Locatietoestemmingen inschakelen op je telefoonGa naar de Instellingen van je telefoon en tik op Privacy en beveiliging.Tik op Locatievoorzieningen > WhatsApp > Altijd.
Als je het delen van locaties hebt geconfigureerd, maar anderen je locatie niet kunnen zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld via Instellingen > 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' > 'Zoek mijn'. Zie De locatiegegevens beheren die je deelt.
Controleer of u de WhatsApp live locatiefunctie op uw smartphone hebt ingeschakeld. Als u WhatsApp geen toestemming hebt gegeven om toegang te krijgen tot uw live locatie, kan WhatsApp uw live locatiegegevens niet bijwerken.
De live locatiefunctie van WhatsApp maakt realtime tracking mogelijk. Soms stopt het echter met updaten. Veelvoorkomende redenen zijn uitgeschakelde locatieservices, WhatsApp verwijderen uit recente apps, beperkte machtigingen, batterijbesparende modi, onjuiste datum-/tijdinstellingen, verbindingsproblemen en apparaatproblemen .
Probleem 1: Kan de Locatie Niet Vinden
Om dit probleem op te lossen, kunt u de volgende stappen proberen: Controleer of locatiediensten zijn ingeschakeld op uw apparaat. Zorg ervoor dat u toestemming heeft gegeven aan Google Maps om uw locatie te gebruiken. Herstart de app en probeer opnieuw.
De rode cirkel rond een gebruiker op de kaart betekent dat de nauwkeurigheid erg laag is . U kunt de locatieservice en wifi-instellingen op uw telefoon controleren. Houd er rekening mee dat de nauwkeurigheid afhankelijk is van veel factoren, zoals uw omgeving en uw telefoon.
Tijdens het registreren zal WhatsApp vragen om toegang tot de GPS-locatie van je telefoon. Daarom kan het per ongeluk uitschakelen van deze functie ervoor zorgen dat WhatsApp je locatie niet bijwerkt . Hoewel dit ongebruikelijk is bij moderne telefoons, kan dit een andere reden zijn voor een verkeerde live-locatie op WhatsApp.
Klik op het "Attachment Icon" (het paperclip-icoon) dat zich naast het invoervak van het bericht bevindt. "Choose Location" uit de beschikbare opties om te verzenden. Kies "Share Live Location" (voor realtime updates) of "Send your Current Location" (om uw statische locatie te delen).
Een problematische internetverbinding is vaak de belangrijkste oorzaak dat Google Maps uw locatie niet in realtime bijwerkt. Een stabiele internetverbinding is essentieel voor apps zoals Google Maps om nauwkeurige locatie-informatie te delen. Zorg ervoor dat uw telefoon of tablet is verbonden met een sterk wifi- of mobiel datanetwerk.
Tik in de Instellingen-app op 'Privacy en beveiliging' en tik vervolgens op 'Locatievoorzieningen'. Zorg ervoor dat 'Locatievoorzieningen' is ingeschakeld en dat Kaarten is ingesteld op 'Bij gebruik van de app of widgets'. Zorg dat de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op je apparaat.
Locatie delen vereist een sterke internetverbinding . Als uw signaal zwak is, wordt uw locatie mogelijk niet bijgewerkt. Dit geldt voor wifi of mobiele data! Probeer de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden om te zien of dat helpt.
Rond het scherm verschijnt een knipperend rood kader
Als er een knipperend rood kader op het scherm verschijnt, hebt u mogelijk Strikte modus ingeschakeld.
Groene rand om profielfoto
Soms staat in de lijst van alle chatgesprekken een opvallende groene rand om iemands profielfoto. Die persoon heeft dan een statusupdate geplaatst die u nog niet hebt gezien. De foto of video is 24 uur zichtbaar. De groene rand verdwijnt van de profielfoto na het bekijken van de statusupdate.
Zo werkt het: Open een chat met de persoon of groep waarmee je je locatie wilt delen. Onder de bijlageknop Locatie vind je een nieuwe optie: Live locatie delen. Geef aan hoelang je je locatie wilt delen en tik op Verzenden. Elke deelnemer aan de chat kan je realtime locatie op een kaart zien.
Je hebt de locatievoorzieningen niet ingeschakeld op de iPhone, waardoor de locatie van je toestel niet gedeeld wordt. Inschakelen doe je via Instellingen > Privacy. Op de Mac kijk je bij Systeemvoorkeuren > Datum en tijd.
Het kan soms gebeuren: je live locatie werkt niet bij. Misschien is de tijd die je hebt gekozen wel verlopen.Of staat er toch iets niet goed in je instellingen. Je moet de app namelijk toestemming geven om je locatie te delen.
Je locatie is niet nauwkeurig: check of je mobiele data of wifi-instellingen aanstaan. Zet Mobiele data of Wifi aan. Zet de vliegtuigmodus uit.
Het betekent dat ze hun apparaat hebben uitgeschakeld of in de vliegtuigmodus hebben gezet. Of ze hebben hun locatie gewijzigd naar bijvoorbeeld hun iPad in plaats van hun telefoon, en de iPad wordt niet live bijgewerkt zoals de iPhone.
Met het delen van je locatie verbruik je geen data van je internetbundel. Gps verbruikt namelijk geen mobiele data en werkt zonder internet. Wel zo handig.
Locatieproblemen worden vaak veroorzaakt door een zwak GPS-signaal . Volg deze stappen om uw signaal te verbeteren: Controleer de kaart terwijl u zich buiten een gebouw of voertuig bevindt. Muren, daken van voertuigen, hoge gebouwen, bergen en andere obstakels kunnen de zichtlijn naar GPS-satellieten blokkeren.