Als klant van GLS kun je je pakketten af laten halen, op vaste dagen of eenmalig. GLS brengt €0,67 per pakket in rekening voor het afhalen, waarbij een minimum bedrag van €6,70 wordt gehanteerd. Naast de mogelijkheid tot afhalen kun je je pakketten natuurlijk inleveren bij een van de PakketShops.
Een job als "parcel agent" wordt over het algemeen als een part-time job aangeboden en bestaat erin dat de “parcel agent” pakketten ontvangt en ze naar andere (vaak buitenlandse) adressen doorstuurt. Criminelen proberen zo de uiteindelijke bestemming van de frauduleus verkregen goederen verborgen te houden.
Contactloos betekent: De goederen bereiken hun bestemming via een betrouwbare wijze zonder dat de goederen door een mens ter plaatse worden ontvangen en zonder dat het ontvangstbewijs wordt bevestigd. Door deze omschakeling is er geen sociaal contact meer nodig tussen bezorger en ontvanger.
Wanneer een ontvanger goederen retour wil zenden, kan het pakket, voorzien van een ShopReturn-etiket, naar een GLS Parcel Shop gebracht worden. GLS stuurt het vervolgens retour afzender. De verzender voegt een ShopReturn-etiket bij de zending of e-mailt een link om het etiket online aan te maken.
GLS heeft betrouwbaarheid en zekerheid hoog in het vaandel. Meer dan 95 procent van alle pakketten wordt op tijd geleverd en het schade- en verliespercentage is al jaren slechts 0,01 procent. GLS is daarom meer dan een pakketbezorger, maar een partner om op te bouwen.
GLS levert pakketten met een binnenlandse bestemming gewoonlijk binnen 24 uur na ontvangst van het pakket op maandag tot en met vrijdag tijdens de normale kantooruren en eventueel op zaterdag indien de verzender deze dienst heeft afgenomen.
Zendingen binnen Nederland kosten: S-pack: € 6,25 per pakket. M-pack: € 7,95 per pakket. L-pack: € 11,75 per pakket.
Naast bezorging op werkdagen, is het ook mogelijk een zending op een zaterdag te laten bezorgen door gebruik te maken van onze SaturdayService. Collectie voor een zaterdaglevering vindt plaats op de vrijdag.
Contacteer onze Hotline +32 (0)2 55 66 211 of mail ons uw vraag via het contactformulier.
GLS biedt bedrijven en particulieren betrouwbare pakket-, vracht- en expresdiensten. Met GLS kunt u eenvoudig en veilig uw zendingen versturen. Een snelle doorlooptijd is altijd gegarandeerd.
Als niemand thuis is
Als geen van de buren het pakket kan aannemen, neemt GLS het mee terug naar haar depot. In beide gevallen laat de bezorger een zogeheten “Niet Thuis Bericht” achter met belangrijke informatie, zoals de naam van de buren of informatie over het doorgeven van een afleveroptie.
General Logistics Systems B.V., vaak afgekort tot GLS, is een internationaal logistiek bedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland. GLS is opgericht in 1999 en is een dochteronderneming van het Britse Royal Mail.
Je pakketbezorger levert het pakket gewoon af bij de buren óf bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Je ziet in track & trace waar je pakket is. Ook krijg je een e-mail en vind je in de PostNL-app terug waar je pakket is afgeleverd.
Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.
Betrouwbare pakketdistributie binnen een specifieke doorlooptijd is het sterke punt van GLS. Een pakket bereikt binnen de Benelux een bestemming gewoonlijk binnen 24 uur. Binnen Europa ligt de bezorgtijd over het algemeen tussen 24 en 96 uur. GLS bezorgt pakketten van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren.
U kunt op verschillende manieren contact opnemen met GLS Nederland. U kunt een e-mail sturen naar info@gls-netherlands.com. Ook is het mogelijk om via de website een offerte aan te vragen of het klachtenformulier in te vullen. Op de website kunt u ook verschillende veelgestelde vragen vinden.
General Logistics Systems, een internationaal logistiek bedrijf.
GLS-App voor Android
Met de gratis GLS-App blijven ontvangers op de hoogte van de status van hun pakket.
Een pakket mag een maximale gordelomvang (1 x L + 2 x B + 2 x H) van 300 cm hebben waarbij de maximale lengte 200 cm, breedte 80 cm en de hoogte 60 cm zijn. Voor zendingen verstuurd vanaf een GLS Parcel Shop geldt verder een maximale lengte van 120 cm. Daarnaast mag een pakket maximaal 32 kilo wegen.
Kies bij het versturen naar Nederland uit PostNL, UPS & DHL. De goedkoopste verzendkosten naar Nederland zijn € 4.50. Nadat je een vervoerder hebt gekozen, vul je de adresgegevens van de ontvanger in Nederland in.
Bij landen waar wel verzekerde verzending mogelijk is duurt de status 'In transit' doorgaans niet langer dan één week. Mocht dit wel het geval zijn dan ligt het vaak aan één van de volgende oorzaken: Douane - Het kan voorkomen dat je zending door de lokale douane wordt uitgekozen voor inspectie.
Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel. De consument is de dupe.