Waar op Facebook nog aandacht is voor creatieve advertenties, heeft men op Twitter meer oog voor meningen en wat bekende mensen te zeggen hebben. Het is hierdoor als bedrijf zeker niet noodzakelijk om een account aan te maken.
Twitter is een zeer bruikbaar medium om als bedrijf de interactie met je klanten aan te gaan om op die manier de loyaliteit te verhogen en een merkpersoonlijk te creëren. Daarnaast kun je met je twitteraccount verkeer naar je website genereren en blijf je op de hoogte van ontwikkelingen in de branche.
Het aantal mensen dat Twitter dagelijks gebruikt is in een jaar tijd gestegen met 33 miljoen mensen. In het eerste kwartaal van 2021 kende het platform nog 199 miljoen van deze dagelijks actieve gebruikers.
De doelgroep van Twitter is voornamelijk volwassenen tussen de 20 en 40 jaar. Deze mensen zijn daarnaast actief bezig met het nieuws/de actualiteit.
Al twee jaar op rij is TikTok met ruime afstand het snelst groeiende social media platform. In 2022 ligt het aantal TikTok-gebruikers maar liefst 75% hoger dan een jaar eerder. Naast TikTok maakte ook Instagram een enorme groei door. Van de grote platformen wint Instagram nog het snelst aan populariteit.
De Twitter-app voor Android is beschikbaar voor telefoons met Android-versie 7.93.4 en hoger. We bieden geen ondersteuning meer voor oudere versies. Als je een van deze versies blijft gebruiken, kan je de Twitter-app voor Android mogelijk niet installeren of bijwerken in de Google Play Store.
Informatie over sms-kosten voor Tweets. Twitter brengt geen kosten in rekening voor sms-berichten of het gebruik van mobile.twitter.com.
Door Twitter effectief in te zetten, kom je te weten wat er leeft bij je doelgroep en wat er over je merk gezegd wordt. Maar het is ook een manier om nieuwe klanten te trekken, personeel te vinden, informatie te verzamelen of nieuwe ideeën op te doen. Klanten denken graag met je mee.
De omzet van Twitter is sinds 2010 zeer sterk gegroeid, al rapporteerde het bedrijf in 2017 voor het eerst een bescheiden omzetdaling. De belangrijkste inkomstenbron zijn advertenties, dit maakte in 2021 zo'n 90% van de totale omzet uit. De resultaten waren tot en met 2017 zeer negatief.
Twitter verdient op twee manieren geld: adverteren en datalicenties. In 2021 genereerde Twitter 4.5 miljard dollar uit advertenties en 570 miljoen dollar uit datalicenties. Terwijl Twitter in totaal $ 5 miljard aan inkomsten genereerde, verloor het 221 miljoen.
Het doel van Twitter is het bevorderen van openbare gesprekken tussen mensen. Geweld, pesterijen en andere soorten vergelijkbaar gedrag ontmoedigen mensen zichzelf te uiten. Dit leidt er op den duur toe dat de waarde van het wereldwijde openbare gesprek afneemt.
Tweeten. Een Tweet kan foto's, GIF's, video's, links en tekst bevatten.
Instagram en Twitter
De app heeft 6,6 miljoen Nederlandse gebruikers, zo'n 700 duizend meer dan het jaar ervoor, een toename van 11 procent. Snapchat kreeg er 23 procent meer Nederlandse gebruikers bij, voor een totaal van 3,2 miljoen. Twitter steeg met 22 procent en telt nu 3,5 miljoen Nederlandse gebruikers.
Hulp bij Twitter Blue. Een Twitter Blue-abonnement geeft actieve abonnees toegang tot premium functies in het Twitter-account waarmee ze zijn aangemeld op het moment van de aankoop. Je kan als abonnee na aankoop profiteren van Twitter Blue op elk platform waarop je bent aangemeld bij dat specifieke account.
Twitter Ads biedt de mogelijkheid om je boodschap zeer gericht onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Als adverteerder kun je een doelgroep targeten door bijvoorbeeld gebruikersnamen, interesses, steekwoorden of locaties op te geven.
Om van start te gaan met het adverteren op Twitter is op dit moment een minimale investering van 15.000 euro voor een periode van 3 maanden benodigd, dus ongeveer 5.000 euro per maand.
Genegeerde accounts kunnen jou volgen en jij kan genegeerde accounts volgen. Als je een account negeert, ontvolg je het account niet. Het negeren van een account heeft geen gevolgen voor de mogelijkheid om privéberichten naar jou te sturen. Je ontvangt geen push- of sms-meldingen meer van genegeerde accounts.
Twitter test een nieuwe feature op zijn app: gebruikers kunnen straks misschien zien wie allemaal online zijn. Het idee doet denken aan de groene bolletjes in Facebook Messenger. Volgens Sara Haider van Twitter kunnen gebruikers zelf beslissen of anderen te zien krijgen of ze online zijn.
Ga naar de profielpagina van het account dat je wil ontvolgen. Hou de muisaanwijzer boven de knop Volgend op de profielpagina. De tekst verandert in Ontvolgen. Klik op de knop om het account te ontvolgen.
Social media gebruik afgelopen jaar gegroeid
We gebruiken meer platforms en spenderen er meer tijd: gemiddeld 107 minuten per dag. Vooral in de leeftijdsgroep 20 tot 39 jaar is men dagelijks meer minuten actief op social media. Deze groep brengt gemiddeld 138 minuten per dag door op social media.