Kan ik geld terug laten boeken?

Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet. Je kunt dus niet zomaar de bank vragen om het bedrag terug te storten op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Hoe kan ik geld terug laten boeken?

Storneren betekent dat u een automatische incasso terugboekt op uw rekening. Dit kunt u zelf doen via internetbankieren. Of neem contact op met uw bank. De bank controleert niet of de incasso terecht of onterecht was.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan ik een iDEAL betaling ongedaan maken?

U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Hoe lang kun je terugboeken?

Automatische incasso terugboeken (storneren)

Is de onterechte incasso al van je rekening afgeschreven? Een automatische incasso kun je tot 8 weken na de afschrijving storneren. Storneren betekent dat je het afgeschreven bedrag terugboekt naar jouw rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan je een storting annuleren?

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het verkeerdelijk overgemaakte geld te recupereren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wikifin.be

Zo boek je een incasso terug

33 gerelateerde vragen gevonden

Hoe kan ik gestort geld terughalen?

Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen. Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe krijg je je geld terug als je bent opgelicht?

U moet frauduleuze transacties betwisten uiterlijk dertien maanden nadat ze plaatsvonden. Alleen zo kunt u uw geld terugvorderen. De bank moet u in dat geval het bedrag van de betwiste transactie(s) meteen terugbetalen en vermeerderen met de interesten die u eventueel misliep.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op eccbelgie.be

Wat gebeurd er als je geld terug boekt?

Terechte automatische incasso

Maar wilt u het bedrag toch terug? Dan kunt u het geld binnen 8 weken terugboeken. Dit heet storneren. U krijgt het bedrag dan weer terug op uw bankrekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Kun je geld terug laten boeken ING?

Terugboeken (storneren) in de app

Log in op je app. Tik op de afschrijving van de betreffende Betaalrekening. Kies onderaan 'Terugboeken' en volg de stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kun je geld terug laten boeken Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kan ik mijn geld terug boeken ABN AMRO?

Terugboeken via de ABN AMRO app
  1. Log in op uw ABN AMRO app.
  2. Tik op de betaalrekening waarvan het bedrag is afgeschreven.
  3. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken.
  4. Klopt de afschrijving niet? ...
  5. Bevestig de terugboeking.
  6. Na uw bevestiging wordt het bedrag de volgende werkdag op uw rekening bijgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Kan je een betaling terugdraaien ABN AMRO?

Verkeerd bedrag of rekeningnummer

Dan proberen we u te helpen om het geld terug te krijgen. Pak uw ABN AMRO rekeningnummer er vast bij en neem contact met ons op. Bestaat het rekeningnummer niet meer? Dan krijgt u na enkele dagen uw geld terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Kan je een betaalverzoek terughalen?

Reacties. Bij een betaalverzoek is er nog niets terug te boeken. Terugboeken (storneren) kan pas als er een overboeking (betaling) heeft plaatsgevonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Hoe lang kun je terugboeken ING?

Dan is het goed te weten dat je dit bedrag eenvoudig kunt terugboeken (storneren). Het terugboeken van een incasso kan binnen 56 dagen nadat het bedrag van je rekening is geïncasseerd. Indien deze tijd is verstreken kun je een 'Melding onterechte incasso' indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan er zomaar geld van je rekening halen?

Bedrijven kunnen geld van uw rekening halen met automatische incasso's. Vaak werkt dat handig, maar soms wordt er onterecht of teveel afgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op plusonline.nl

Wat als de bank een fout maakt?

Lijdt u schade door een fout van een bank? Dan kunt u de bank voor deze schade aansprakelijk stellen. Dat doet u in een civiele procedure. Vaak hebben banken ook een eigen interne klachtenprocedure.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op schenkeveldadvocaten.nl

Waarom kan ik niet storneren ING?

Voor (automatische) incasso's gelden andere regels dan voor een betaling die je zelf hebt bevestigd. Bij de afschrijving vind je dus geen knop 'Terugboeken'. Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Wat als ik opgelicht ben?

In geval van oplichting kun je aangifte doen bij de politie. Aangifte doen is nuttig, maar verwacht er niet te veel van. Echte oplichters zijn vaak al met de noorderzon vertrokken voordat (of zodra) hun praktijken aan het licht komen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Waar kan je terecht als je opgelicht bent?

In de meeste gevallen kunt u bellen met de politie op 0900-8844 of naar het politiebureau gaan. In sommige gevallen zult u zich elders moeten melden. U kunt zich opgelicht voelen terwijl dat voor de wet geen oplichting is. Als u daarover twijfelt, bel dan 0900 - 8844 (belkosten).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op politie.nl

Wat te doen als iemand fraudeert?

Melding doen via Meld Misdaad Anoniem

U kunt ook anoniem melding maken van cybercrime bij Meld Misdaad Anoniem. Dit kan telefonisch via 0800 7000 of online via meldmisdaadanoniem.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe groot is de kans dat u geld overmaakt naar de verkeerde rekening?

Als iemand per vergissing een of twee verkeerde cijfers intoetst bij het ingeven van een betalingsopdracht, gaat die alarmbel af en verhindert de bank dat de verrichting wordt uitgevoerd. De kans dat iemand geld overmaakt naar een verkeerd rekeningnummer wordt daarmee nagenoeg onbestaande, aldus Febelfin.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op standaard.be

Kan ik opgelicht worden als ik een Tikkie stuur?

Tikkie is enorm ingeburgerd om snel geld over te maken naar een bekende. Er kleeft echter ook een risico aan. De Fraudehelpdesk waarschuwt voor oplichters die de populaire betaal-app van de ABN-AMRO Bank nabouwen. Daarmee hengelen ze gegevens binnen waarmee ze bankrekeningen van hun slachtoffers kunnen plunderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slachtofferwijzer.nl

Waarom kan ik niet terugboeken ABN?

Een SEPA-incasso Bedrijven kunt u niet terugboeken. Deze kunt u alleen vooraf weigeren of op de dag dat de incasso van uw rekening wordt afgeschreven. Zodra u de terugboeking heeft verzonden, wordt het bedrag de eerstvolgende werkdag op uw rekening bijgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Hoe lang duurt een terugboeking Rabobank?

Over het bedrag dat je rood staat wordt rente in rekening gebracht. Als na 4 werkdagen het saldo nog steeds onvoldoende is, boeken we de incasso terug op je rekening. Je betaalt dan geen rente. Ook als je het oneens bent met de incasso en deze zelf terugboekt betaal je geen rente.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe blokkeer ik een incasso ABN?

Via Internet Bankieren
  1. Log in in Internet Bankieren.
  2. Klik in uw rekeningoverzicht op de betaalrekening waarvan het bedrag wordt afgeschreven.
  3. Klik onder 'Bij- en afschrijvingen' op 'Incasso's'
  4. Kies de incasso die is afgeschreven of de aangekondigde incasso.
  5. Klik op 'Beheren'
  6. Kies voor 'Weigeren' of 'Beperkt toestaan'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Populaire vragen