Stuur binnen 30 dagen je artikel gratis retour. Defect ontvangen artikelen mogen ook terug. Bekijk of je retouren al verwerkt zijn. Je kunt annuleren als de bestelling nog niet is verzonden.
Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruikmaken van de bol.com retourzegels, of je kunt een eigen retourservice hanteren.
Meld wel eerst je artikel retour aan op bol.com. Dit gaat als volgt: 1Pak de juiste bestelling erbij in je bol.com account, en selecteer de artikelen die je terug wilt sturen. 2Selecteer je verzendmethode en kies 'Inleveren bij pakketpunt' en je ziet de dichtstbijzijnde inleverpunten van Albert Heijn en PostNL.
Wat moet ik doen als ik een retour weiger? Als je een artikel weigert omdat deze niet voldoet aan de retourvoorwaarden, dan dien je eerst contact op te nemen met de klant. Geef aan waarom je de retour weigert. Vervolgens stuur je de retour op eigen kosten terug naar de klant.
In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.
Heb je een retourlabel ontvangen of geprint? Of heb je een digitale code voor retour ontvangen? Stuur je pakket direct en gratis terug.
Je krijgt je geld terug na de verwerking van je annulering
Als je binnen 24 uur nog geen e-mail hebt ontvangen dat wij of onze partner je annulering hebben verwerkt, neem dan contact op. Heb je wel een e-mail ontvangen dat je annulering is verwerkt, dan staat het geld binnen uiterlijk 3 werkdagen weer op je rekening.
Een groot deel van de geretourneerde artikelen is onbeschadigd en kan weer terug naar de verkoopbare voorraad. Soms is het nodig om een artikel op te knappen voor het weer bij de verkoopbare voorraad gelegd kan worden, bijvoorbeeld met een nieuw stuk tape op de verpakking.
Soms kun je kosteloos retourneren via de webshop. In andere gevallen regel je het eenvoudig via DHL. Je betaalt dan de normale verzendkosten. Voer online de juiste adresgegevens in, print je retourlabel en geef je pakket af bij een DHL ServicePoint in de buurt.
Maak je gebruik van de bol.com retourservice? Dan kunnen klanten hun bestelling vanaf nu ook retourneren via een Albert Heijn afhaalpunt in Nederland.
Als je gebruikmaakt van de dienst Verzenden via bol.com en verzendt met DHL, kunnen klanten in Nederland vanaf nu automatisch kiezen voor een DHL afhaalpunt als bezorgadres – en dat zonder extra kosten. Met deze veel gekozen bezorgoptie bied je je klanten nog meer gemak.
Een klant heeft wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan te melden voor retour. Na deze periode heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maximaal ben je het product dan dus 28 dagen kwijt.
Als producten of verpakkingen beschadigd, gebruikt, vies, geïnstalleerd[2], gemonteerd of onvolledig terugkomen (en waarbij de consument wel gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht[3]) mag je deze retouren niet weigeren en terugsturen.
Even mailen is waarschijnlijk de makkelijkste optie: [email protected]. Bol.com raadt zelf aan om met ze te bellen: 030 310 49 99.
Als je 2 artikelen bestelt en er 1 houdt en 1 terugstuurt, hoeft de webwinkel de bezorgkosten niet terug te betalen. De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je in principe zelf, maar dat moet de webwinkel wel van tevoren aangeven. Sommige webwinkels hebben een gratis retourmogelijkheid.
Online en telefonische aankopen
Wanneer je online, telefonisch of aan de deur een aankoop doet, heb je als consument wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd. In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren.
Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.
Wij betalen je terug
Binnen uiterlijk 14 dagen na je retourmelding, tenzij je 't dan nog niet hebt teruggestuurd natuurlijk.
Betaal na 14 dagen
Vanaf het moment dat je de e-mail met de betaallink hebt ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Als je te laat betaalt, kan het zijn dat er herinneringskosten in rekening worden gebracht.
De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf. De webwinkel mag dus geen extra kosten in rekening brengen voor het terugsturen van het product.
Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.
Wat kun je doen, als je van de koop af wilt binnen de bedenktijd? Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop.
Veel consumenten weten het niet, maar het is wettelijk gezien niet verplicht om de webwinkel van tevoren te vertellen dat je iets wilt retourneren. Webshops geven vaak aan dat het verplicht is om een formulier in te vullen, omdat anders de retour niet wordt aangenomen.