De Assistant kan ook bereikt worden via de Booking.com-website op desktop, mobiele telefoon of tablet. Via het chat-icoontje en de tekst 'Stel een vraag' kunnen klanten communiceren met de Booking Assistant.
Ga naar booking.com/help om met ons in contact te komen.
Mijn boeking is geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug? Als je boeking is geannuleerd, betaalt Booking.com je onmiddellijk terug. De verwerkingstijd is, afhankelijk van je bank, 7 à 10 dagen. Neem rechtstreeks contact op met je bank als je vragen hebt.
Annuleren kan altijd, maar je blijft in principe de reissom verschuldigd. Met uitzondering van de belastingen; deze moet de ondernemer aan je terug betalen. Soms kun je deze kosten verhalen op de annuleringsverzekering. Komt de reden van annuleren voor rekening van de reisorganisatie, dan krijg je de reissom wel terug.
Met een niet-terugbetaalbare prijs betalen gasten de volledige prijs als ze annuleren, wijzigingen maken of niet komen opdagen. Door een niet-terugbetaalbare prijs toe te voegen, kunt u het aantal annuleringen verminderen en kunt u zichzelf verzekeren van een gegarandeerde betaling voor reserveringen.
Booking.com is niet aansprakelijk voor verlies, kosten (omvattende, maar niet beperkt tot, advocaatkosten), ongevallen of ongemakken die kunnen ontstaan in verband met het gebruiken of verzilveren van Tegoed.
Is Booking betrouwbaar? Jazeker!Het bestaat al sinds 1996 en doet er alles aan om zo eerlijk en betrouwbaar mogelijk te zijn en reizigers een veilig platform te bieden.
Meld uw klacht dan zo snel mogelijk bij een reisleider, host of eigenaar. Zo geeft u de reisaanbieder de kans om uw klacht op te lossen. Hij moet u een gelijkwaardige oplossing bieden. Dus de oplossing moet minstens even goed zijn als wat u met de reisaanbieder had afgesproken.
Stuur een aangetekende brief
Bij terugkomst in Nederland stuurt u zo snel mogelijk (in ieder geval binnen één maand) een aangetekende brief naar het reisbureau of de reisorganisatie. Hierin geeft u aan wat uw klacht is en vooral ook wat u van de reisonderneming verwacht (bijvoorbeeld een schadevergoeding).
Booking.com, opgericht in Amsterdam in 1996, is uitgegroeid van kleine Nederlandse startup tot een van 's werelds grootste e-commercebedrijven voor reizen.
Heb je een boeking gemaakt met gratis annuleren, dan betaal je geen annuleringskosten. Is het niet meer mogelijk om gratis te annuleren of is je boeking niet-terugbetaalbaar, dan kunnen er annuleringskosten van toepassing zijn. Eventuele kosten betaal je aan de accommodatie.
Het extranet is een administratief dashboard dat u helpt uw accommodatie te beheren.
Booking.com is alleen gevestigd in zijn geregistreerde kantoor in Amsterdam en niet in de kantoren van de ondersteunende bedrijven die wereldwijd te vinden zijn. De ondersteunende bedrijven zijn niet gemachtigd te handelen als proces- of servicevertegenwoordigers van Booking.com.
Boeken voor een ander
Kan ik een hotelkamer voor iemand anders boeken? Jazeker, dit is mogelijk.
Dat is een van de voordelen.” Booking.com is overigens niet bij ANVR aangesloten.
Welke commisie rekent Booking.com aan? Het is erg belangrijk om te weten dat Booking.com een platform is dat werkt op commisie. Per reservatie betaal je een vast percentage van het bedrag van de boeking. Dit percentage is, afhankelijk van een aantal factoren, tussen de 10% en 25%.
Bij Booking.com werkt het iets eenvoudiger en betaal je slechts als verhuurder servicekosten. Dit is in Nederland 12% voor verhuurders. Wanneer je jouw huis, appartement of hotelkamer zal aanbieden voor €100 per nacht, betaal je €12 aan Booking.com. Je zal hier dus €88 overhouden.
Bij veel hotels kan een kamer alleen worden geboekt met een creditcard. Dit komt omdat de creditcard de reservering en de betaling hiervan garandeert – zowel voor de hotelier als voor u. Ook zonder creditcard kunt u uiteraard een hotel boeken.
Online Betalingen
U kunt gasten de optie bieden om te betalen via Booking.com of om u rechtstreeks te betalen. Wanneer gasten ervoor kiezen om online te betalen, faciliteren wij hun betalingen en maken wij u het geld over via virtuele creditcard of bankoverschrijving, afhankelijk van de locatie van uw accommodatie.
Laat gasten weten of ze hun boeking gratis kunnen annuleren, en zo ja, tot wanneer. Over het algemeen raden we u aan om gasten tot een of twee dagen voor het inchecken gratis te laten annuleren. U kunt ook niet-terugbetaalbare voorwaarden kiezen, waarbij gasten hun geld niet terugkrijgen als ze annuleren.
Het grootste voordeel van Booking.com is dat de website enorm veel gebruikers telt: de website wordt over de hele wereld gebruikt en de gebruikersgroep is zeer divers: jongeren en ouderen, toeristen en zakelijke reizigers, koopkrachtige mensen en budget-reizigers.
Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom. Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom. Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
Een reservering is doorgaans bindend
In Nederland geldt dat er bij een boeking een overeenkomst tot stand komt, die zowel voor de camping of de camperplaats bindend is, als voor de camperaar die de plaats heeft geboekt.