Het annuleren van een transactie met uw Mastercard® Debit is niet mogelijk. U kan een transactie enkel betwisten.
Dan kun je gebruik maken van de GeldTerugService. De GeldTerugService is te gebruiken als: een onterecht bedrag is afgeschreven van je Creditcard of Platinumcard. je 30 dagen na de betaling je aankoop nog niet hebt ontvangen.
Als je er toch niet uitkomt met de verkoper, dan kun je je wenden tot jouw bank of creditcardmaatschappij en een formulier invullen om de betaling terug te draaien. Hoe dit formulier precies heet verschilt per bank. Verzoek middels dit formulier om een terugstorting.
Onterechte reservering gedaan op mijn creditcard
Terugdraaien is dan niet mogelijk. Bij een reservering is er namelijk nog geen betaling gedaan. Na 20 dagen vervalt de reservering, tenzij het bedrijf deze verlengt. Neem contact op met het bedrijf die de reservering op je creditcard heeft gedaan.
Bel Card Stop op 078 170 170
Een stemcomputer zal je vragen om je bankrekening of kaartnummer in te toetsen. Je wordt vervolgens doorverbonden met een van onze Card Stop assistenten die alle verdere stappen onderneemt om je betaalmiddelen te blokkeren.
Betaal je met je Mastercard? Dan zijn vrijwel al je aankopen automatisch en kosteloos verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. En dat voor maar liefst minimaal 180 dagen. Dit geldt voor aankopen die je online bij webshops én in de winkel doet.
Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt.
Bij het boeken van een hotel of huren van een wagen wordt een deel van uw beschikbare saldo door het bedrijf “gereserveerd”. U kan dit bedrag dus tijdelijk niet aanwenden voor andere betalingen. Check met uw bank of uitgever van uw kaart welke limiet u hebt voor transacties in het buitenland.
Zie je een onterechte afschrijving op de maandelijkse rekening staan, dan mag je de betaling betwisten. Neem daarvoor contact op met de klantenservice van je creditcardaanbieder. Let op: hoe eerder je handelt, hoe groter de kans dat je geld wordt teruggeboekt.
Direct. Visa, MasterCard en Maestro Binnen 2 werkdagen. American Express binnen 3 werkdagen. Diners Club binnen 5 werkdagen.
Je kunt tot 120 dagen na de betaling je geld terugvragen. Het is dan aan de winkelier om te bewijzen dat hij zijn afspraken is nagekomen en goed gehandeld heeft.
Bedragen die op jouw creditcard worden gereserveerd, verlagen je bestedingslimiet tijdelijk. Als een reservering niet wordt omgezet in een betaling, komt deze na 20 dagen automatisch te vervallen. Er wordt niets afgeschreven.
Je aankopen verzekerd voor diefstal, schade en verlies
De meeste producten die je met een creditcard betaalt zijn automatisch 180 dagen verzekerd bij verlies, diefstal en schade. Met een Platinumcard is deze verzekering zelfs 365 dagen geldig. Handig als de garantie of je reisverzekering je pech niet dekt.
Reservering: Een reservering op je creditcard is een betaaltransactie die nog niet volledig verwerkt is, en die niet meer kan worden ingetrokken. Het saldo van je creditcard is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving).
Thuis. Contacteer meteen uw bank of bel het Card Stop nummer geldig voor alle banken op (+32) 078 170 170, 24/24 en 7/7 bereikbaar.
Een reservering betekent niet dat het geld in rekening wordt gebracht. De bank reserveert het geld op het tijdstip van de aankoop en dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat er genoeg geld aanwezig is om de betaling te voltooien.
Openstaand. Dit is het totale bedrag van creditcardbetalingen dat nog afgeschreven wordt van je betaalrekening. Als je een creditcardbetaling doet, wordt dit bedrag meestal binnen een dag opgeteld bij je openstaande saldo.
Heeft de reisorganisatie geld teruggestort op je creditcard, dan heb je mogelijk een positief saldo op je creditcard. Je kunt dit laten terugboeken naar je Betaalrekening via dit formulier. Het duurt dan maximaal 3 dagen voordat het bedrag is bijgeschreven.
Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.
Heb je met je creditcard iets besteld in een webwinkel, maar heb je het teruggestuurd? Dan boekt de webwinkel het betaalde bedrag ook weer op je creditcard terug. Als je zelf je creditcardrekening al had betaald, dan kun je hierdoor een positief saldo krijgen.
Vrijwel alles wat u koopt en afrekent met uw Mastercard is tot 180 dagen na aankoop verzekerd tegen verlies, schade en diefstal. Laat u die net gekochte vaas per ongeluk vallen, dan krijgt u dankzij deze Aankoopverzekering het aankoopbedrag terug.
Reisannulatieverzekering. De annulatieverzekering die inbegrepen is in uw Mastercard Gold betaalt u een vergoeding: bij annulatie van uw reis door: ernstige ziekte, ongeval of overlijden (ook geldig voor een familielid tot in de 2e graad);
Met Mastercard betaal je veilig, altijd en overal. Met je mobiel, wearable of creditcard, in winkels en online. Bij iedere stap in het aankoopproces controleren wij op fraude. De fraude wordt al voordat jij je aankoop doet opgespoord.