Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap naar een andere provider? Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres.
Providers zijn wettelijk verplicht om overstappers nog 6 maanden toegang te geven tot hun oude e-mailadres. Daarna wordt dit e-mailadres niet meer beschikbaar. Zorg ervoor dat je deze 6 maanden gebruikt om je nieuwe mailadres bij alle instanties, organisaties en je andere contacten door te geven.
Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk. Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.
Ziggo houdt van uw mail geen backups bij. Weg is dus weg. Als de mail in de webmail niet meer aanwezig zijn, zijn deze ook niet terug te halen, helaas. Deze zijn dan niet meer aanwezig op de server en permanent verwijderd.
Hoe werkt Ziggo Mail? Met Internet van Ziggo heb je direct toegang tot Ziggo Mail. Via mail.ziggo.nl log je in op je Ziggo Mail vanaf je pc, tablet of smartphone.
Heb je een internetabonnement van Ziggo? Dan kun je maximaal 6 e-mailadressen aanmaken. Heb je alleen een telefoonabonnement van Ziggo? Dan kun je 1 e-mailadres maken.
Op haveibeenpwned.com kunt door simpelweg een e-mailadres of gebruikersnaam in te vullen achterhalen of u daar ook bij zit. De site voegt regelmatig de gegevens van nieuwe lekken toe. Daarom is het verstandig om hem zo nu en dan te bezoeken om te weten of u nog veilig bent.
Belangrijk bewaargedrag voor Gmail
Als meerdere aangepaste bewaarregels gelden voor een bericht, bewaart Gmail het bericht volgens de regel met de bewaarperiode die het laatst voorbij is. Het bewaarbeleid van 30 dagen voor Gmail kan ertoe leiden dat berichten vertraagd definitief worden verwijderd.
Het beste antwoord. Nee, bij vrijwel alle providers als Hotmail/Outlook, Gmail, Yahoo etc. worden e-mailaccounts die meer dan een jaar niet gebruikt worden verwijderd, inclusief alle mail. Weer activeren is niet mogelijk.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
@Home (tot 1 februari 2007: Essent Kabelcom) was van 1999 tot 2007 een aanbieder van televisie, breedbandinternet en telefoniediensten in Nederland, totdat het samen met Multikabel en Casema fuseerde tot Ziggo.
Inloggen op Mijn Ziggo doe je via tweestapsverificatie. Dit is een veilige manier van inloggen, die hackers buiten de deur houdt. Met je persoonlijke gebruikersnaam, wachtwoord en telefoonnummer log je snel, veilig en eenvoudig in op Mijn Ziggo.
Deze functie maakt het mogelijk om grote bijlagen te verzenden per e-mail. Het gaat als volgt: De bijlagen worden geüpload naar een nieuwe map onder Drive Mail in de Bestanden app. De naam van deze map komt overeen met het onderwerp van het e-mailbericht.
Halfjaar recht op toegang tot oude e-mailadres na overstap
Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres.
Het E-mail Only-abonnement kost 7,50 euro per maand, en is alleen aan te vragen bij het telefonisch wijzigen van een KPN-internetabonnement. Dus je moet niet je KPN-internetabonnement opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement.
Ziggo komt voort uit een fusie tussen de kabelproviders UPC, @Home, Casema en Multikabel en is onderdeel van 's werelds grootste kabelbedrijf. Het Ziggo netwerk bestaat voor 97% uit glasvezel, tot op gemiddeld 300 meter van de voordeur.
Open Outlook, ga naar Account instellingen en dubbelklik op het emailadres. Klik op Meer instellingen en ga dan naar tabblad Geavanceerd. Zet het vinkje bij 'Kopie van berichten op server achterlaten' en bij 'Verwijderen na 14 dagen'. Let op: dit moet je instellen op elk apparaat, anders verdwijnt de mail alsnog.
Op deze website kun je een e-mailadres op echtheid controleren: Open de website e-mail checker. Plak het e-mailadres in de balk. Klik op 'Check' om het e-mailadres op echtheid te testen.
Wanneer u per ongeluk een e-mailbericht verwijdert uit uw -e-mail, kunt u dergelijke items herstellen als ze nog steeds in de map Verwijderde Items of Ongewenste e-mail staan. In sommige gevallen kunt u zelfs items herstellen nadat de map Verwijderde Items is leeggemaakt.
Als je account is ingesteld op POP op een van je apparaten, zullen je e-mails verdwijnen op de andere apparaten zodra ze zijn geopend. Stel daarom je account in op IMAP om dat te voorkomen. Zo doe je dat: Ga opnieuw naar de Outlook-instellingen, zoals je deed in de vorige stap.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
E-mailvirussen zijn echt, maar computers worden niet meer geïnfecteerd door alleen e-mails te openen. Gewoon een e-mail openen om deze te bekijken is veilig, hoewel het nog steeds gevaarlijk kan zijn om bijlagen te openen.
E-mailspoofing is een manier waarmee cybercriminelen het e-mailadres van de afzender vervalsen. De oplichter die de spoofmail verzendt, doet alsof die iemand anders is door gebruik te maken van diens domeinnaam. De oplichter gebruikt bijvoorbeeld het e-mailadres van een bedrijf waar je vaker zaken mee doet.
Hoe kun je controleren of je bent gehackt? Ga naar de website Have I Been Pwned? Je vult je e-mailadres in en het programma gaat alle hacks na. Als je e-mailadres op een slecht beveiligde server staat, kan het zomaar zijn dat je al eens gehackt bent in het verleden.