Het snel en veilig opladen van de GTE kan met een 16 ampere / 3.7 kW laadstation waarmee de accu in maximaal 2,5 uur weer volledig is opgeladen. Ideale laadoplossing voor thuis van het Duitse merk Mennekes.
Hoe lang duurt het opladen? Via een laadpunt is een Golf GTE binnen twee uur en vijftien minuten opgeladen. Voor een Passat is dat twee en een half uur. Laden via het stopcontact duurt drie uur en vijfenveertig minuten voor een Golf GTE en de laadtijd bedraagt vier uur en een kwartier bij een Passat GTE.
Welk soort laadstation voor de Volkswagen Golf GTE? De Volkswagen Golf GTE heeft aan autozijde een aansluiting Type 2 en kan als gezegd laden via 1 fase met 16 ampère. Hiervoor is een EV box Type 2, 1 fase, 16A geschikt.
De batterij van de GTE is 13 kWh groot en overtreft die van de vorige generatie van de Golf GTE ruimschoots, want die had maar een inhoud van 9 kWh. Het elektrisch rijbereik zou volgens VW in optimale omstandigheden 64 kilometer bedragen, maar in de praktijk kan je beter uitgaan van een kleine 50 kilometer.
Hoe werkt een plug-in hybrid? De Golf GTE Volkswagen behoort tot de plug-in hybride voertuigen. Dit betekent dat je de auto kunt opladen met een kabel. Daarmee is het geen hybride die exclusief zichzelf oplaadt tijdens het rijden om je enkele kilometers meer te geven, dit model plug je in met een stekker.
Opladen duurt ongeveer 6 uur. Er wordt niet maximaal geladen. Kans op overbelasting en smeltrisico van het stopcontact.
Met een normale AC-stekker kunt u bijvoorbeeld de Volkswagen e-Golf in ongeveer 5 uur volledig opladen. Een snellader brengt de accu in ongeveer 45 minuten naar 80%.
Qua milieusen presteert de Golf GTE duidelijk boven het gemiddelde. Met een volle acculading verbruikt de auto gedurende de eerste 100 km 3,3 liter benzine en 7,0 kWh aan elektrische energie. Als je vervolgens met een lege accu doorrijdt, loopt het verbruik op tot gemiddeld 5,1 l/100 km.
Wat zijn de kosten van een accu vervangen voor Volkswagen Golf GTE? De installatie van een nieuwe accu neemt ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag. De prijzen voor een nieuwe accu variëren van € 60 tot € 300, afhankelijk van het soort accu dat je nodig hebt.
Met een gemiddeld verbruik van 1.5 liter per 100 kilometer is deze wagen de belichaming van Duits vakmanschap. Natuurlijk moet je de wagen wel opladen om dit verbruik te kunnen halen. Nog steeds doet deze GTE het dan veel beter dan zijn benzineslurpende broertje: de GTI.
Elektriciteit op basis van €0.22 per kWh. Brandstof op basis van €1.60 per liter.
Om meteen het antwoord te geven: ja, je kan je auto opladen met een gewoon stopcontact. Maar er zijn wel een paar zaken waar je rekening mee moet houden. Allereerst is het vanwege de veiligheid raadzaam om een aparte stroomgroep aan te leggen in de meterkast voor het opladen van je auto.
De nieuwe Golf GTE combineert een zuinige en krachtige elektromotor van 110pk met een 1.4 liter TSI benzinemotor van 150 pk. Het resultaat? Een krachtige aandrijving met een gecombineerd motorvermogen van wel 180 kW/245 pk met een laag verbruik.
Ja dit kan Uitstekend! Chiptuning Golf 8 GTE is een veel gevraagde manier om meer PK's uit jouw VW motor te halen.
Een elektrische of plug-in Volkswagen is met een app op afstand voor te verwarmen. Gebruik deze mogelijkheid om voor vertrek de auto op de gewenste temperatuur te brengen, terwijl hij nog aan de lader staat. De app bevat een handige timer waarmee je de verwarming wanneer je maar wilt automatisch kunt activeren.
Accu's in elektrische auto's zijn namelijk ontworpen om lange afstanden mee te rijden. Waar de accu van je telefoon na een aantal jaar zijn vermogen verliest, behoudt de accu van jouw elektrische auto jaren zijn kracht. Daarom zit er op de elektrische accu van Volkswagen standaard 8 jaar of 160.000 kilometer garantie.
Grote beurt Volkswagen Golf GTE kosten ✔️ Prijs v.a. € 250.
Waar je op moet letten bij een GTE is de SOH (state of health) van het accupakket.Verder of de DSG (DSG6 DQ400e) niet rare mankementen vertoont. Het elektrische gedeelte van een GTE zit in de DSG bak verwerkt. Als die stuk is, dan ga je dat goed voelen in je portemonnee.
Golf GTE: de trendsetter verder verbeterd
Ook de nieuwe Golf is er weer als sportieve GTE. De plug-in hybridetechnologie van dit model is verder verbeterd. Zo maakt de 13 kWh lithium-ion accu nu een actieradius van zo'n 60 kilometer mogelijk.
Het hoge en onmiddellijk beschikbare koppel van de elektromotor kan de voorwielen wel eens overmannen op een glad of nat wegdek, maar de elektronica waakt. Al bij al rijdt de GTE veilig en plezierig, ook al dankzij de goede, nauwkeurige stuurinrichting. De energierecupererende remmen vergen wat gewenning.
Dit kun je krijgen door de GTE-knop in te drukken. Dan gaan de elektromotor en TSI samenwerken om je het maximale vermogen te geven. De 204 pk en 350 nm sterke krachtbron heeft er goed de sokken in (0-100 in 7,6 seconden). Qua prestaties verpulvert de Golf concurrenten als de Prius, Outlander en Ampera.
Hoe hoger de capaciteit van de accu, hoe langer het duurt voordat deze volledig is opgeladen. De gemiddelde accucapaciteit van een volledig elektrische auto ligt tussen de 50-60kWh. Tegen een laadsnelheid van 11kW is deze accu binnen ongeveer 5 uur volledig opgeladen.
Een laadpunt op eigen terrein kost al snel zo'n € 2.000. Daarbij maakt het verschil of je naast de meterkast een gat naar buiten boort, of dat de laadpaal aan de andere kant van je perceel moet verrijzen. Wanneer er gegraven moet worden, loopt de teller immers snel op. Reken op zo'n € 45 per meter graven.
Elektrische auto: geen motorrijtuigenbelasting
U betaalt geen motorrijtuigenbelasting voor een volledig elektrische auto.