Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Een belangrijke wijziging is het vervallen van het kosteloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Nu is onderling bellen nog gratis, dan gaat het 9 cent per minuut kosten, plus een starttarief van 9 cent. Om gratis onderling te kunnen bellen, is een aanvullend abonnement van 9,95 euro per maand nodig.
Vast Bellen
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Voor vragen bel je 1200 met je Jumbo Mobiel en volg je het keuzemenu. Je wordt dan herkend als Jumbo klant. Met elke andere telefoon bel je: 06-12001200 (10 cent per minuut).
Gratis nummers (of gratis inbelnummers, als het om telefonische vergaderingen gaat) zijn servicenummers die beginnen met een specifiek nummer, in Nederland bijvoorbeeld 0800. Hieraan herkennen uw bellers dat ze geen telefoonkosten hoeven te betalen om u te bereiken. Een nummer met 0900 nummer is niet gratis.
Controleer of je modem goed is aangesloten en de kabel stevig vastzit. Kijk of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.
Een 0900-nummer is een servicenummer dat betaald is voor de beller. De eigenaar van het nummer bepaalt welk tarief de beller betaalt. Dit kan een tarief per minuut zijn, variërend van € 0,00 tot € 1,10 of een vast bedrag per gesprek tot € 1,80 inclusief BTW.
Gesprekstarieven. Gesprekstarieven liggen tussen de €0,10 en €0,15. En soms is het gesprekstarief tussen bellen naar een vaste telefoon of een mobiele lijn verschillend (naar mobiel is dan 3x zo hoog). Belangrijk nog bij vast bellen is de manier van afrekenen; gelukkig gaat dat bij alle providers per seconde.
Nadat je de bevestigingsbrief van Ziggo hebt gekregen, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit is wettelijk bepaald. Binnen deze periode kun je zonder kosten afzien van de bestelling en hem terugdraaien.
Kosten mobiel bellen en internetten binnen EU
U kunt overal in de Europese Unie (EU) bellen, internetten en sms'en zonder extra kosten. Dit wordt ook wel 'roam like at home' genoemd. U betaalt ook niets meer voor de telefoontjes die u ontvangt, net als thuis.
Bel je bijvoorbeeld 3 minuten naar 0900-9292? Dit servicenummer heeft een beltarief van € 0,70 per minuut met een starttarief van 0,045 per gesprek. Voor dit gesprek betaal je in totaal € 2,66.
Bij het vaste telefonie abonnement krijg je een heel stel gratis extra diensten. Denk aan Voicemail, Driegesprek, Doorschakelen en Nummerweergave. Alles om het het thuis bellen nóg relaxter te maken. Bij Vast Bellen krijg je gratis digitale kabeltelevisie erbij.
Voor slechts 15,- per maand bel je onbeperkt naar Nederlandse vaste en mobiele nummers, én naar vaste nummers in 34 andere landen. Bel je naar het buitenland, dan betaal je per gesprek een starttarief van 0,14 cent inclusief btw. Hoe lang je belt, maakt niet uit.
Om een huistelefoon op Ziggo aan te sluiten, steek je het uiteinde van de telefoonkabel in de Tel 1-poort van het modem. Het andere uiteinde steek je in het basisstation van je telefoon. Vervolgens hoef je alleen nog even te wachten tot het groene lampje van de Tel 1-poort brandt.
Andere redenen voor het behouden van de vaste lijn zijn: dat de mobiele telefoon niet altijd aan staat (21%), het vaste telefoonnummer bekend is bij familie en vrienden (19%), de tarieven lager zijn dan bij mobiel bellen (17%), dat men onbeperkt en gratis kan bellen met de vaste lijn (16%), dat vast bellen een hogere ...
Bel onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers, met uitzondering van betaalde servicenummers. Dat is pas écht onbezorgd bellen. Om veiligheidsredenen is het de eerste 3 maanden niet mogelijk om betaalde (0909/0906) nummers te bellen. Je kunt je huidige nummer gratis meenemen naar Ziggo.
Geen extra kosten voor klantenservice
Bedrijven mogen sinds 2017 geen extra kosten (meer) rekenen voor bellen naar een klantenservice. De beller betaalt dus alleen het normale beltarief. Let op: dit geldt alleen wanneer je klant bent van het bedrijf wiens klantenservice je belt.
Een 088-nummer kost hetzelfde als een lokaal telefoonnummer. Echter betaal je een kleine toeslag om nummerhouder te zijn aan de Autoriteit Consument en Markt.
Telefoon : De klantenservice is op werkdagen bereikbaar via 0900-8490. Voor het bellen met dit nummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten.
Testoordeel KPN vs Ziggo. In onze providermonitor met resultaten van het tweede kwartaal van 2022 behalen beide providers behoorlijk goede scores. KPN Glasvezel scoort prima met een 8,0 en KPN DSL behaalt een 7,9. Kabelaar Ziggo zit daar net onder met een 7,7 als eindoordeel.
Ziggo heeft nieuwe abonnementen die de goedkoopste opties vormen: Ziggo Basic en Ziggo Voordeelpakket. Beide kosten rond veertig euro per maand en de kabelaar promoot ze niet. Ze zijn enkel bedoeld 'voor bepaalde groepen', aldus de provider.
Op de website kun je via het contactformulier uw vragen, complimenten of klachten kwijt. De expert van Ziggo gaat je dan daarna terug mailen of terug bellen. Je kunt altijd bij een verkoop- of servicepunt langs gaan in de buurt.