Probeer hiervoor via de volumeknoppen aan de zijkant van je telefoon het geluid harder te zetten. Als dit niet helpt kan je via de instellingen kijken bij 'Geluiden en trillingen', hier kan het zijn dat de stille of trilmodus aan staat.
Mogelijke oorzaken zijn: Je krijgt geen beltoon of geluid bij een notificatie, omdat het geluid van de telefoon op stil staat. Het geluid van de telefoon staat op stil, omdat de functie 'niet storen' aan staat. Het geluid van de telefoon staat op zacht, waardoor je niets kunt horen.
Zorg ervoor dat er niets de speaker aan de bovenkant van de voorkant van uw apparaat bedekt . Een slecht geplaatste screenprotector is een van de meest voorkomende oorzaken van een laag volume tijdens gesprekken. Zorg ervoor dat het volume op uw apparaat op het hoogste niveau is ingesteld tijdens een spraakoproep.
Controleer altijd eerst of het volume niet uit staat.Daarnaast kun je de geluidsinstellingen checken via 'Instellingen' en dan 'Geluiden'. Soms kan het opnieuw opstarten van je toestel helpen. Eventueel kan een software update het probleem verhelpen.
Controleer eerst of je de stem aan de andere kant van de lijn niet kunt horen. Zorg ervoor dat de luidspreker of microfoon van je telefoon niet wordt afgedekt. Een slecht geplaatste screenprotector of case is één van de meest voorkomende oorzaken van geluidsvervorming tijdens gesprekken.
De probleemoplosser voor geluid uitvoeren. Selecteer Start > Settings > Update & security. Selecteer in het linkermenu De optie Problemen oplossen. Klik onder Problemen zoeken en oplossen op Audio afspelen en selecteer vervolgens de knop Probleemoplosser uitvoeren .
Wanneer een telefoon problemen ondervindt met vervormde audio-invoerkwaliteit, problemen heeft om gehoord te worden tijdens gesprekken, of als geen audio aanwezig is in video-opnamen, is het belangrijk om te controleren of het probleem ligt bij de microfoon of bij een andere component of app.
Om de hardware te testen, ga je naar de Samsung Members-app > Houd het app-pictogram ingedrukt > Diagnostiek > Telefoondiagnostiek > Microfoon en volg de instructies op het scherm. Kun je jezelf duidelijk horen tijdens het afspelen van elke test?
Zet het volume van de telefoon hoger en zorg dat het niet gedempt is . Verwijder eventuele hoesjes of covers van de telefoon. Start de telefoon opnieuw op. Zorg dat er geen plastic schermbeschermers op de luidspreker- of microfoongaten zitten.
Verwijder eventuele blokkades van de microfoon . Verwijder alle accessoires zoals screenprotectors en hoesjes van uw telefoon. Open de Voice Memos-app. Klik op de opnameknop (rode stip) en probeer een paar seconden in de onderkant van uw telefoon te spreken en stop dan met opnemen.
Navigeer naar je geluidsinstellingen; dempen en dempen opheffen. Als de speaker niet werkt, start je apparaat dan opnieuw op . Controleer regelmatig op updates om Android-storingen te verhelpen. Als de problemen met je Android aanhouden, overweeg dan een fabrieksreset als laatste redmiddel.
Controleer of uw telefoon niet per ongeluk is gedempt . Als het geluid niet luid genoeg is tijdens een gesprek, probeer dan het volume op het hoogste niveau te zetten. Druk tijdens een gesprek op de knop Volume omhoog aan de zijkant van uw telefoon of test het geluid via het menu Instellingen op uw apparaat.
Probeer hiervoor via de volumeknoppen aan de zijkant van je telefoon het geluid harder te zetten. Als dit niet helpt kan je via de instellingen kijken bij 'Geluiden en trillingen', hier kan het zijn dat de stille of trilmodus aan staat.
De Samsung Galaxy A5 2016 luidspreker zit in het frame van de telefoon. Je kunt eerst de achterkant voorzichtig verwijderen en daarna het scherm uit het frame halen. Je kunt dan de luidspreker vervangen en daarna de achterkant weer monteren met een achterkant sticker.
Hier zijn een paar veelvoorkomende oorzaken van microfoonstoringen: Vuil en gruis . Ophoping kan de microfoongaten blokkeren, waardoor uw stem niet effectief wordt opgepikt. Softwareproblemen.
Test de luidspreker.
Gebruik de volumeknoppen tijdens het afspelen van muziek om ervoor te zorgen dat het geluid niet wordt gedempt . Als de geluidskwaliteit goed is, werkt uw luidspreker normaal. U kunt ook de diagnostische tests uitvoeren in Samsung Members.
Spreek in uw microfoon terwijl u onder Test uw microfoon controleert of uw instellingen werken. Als u de lijn van links naar rechts ziet bewegen, werkt uw microfoon . Als u geen verandering ziet, pikt de microfoon geen geluid op.
Schakel de telefoon uit: Zorg ervoor dat de telefoon is uitgeschakeld voordat je begint met schoonmaken. Gebruik een zachte borstel: Een zachte borstel kan helpen om stof en vuil voorzichtig uit de telefoon microfoon openingen te verwijderen. Zorg ervoor dat de borstel schoon is en borstel voorzichtig het gaasje af.
Ga naar 'Instellingen' > 'Privacy en beveiliging' > 'Microfoon'. Controleer of de app ingeschakeld is. Als de app toegang heeft tot je microfoon, of als deze niet wordt vermeld, neem je contact op met de ontwikkelaar van de app.
Meldingsgeluid: Beheer de geluiden voor je meldingen. Systeemgeluid: Pas de geluiden aan voor scherminteracties, toetsenborden, scherm vergrendelen/ontgrendelen, opladen en aanraakfeedback.