melden voor retour. Na deze periode heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maximaal ben je het product dan dus 28 dagen kwijt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Kun je een gebruikt artikel retourneren?

Als producten of verpakkingen beschadigd, gebruikt, vies, geïnstalleerd[2], gemonteerd of onvolledig terugkomen (en waarbij de consument wel gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht[3]) mag je deze retouren niet weigeren en terugsturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Kan ik bellen met bol Com?

Even mailen is waarschijnlijk de makkelijkste optie: [email protected]. Bol.com raadt zelf aan om met ze te bellen: 030 310 49 99.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hetnlpcollege.nl

Wie betaalt de verzendkosten bij retour?

Als je 2 artikelen bestelt en er 1 houdt en 1 terugstuurt, hoeft de webwinkel de bezorgkosten niet terug te betalen. De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je in principe zelf, maar dat moet de webwinkel wel van tevoren aangeven. Sommige webwinkels hebben een gratis retourmogelijkheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan je een product terugbrengen?

Online en telefonische aankopen

Wanneer je online, telefonisch of aan de deur een aankoop doet, heb je als consument wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd. In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veritasadvies.com

Hoe krijg je je geld terug bij retourneren?

Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Wie betaald retourkosten bol Com?

Wij betalen je terug

Binnen uiterlijk 14 dagen na je retourmelding, tenzij je 't dan nog niet hebt teruggestuurd natuurlijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Wat als je bol com niet betaald?

Betaal na 14 dagen

Vanaf het moment dat je de e-mail met de betaallink hebt ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Als je te laat betaalt, kan het zijn dat er herinneringskosten in rekening worden gebracht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Wat zijn de kosten van retourneren?

De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf. De webwinkel mag dus geen extra kosten in rekening brengen voor het terugsturen van het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Kan een webshop een retour weigeren?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Kan je online bestelling retourneren?

Wat kun je doen, als je van de koop af wilt binnen de bedenktijd? Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is een Retourlabel verplicht?

Veel consumenten weten het niet, maar het is wettelijk gezien niet verplicht om de webwinkel van tevoren te vertellen dat je iets wilt retourneren. Webshops geven vaak aan dat het verplicht is om een formulier in te vullen, omdat anders de retour niet wordt aangenomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jas.nl

Populaire vragen