DPD: de omvang van een pakket mag bij DPD niet groter zijn dan 250 centimeter. De langste zijde mag daarbij maximaal 100 centimeter zijn en hij mag maximaal 20 kilo wegen. "Wanneer je pakket niet voldoet aan deze specificaties, dan mogen de DPD pakketpunten de pakketten weigeren", laat een woordvoerder van DPD weten.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
U kunt de levering weigeren via de link in de meldingen die worden verzonden wanneer het pakket wordt opgehaald en op de dag van levering . Als u de levering weigert, kunt u vervolgens geen instructies meer geven over de zending en sturen wij deze terug naar de afzender. De klantenservice kan een weigering van levering niet ongedaan maken.
Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd.
U kunt de levering persoonlijk weigeren wanneer de koerier op uw adres arriveert of iemand anders het namens u laten doen . Als u niet thuis was toen de koerier arriveerde en uw pakket voor uw deur werd achtergelaten, bel dan het koeriersbedrijf en laat hen weten dat u het pakket weigert.
Wat gebeurt er met een pakket als een levering wordt geweigerd? Als de koerier een pakket opnieuw probeert te bezorgen, wordt het pakket bewaard in het magazijn of depot van de koerier . Als de bezorging na extra pogingen niet is gelukt, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender.
Als de ontvanger van het pakket het niet meer wil, is het het beste om hem te vragen het pakket bij aflevering te weigeren . De koerier zal het pakket dan retourneren en wij zorgen ervoor dat het naar u wordt teruggestuurd.
Weigert de ontvanger het pakket? Of kan het pakket om een andere reden niet afgeleverd worden? Dan sturen we het pakket terug naar jou. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht, maar de verzendkosten kun je niet terugkrijgen.
U heeft het recht om een bestelling binnen 14 dagen na plaatsing zonder opgave van redenen te annuleren .
Is er niemand thuis, je hebt geen neerzettoestemming gegeven en ook de buren kunnen je pakket niet aannemen dan brengen we je pakket naar de dichstbijzijnde Pickup parcelshop.
In de Domestic Mail Manual staat dat een geadresseerde na bezorging een poststuk kan markeren als "Geweigerd" en het ongeopend kan retourneren naar de postdienst, behalve wanneer het poststuk een Bulk Parcel Return Service (BPRS)-aantekening draagt .
Als u wilt dat het pakket wordt teruggestuurd naar de afzender, moet u dit aanvragen voordat het pakket wordt afgeleverd . We moeten met de contracthouder (degene die de service heeft betaald en besteld) praten om een dergelijk verzoek te kunnen verwerken.
Twee keer. Als de eerste bezorging niet succesvol is, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag .
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Wie betaalt de kosten bij retour afzender? Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt. Onze excuses als dit onverwachts is gebeurd. We raden je aan een nieuwe bestelling te plaatsen.
Een pakket laten retourneren kan op verschillende manieren. Je kan kiezen voor een retourlabel in de doos, een digitaal label via email of een retourlabel op aanvraag. Kies eenvoudig wat je het prettigste vindt en het product is snel weer beschikbaar voor de verkoop.
Tegen betaling kan de verzender of ontvanger met USPS Package Intercept ® de bezorging stoppen of een pakket, brief of flat die nog niet is bezorgd of al is bezorgd, omleiden. De meeste binnenlandse poststukken met een tracking- of extra services-barcode komen in aanmerking voor Package Intercept.
Een aankoop annuleren volgens het herroepingsrecht is gratis. Als de verkoper het geretourneerde product heeft ontvangen (of je het verzendbewijs laat zien) moet hij binnen 14 dagen je geld teruggeven. Je kan een koopovereenkomst altijd zonder reden ontbinden binnen de afgesproken bedenktijd.
We begrijpen dat je op je pakket zit te wachten. Laat een bericht achter op ons contactformulier dan zoeken we het uit en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je liever iemand spreken? Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder.
Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt. De 8ste dag krijgt het DPD Pakketpunt het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour. Een DPD Pakketpunt heeft slechts een beperkte ruimte om pakketten op te slaan.
dan naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (tegen lokaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 17:30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend.
Let op. Als u een product of dienst koopt via de telefoon, heeft u 14 dagen bedenktijd. Tijdens de bedenktijd kunt u de koop ongedaan maken. U krijgt dan uw geld terug.
Feitelijk is dit een wettelijk bindende overeenkomst tussen de koper en de verkoper. Teken je een koopovereenkomst, dan ga je dus akkoord om het product te kopen terwijl de verkoper akkoord gaat om het product te leveren.
Wel of geen bedenktijd
Beide situaties moet u melden aan consumenten: Recht op wettelijke bedenktijd tot en met 14 dagen na leveren product of bevestigen contract. Geen recht op bedenktijd, want hun product of dienst staat op de wettelijke lijst met uitzonderingen.