Post gericht aan iemand anders Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Als u het poststuk niet hebt geopend, kunt u het markeren als "Retour afzender" en de United States Postal Service zal het zonder extra kosten aan u retourneren . Als u het poststuk opent en niet tevreden bent met wat u aantreft, kunt u het weggooien.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt.
U kunt reclame van bedrijven stopzetten. Voor reclame waar uw adres op staat meldt u zich af via Postfilter. Of rechtstreeks bij het bedrijf die het stuurt, als u daar klant bent of was. Reclame zonder uw adres stopt u door een sticker op uw brievenbus.
Meld het dan schriftelijk bij het bedrijf. Zo maak je gebruik van je 'recht van verzet'. Je hoeft niet aan te geven waarom je geen post meer wilt ontvangen. Het bedrijf moet ervoor zorgen dat je geen reclame meer ontvangt.
Zet met pen een kruis door de adresgegevens.Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Een brief of pakket markeren met de woorden "Return to Sender" is een manier om het lokale postkantoor te laten weten dat het pakket terug moet naar de oorspronkelijke afzender. Het meest voorkomende probleem is wanneer iemand post ontvangt die bedoeld is voor iemand anders (zoals een eerdere bewoner van hun huis of appartement).
Wie betaalt de kosten bij retour afzender? Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Bij een PostNL-punt
Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.
Markeer “RETOUR NAAR AFZENDER.” Dit instrueert de postbode om de post terug te sturen naar degene die het heeft verzonden. U kunt ook “NIET OP DIT ADRES” schrijven om de afzender te laten weten dat de ontvanger is verhuisd.
Schending van het briefgeheim
Het is strikt verboden om poststukken die niet aan u zijn geadresseerd te openen, vernielen of weg te gooien. Het maakt hierbij geen verschil of de post afkomstig is van een buur, familielid of een andere persoon.
Als dit gebeurt, kunt u een kruisje door het adres zetten en schrijven 'Niet bekend op dit adres' of 'Woont hier niet meer' en het terug in een brievenbus doen . Waar mogelijk sturen we het item terug naar de afzender, zodat ze hopelijk hun gegevens kunnen bijwerken.
Een persoon die post ontvangt die niet voor hem of haar bestemd is, moet deze onmiddellijk terugsturen naar het postkantoor, met de aantekening “Per ongeluk geopend”, en zijn of haar handtekening als de brief wordt geopend . Anders moet de aantekening “Niet voor..., Niet op dit adres” of woorden van gelijke strekking worden toegevoegd.
Vink eenvoudig het vakje met de tekst "Geweigerd" aan op de achterkant van de bezorgbevestiging, onderteken uw naam met de "X" en stop de bevestiging terug in uw brievenbus .
Een zending weigeren doe je als volgt:
Vul de track & trace-code van de zending in en je postcode. Onder de 'ik wil het pakket niet'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen.
Kost het geld om terug te sturen naar de afzender? Nee, het kost doorgaans geen geld om terug te sturen naar de afzender als u de bovenstaande richtlijnen volgt. Als u de post echter hebt geopend en deze in een nieuwe envelop moet terugsturen, bent u verantwoordelijk voor de portokosten.
Markeer het: Schrijf "Retour afzender" of "Niet op dit adres" op de envelop . Dit laat postbodes weten dat de persoon niet meer op dat adres woont. Zorg ervoor dat uw tekst duidelijk en zichtbaar is. Wijzig de post niet: Behalve het markeren zoals hierboven vermeld, mag u de post op geen enkele manier wijzigen.
Hoe retourneer ik een pakket? Volg de instructies van de verkoper op hun website of op de pakbon die bij uw artikel is geleverd . Veel bieden een gratis retourservice die u kunt gebruiken bij het postkantoor. Of u kunt betalen om uw artikel te retourneren bij een van onze vestigingen.
Artikelen met extra services worden 15 dagen vastgehouden, met uitzondering van COD. Deze wordt 10 dagen vastgehouden (tenzij de verzender minder dagen aangeeft of de service Hold For Pickup omvat) en Priority Mail Express. Deze wordt 5 dagen vastgehouden, waarna het artikel naar de verzender wordt teruggestuurd.
Ja, u kunt een pakket weigeren en voorkomen dat het naar de afzender wordt teruggestuurd door contact op te nemen met de afzender en te vragen om het retourverzoek te annuleren . Als het pakket al onderweg is terug naar de afzender, kunt u een pakketonderschepping aanvragen via de USPS-website of door uw lokale postkantoor te bezoeken. 3.
Als u geen ongeadresseerd reclamedrukwerk wilt ontvangen, kunt u 2 soorten brievenbusstickers gebruiken. Deze zijn verkrijgbaar via internet en in sommige gevallen ook via uw gemeente: NEE-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus.
Binnen de Benelux bezorgen we je retourzending binnen de 2 werkdagen terug bij de verzender. De levertermijn voor retouren naar het buitenland hangt af van de bestemming. Meestal is dit binnen de 5 werkdagen.
Mogen anderen jouw post openen? Niemand mag zonder jouw toestemming je post openmaken. Ook bij het open maken van post geldt het recht op privacy. Het kan wel nodig zijn dat jouw begeleider je helpt met je post.