Geschikt voor elke benzinemotorElk voertuig dat geschikt is voor Euro 95 kan zonder aanpassingen rijden op Shell V-Power Benzine.
Het grootste verschil tussen Shell V-Power Benzine en Euro 95 Benzine is de actieve reiniging van de motor tijdens het rijden. Shell V-Power Benzine bevat drie keer meer reinigende moleculen dan Shell Euro 95.
Jo benadrukt dat Shell V-Power net zo goed werkt voor nieuwe auto's als voor oudere modellen , en dat het niet alleen geldt voor auto's met hoge prestaties.
Betere efficiëntie
In vergelijking met andere brandstoffen heeft Shell V-Power Benzine bijvoorbeeld drie keer zoveel moleculen die reinigen en beschermen. Bovendien is de premium benzine drie keer actiever in het verminderen van wrijving, waardoor de efficiëntie van een motor groter wordt.
Ja, u mag standaard en premium benzine combineren . Omdat beide brandstoffen loodvrij zijn, hebben ze geen invloed op de motor van uw auto. Als u echter een high-performance voertuig met een hogecompressiemotor rijdt, kan het mengen van gewone en premium benzine niet de beste prestaties uit de motor halen.
Uiteindelijk kan het kiezen van een premium brandstof zoals Shell V-Power een echt, tastbaar verschil maken in de dagelijkse werking van een van de meest fundamentele onderdelen van uw auto en uw motor helpen te draaien zoals hij bedoeld is. Dus waarom zou u uw motor de volgende keer dat u tankt niet de liefde geven die hij echt verdient?
Dat euro 98 beter is voor de motor, is een hardnekkige mythe. Je auto zal niet beter presteren als je kiest voor deze brandstof. Is een motor gemaakt om op euro 95 te functioneren, dan garandeert alleen euro 95 optimale prestaties.
Geschikt voor elke benzinemotor
Elk voertuig dat geschikt is voor Euro 95 kan zonder aanpassingen rijden op Shell V-Power Benzine. Ook kunt u zonder problemen afwisselen met Shell V-Power Benzine en Euro 95.
Onze Shell V-Power benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en is onze beste brandstof ooit1. Het bevat 3x meer reinigende moleculen dan onze reguliere brandstof Shell Euro 95 en reinigt daardoor 100% de belangrijkste motoronderdelen zoals inlaatkleppen en brandstofinjectoren2.
Omdat bio-ethanol stoffen bevat die onderdelen in de motor en het brandstofsysteem kunnen beschadigen, wijken Nederlanders uit naar de duurdere 'premium' brandstoffen zoals Shell V-Power, Total Excellium en BP Ultimate.
Shell V-Power 98 is een premium 98 octaan loodvrije brandstof , ontworpen om zowel prestatie- als efficiëntievoordelen te bieden, waardoor het beschikbare vermogen op de wielen wordt vergroot. Geschikt voor gebruik in veel geïmporteerde en high performance voertuigen die zijn ontworpen om te rijden op premium brandstoffen met een minimaal octaangetal van 95.
Shell V-Power Benzine bevat GEEN ethanol en heeft ook aan de pomp de aanduiding E5.
Brandstofkwaliteit
Dit verbetert de prestaties en verbetert het brandstofverbruik, waardoor u op de lange termijn geld bespaart. Uiteindelijk komt de keuze tussen Shell en BP brandstof vaak neer op persoonlijke voorkeur en toegankelijkheid, aangezien de kwaliteit van hun brandstof relatief gelijk is .
Shell heeft V-Power-benzine met octaangetal 98 RON en volgens eigen zeggen betere reinigende eigenschappen voor de motor. BP's premiumbenzine heet Ultimate. Deze benzine heeft 98 RON octaan en eveneens reinigende eigenschappen, wat het verbruik ten goede komt.
De verbeterde Shell V-Power Benzine bevat 3x meer reiniging en beschermende moleculen. Shell V-Power verwijdert 100% van de prestatie verminderde afzettingen en beschermt tegen de vorming hiervan op vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen.
Shell V-Power Diesel en Shell FuelSave Diesel zijn geschikt voor ieder dieselmotor. U kunt zonder problemen van elke diesel overstappen. Er zijn geen aanpassingen aan uw voertuig nodig.
Zijn de herformuleerde Shell V-Power brandstoffen alleen geschikt voor high performance en/of nieuwe voertuigen? Onze nieuwe en verbeterde Shell V-Power* brandstoffen zijn ontworpen voor gebruik in elk type diesel- of benzineauto dat u rijdt, ongeacht of deze ouder of nieuwer is .
Shell hanteert V-Power als aanduiding voor Premium benzine met 98 of soms 100 octaan. Aral verkoopt SuperPlus 98 en Aral Ultimate met 102 octaan. Total hanteert de benaming TOTAL EXCELLIUM Super Plus met 98 octaan.
Shell V-Power heeft een verbeterde octaankwaliteit. Met een octaangetal van 99 RON is Shell V-Power ontworpen om meer vermogen en verbeterde responsiviteit te bieden in veel moderne auto's.
Shell heeft in Nederland geen benzine met octaangetal 98 meer, en is volledig overgestapt op Shell V-Power die octaangetal 97 heeft. Het is zo dat er bij de pompen van de Shell V-Power een octaangetal van 95 vermeld wordt.
Tegenwoordig zijn vrijwel alle benzineauto's voorzien van een motormanagementsysteem die tijdens de verbranding controleert of er benzine 95 of 98 is getankt. De motor maakt zo optimaal gebruik van het beschikbare octaangetal. Wat heb je nodig? Is je auto geschikt voor SP95 dan kan je altijd SP98 tanken.
In Duitsland biedt Shell al enige maanden V-Power-benzine met een octaangetal van 100. Het is daar in de plaats gekomen voor Super Plus 98. Naast alle goede eigenschappen heeft V-Power ook een nadeel: het is duurder dan de oorspronkelijke Super Plus 98.
Volgens NRMA-auto-expert Jack Haley kan 95 RON gemiddeld ongeveer 4 procent minder brandstofverbruik opleveren dan 91, ervan uitgaande dat de motorcomputer zich aanpast om te profiteren van het octaanverschil. Met 98 kan er 3 procent reductie worden behaald ten opzichte van 95 , opnieuw ervan uitgaande dat de computer de motorparameters aanpast.
Ja, dat mag zeker. Benzines kun je in elke verhouding met elkaar mengen. Je motor moet wel geschikt zijn om deze verschillende benzines (met verschillend octaangetal) te verbranden.
Kunt u benzine met een hoger octaangetal gebruiken? Als uw auto is ontworpen voor benzine met een normaal octaangetal, kunt u veilig benzine met een hogere octaangetal gebruiken. Maar onder normale rijomstandigheden is er weinig tot geen voordeel aan het kopen van brandstof met een octaangetal dat hoger is dan wat wordt aanbevolen .