Ik verpak mijn zending zelf en de koerier komt het ophalen wanneer ik het wil. De click tarieven zijn lager dan ooit!
Je kunt je pakket op laten halen door de koeriers die via PickThisUp hun diensten aanbieden. Deze koeriers rijden toch al en hebben vaak een plekje over voor jouw pakket. Je kan zelf afspraken maken met de koerier over de datum en tijd, of je kan hem ook de afspraak laten maken met één of beide adressen.
Eerst selecteer je het gewicht van je pakket. Vervolgens vul je jouw gegevens in en die van de ontvanger. Zodra je hebt betaald met iDEAL of creditcard, kun je je verzendlabel uitprinten en die op je pakket plakken. Dan lever je je pakket in bij een DHL ServicePoint in de buurt, en klaar!
Bij een pakketpunt van PostNL kun je uitsluitend pakketjes halen of brengen. Het pakketje in orde maken en betalen doe je online (thuis). DHL heeft alleen pakketpunten, het zogenaamde DHL Servicepoint. Je kunt hier alleen pakketjes halen en brengen.
Een pakketje meegeven aan de Postnl bezorger
Dan kun je je retourzending eenvoudig aan de PostNL chauffeur meegeven. Het maakt hierbij niet uit wie de afzender van het pakket is, als het maar een pakketbezorger van PostNL is die aan de deur komt.
Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket. Zorg dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
DHL en PostNL zijn twee verschillende pakketdiensten en hebben dus allebei een ander verzendlabel. Niet alleen verschillen de pakketdiensten in formaat, maar ook het sjabloon van het label wijkt af.
Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd via e-mail of in de verpakking kan je je bestelling eenvoudig retour sturen. Plak het retourlabel op de verpakking, verwijder oude labels en breng je pakket binnen in een DHL ServicePoint in je buurt. Wij zorgen ervoor dat het netjes terug gaat naar de verzender.
Scherpe tarieven
Al vanaf €3,95 verstuur je een pakket binnen Nederland. En vanaf €9 gaat je zending de grens over. Voor klimaatneutrale verzending betaal je niets extra's. Bekijk al onze extra services, bezorgduur en tarieven per land.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag. Dit is afhankelijk van de pakketgrootte en het afleveradres.
In Nederland vanaf €3,95. Je bent het voordeligst uit wanneer je een verzendlabel aanmaakt via My DHL Parcel en het pakket zonder extra's naar een DHL ServicePoint in de buurt van je ontvanger stuurt. Wil je meer gemak of zekerheid? Geen probleem!
Express staat los van DHL Parcel en biedt diverse internationale expresdiensten met veelzijdige en betrouwbare leveringsmogelijkheden. DHL Express is dus geen DHL Parcel.
Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven. Soms zijn deze pakjes extra verzekerd en is een handtekening van de originele ontvanger vereist.
Plakken en wegwezen. De meeste webshops maken het je graag gemakkelijk en voegen direct een retourlabel toe aan de verpakking. Hiermee kan je je pakket helemaal gratis terugsturen via één van onze DHL ServicePoints.
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een DHL of PostNL punt in de buurt!
PostNL is en blijft voorlopig de grootste speler bij pakketbezorging. Wel moet PostNL steeds meer marktaandeel inleveren, voornamelijk aan DHL Parcel.
Kies bij het versturen naar Nederland uit PostNL, UPS & DHL. De goedkoopste verzendkosten naar Nederland zijn € 4.50. Nadat je een vervoerder hebt gekozen, vul je de adresgegevens van de ontvanger in Nederland in.
Retourneren naar de afzender is gelukkig gratis als je dat duidelijk aangeeft op de envelop. Hopelijk zal de afzender vervolgens zijn/haar adresboekje updaten. Als je met een grote stroom aan post te maken hebt, dan kan het nodig zijn om het postkantoor te bezoek of je postbode aan te spreken.
Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval. Gratis retourneren is een service, maar zeker geen verplichting.
Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.