Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Antwoord Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert.
Undeliverable. Als u een foutmelding ontvangt dat een bericht niet kan worden verzonden, kan dit worden veroorzaakt doordat de verzendende server het bericht probeert af te leveren, maar de actie niet is voltooid voordat het bericht is verlopen. Deze fout duidt meestal op een probleem op de ontvangende server.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken.
Als op de statusbalk onder in het Microsoft Outlook-venster de melding Offline werken wordt weergegeven, betekent dit dat de verbinding tussen Outlook en de e-mailserver is verbroken. U kunt pas weer e-mail verzenden of ontvangen nadat de verbinding is hersteld.
Als je wel e-mail kunt ontvangen in Outlook maar niet verzenden, controleer dan nog een keer of je het juiste poortnummer gebruikt. Internetproviders of netwerkproviders blokkeren soms om beveiligingsredenen specifieke poorten. Als de standaardinstellingen niet werken, kunt u enkele alternatieve poorten proberen.
Als uw server of IP-adres niet als betrouwbaar bekend staat, zullen bijna alle standaard mailservers uw berichten vertragen. In het beste geval zullen uw e-mails naar een grey list of spamfilter verdwijnen en in het ergste geval worden de berichten geweigerd.
Deze fout komt inderdaad tevoorschijn wanneer je binnen een app of e-mailprogramma de verkeerde (uitgaande) serverinstellingen hebt ingevoerd. Normaliter werkt het verzenden van e-mails overigens wel gewoon vanuit de browser, op https://outlook.live.com/.
Een uitgaande e-mailserver zorgt er voor dat e-mail die jij wilt verzenden daadwerkelijk verzonden worden. Dat kan via je internet provider, maar ook via de server waar je e-mail op binnenkomt.
Server: outlook.office365.com. Port: 995.
Controleer of de IMAP server en poort correct zijn. De meeste IMAP poorten zullen 993 of 143 zijn. Controleer of de server voldoet aan de technische vereisten voor verbinding via IMAP en SMTP. Het kan zijn dat uw IT-team alleen bepaalde IP-adressen toestaat om verbinding te maken met uw inbox.
In Outlook 2010, Outlook 2013 of Outlook 2016 kiest u Bestand . Kies Accountinstellingen > Accountinstellingen. Kies uw account (profiel) op het tabblad E-mail en kies vervolgens Herstellen.
Uw Outlook.com-account is mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit is gedetecteerd. Een geblokkeerd account is natuurlijk vervelend, maar het is belangrijk dat u wordt beschermd tegen fraude of misbruik. U kunt de blokkering van uw account als volgt opheffen.
Je kunt geen e-mail versturen omdat er waarschijnlijk spam verstuurd wordt via je e-mailaccount. Uit voorzorg hebben we je account geblokkeerd. Wijzig je wachtwoord om verder misbruik van je account te voorkomen. Volg onderstaande stappen, zodat je weer veilig kunt e-mailen.
Controleer de synchronisatie-instellingen
Open de Gmail-app . Instellingen. Tik op je account. Zorg dat het vakje naast 'Gmail synchroniseren' is aangevinkt.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Meestal zal het 'enkele seconden' duren voordat een e-mail aankomt op de server door processing invloeden, maar hoeveel precies hangt van je eigen provider af. Gmail bijvoorbeeld bied de mogelijk om een e-mail te 'recallen' binnen een paar seconden, dat betekend dus dat hij pas na een paar seconden echt verstuurd word.
Als u problemen ondervindt tijdens het versturen of ontvangen van e-mail, controleer dan of u toegang hebt tot de e-mailserver. Controleren of uw apparaat is verbonden met internet: Als u e-mail wilt versturen of ontvangen, hebt u toegang tot internet nodig. Controleer of uw apparaat is verbonden met internet.
Ga naar https://office.com en log in met je Microsoft 365 account. Klik vervolgens op 'Office installeren' en op 'Premium-apps van Office'. Uw Office 365 programma's worden nu gedownload.
Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig. De server voor inkomende e-mail van een IMAP-account kan ook de IMAP-server worden genoemd. Als uw e-mailprovider bijvoorbeeld example.com is, is de server voor inkomende e-mail waarschijnlijk imap.example.com.