Start je apparaat opnieuw op. Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Hardnekkig probleem met smartphone
Een nieuwe app - zeker op een Android toestel - kan de boel al in de war sturen. Schakel bluetooth uit op de smartphone en start beide apparaten opnieuw op. Zet beide apparaten weer aan, schakel bluetooth weer in op uw telefoon. Probeer nu de verbinding te maken.
Soms kan een update of nieuwe app ervoor zorgen dat de netwerkinstellingen aangepast worden. Een reset kan de problemen verhelpen. Het bijwerken van apps, het controleren van je telefoon op malafide apps en het legen van de systeemcache kunnen tevens Wifi problemen op je Samsung toestel verhelpen.
Controleer of het Bluetooth-apparaat is ingeschakeld, is opgeladen of dat het nieuwe batterijen heeft en of het dicht in de buurt van de pc is. Probeer daarna het volgende: Schakel je Bluetooth-apparaat uit, wacht een paar seconden en schakel het vervolgens weer in.
In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.
Selecteer In Wi-Fi-statusde optie Draadloze eigenschappen. Selecteer in Eigenschappen van draadloos netwerk het tabblad Beveiliging en schakel vervolgens het selectievakje Tekens weergeven in. Uw Wi-Fi netwerkwachtwoord wordt weergegeven in het vak Netwerkbeveiligingssleutel .
Netwerkinstellingen resetten
Heb je verbindingsproblemen? Probeer dan eens je netwerkinstellingen te resetten. Met het resetten van je netwerkinstellingen worden al je opgeslagen Bluetooth-, WiFi- en VPN-verbindingen verwijderd. Er worden geen gegevens of apps op het toestel verwijderd.
Probeer een tijdelijk netwerk op te zetten met een mobiele telefoon, een ander apparaat (met hotspotfunctie) of een draadloze router. Als het apparaat het draadloze netwerk kan vinden, vermoedt u een routerfout of een probleem met de routerinstellingen. Controleer de router en modem en eventuele kabels.
Kijk of u het netwerk van Wi-Fi kunt gebruiken om naar websites te gaan vanaf een ander apparaat. Als dat niet mogelijk is, start u uw modem, router en apparaat en maakt u opnieuw verbinding met de Wi-Fi. Probeer de Wi-Fi in- en uit te schakelen. Dit kan problemen oplossen door uw verbinding opnieuw op te starten.
Het probleem kan het gevolg zijn van verschillende factoren, zoals een gebrek aan netwerkconnectiviteit, intermitterende of onstabiele netwerkomstandigheden, of een over het algemeen goede internetverbinding die om de een of andere reden de mailserver van uw specifieke provider niet kan bereiken.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Één daarvan is de optie om automatisch je wifi te laten inschakelen. Dit gebeurt als je in de buurt bent van een bekend wifi-netwerk. De optie is te vinden via Instellingen > Wifi > Wifi-voorkeuren. De wifi wordt weer ingeschakeld bij netwerken van 'hoge kwaliteit.
Herstel netwerkinstellingen: Alle netwerkinstellingen worden verwijderd. Bovendien wordt de apparaatnaam die is toegewezen onder 'Algemeen' > 'Info' in Instellingen opnieuw ingesteld op "iPhone" en worden handmatig vertrouwde certificaten (zoals voor websites) gewijzigd in niet-vertrouwde certificaten.
Als je verschillende apparaten in huis op je netwerk wilt aansluiten en zo van internet wilt voorzien, heb je een router nodig. Die is vaak geïntegreerd in de modem van je provider, maar routers zijn ook los te koop.
Android: Tik op > Gekoppelde apparaten > Een apparaat koppelen.