Het motorenproductienetwerk van Mercedes-Benz Cars bevat diverse Duitse en internationale locaties, die worden aangestuurd vanuit de hoofdfabriek in Untertürkheim. Motoren, transmissies, assen en aanverwante componenten worden geproduceerd in Untertürkheim.
Onderstaand lichten we acht Mercedes met een Renault motor uit die Mercedes in samenwerking met Renault heeft ontwikkeld. De 1,6L diesel en 2,1L motor in de C200 was een direct gevolg van het feit dat Mercedes de hoogst mogelijke efficiëntienormen wilde bereiken.
Affalterbach – ongeveer 1.700 werknemers: produceert AMG®-motoren. Berlijn – ongeveer 2.500 werknemers: produceert motoren, componenten en meer. Bremen – ongeveer 12.500 werknemers: produceert de Mercedes-Benz C-Klasse, E-Klasse, SL, SLC, GLC en GLC Coupé.
Je bedoelt de huidige? De W205 C200 heeft een benzinemotor die is ontwikkeld en gebouwd door Mercedes Benz, de C200d heeft een dieselmotor en is gebouwd door Renault.
Mercedes integreert Renault-motoren voornamelijk in zijn instapmodellen. Deze omvatten de A-Klasse, B-Klasse, CLA en GLA . De motoren die in deze modellen worden gebruikt, zijn doorgaans tot de aanduiding 200, inclusief populaire Renault-motorblokken zoals de 1.5 DCi, 1.6 DCi, 2.0 DCi, 2.3 DCi en 1.3 TCe.
Renault-voertuigen staan bekend om hun solide betrouwbaarheid en voldoen aan uiteenlopende behoeften, van compacte stadsauto's tot robuuste SUV's. Onze gegevens onderstrepen Renaults toewijding aan duurzaamheid, met veel modellen die betrouwbare prestaties in de loop van de tijd laten zien.
De grotere dieselmotoren (A200, A220) komen van Mercedes. Renault was verantwoordelijk voor de 1.5 diesel in de A160 en A180. In principe zijn dat goede blokken, maar het houdt niet over qua prestaties. Deze generatie A-Klasse is opmerkelijk genoeg interessant voor marters.
Mercedes-Benz voorziet de voorlopige instapversie (de GLA 200) van de met Renault ontwikkelde 1,3-liter viercilinder met turbo. De GLA heeft met die krachtbron de beschikking over een vermogen van 163 pk. Het maximumkoppel komt uit op 250 Nm. Schakelen gebeurt met de zeventraps DCT.
Nee, dat is het niet . Je hebt helemaal gelijk dat de 1,5-liter CDI-motor in het A 180-model is afgeleid van de al lang bestaande dCi-motor van Renault, maar de 220 CDI-unit is Mercedes' eigen 2,1-liter viercilindermotor in 170 pk-uitvoering.
De 1.3 Tce is samen met Mercedes ontwikkeld en zit in heel veel modellen van Mercedes, Renault, Nissan en Dacia. De auto is vanaf 2018 op de markt en staat bekend als een betrouwbare, fijne, krachtige en zuinige motor.
Nissan gaat de viercilinder benzinemotoren van Mercedes-Benz assembleren in haar fabriek in Decherd, Tennessee, zo maakten de bedrijven vandaag bekend.
Belangrijkste punten. Mercedes-Benz combineert geavanceerde technologie met luxe. Het staat bekend om hoogwaardige materialen en krachtige motoren , maar is niet zo betrouwbaar als de meer betaalbare merken zoals Toyota of Honda. Mercedes-voertuigen hebben sterke veiligheidsclassificaties van NHTSA en IIHS.
Mercedes-Benz heeft nog steeds haar hoofdkantoor in Stuttgart, Duitsland , waar de belangrijkste productiefaciliteiten zich bevinden. Er zijn echter talloze fabrieken in ongeveer 22 landen, waaronder de VS, Oostenrijk, Canada, Brazilië en Mexico.
Een Renault motor ? Neen, een motor die een echte Mercedes motor is.
Volvo heeft dan ook besloten zelf geen motoren meer te ontwikkelen... maar wel een extern bedrijf op te richten voor de ontwikkeling. Hetzelfde, maar toch helemaal anders. Volvo zal samen met moederbedrijf Geely een nieuwe onderneming oprichten die instaat voor de ontwikkeling en assemblage van verbrandingsmotoren.
Audi Hungaria produceert sinds 1994 motoren voor de Audi en Volkswagen Group. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot de grootste motorenfabriek ter wereld. Tot op heden hebben de werknemers in Győr meer dan 35 miljoen motoren geproduceerd.
Wat is de beste Mercedes C-Klasse motor om te krijgen? We testten de instap C200 benzine. Deze 1,5-liter turbo-unit levert 204 pk – een gezond getal dat betekent dat de auto nooit ondermaats aanvoelt .
De A180 heeft een Renault motor die lekker rijdt.
Voorlopig is de nieuwe A-klasse alleen leverbaar met een 116 pk sterke 1,5-liter dieselmotor (de A180d) en twee benzinemotoren: een bij 224 pk piekende 2,0-liter (de A 250) en een 1,3-liter met 163 pk (A200) en dat is de motor zoals we hem in deze test hebben.
De GLA 200 heeft een Mercedes-motor die in Stuttgart-Untertürkheim is gebouwd. De GLA 200 d (voor diesel) heeft een motor die in samenwerking tussen Mercedes en Renault is ontwikkeld.
De hedendaagse benzinemotoren van Mercedes zijn voorzien van een vrij dunne distributieketting.
2020-2022 | 5-deurs, hatchback | automaat
De voorwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 120 kW (163 pk) en een maximum koppel van 250 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 6,7 l/100km (1 op 14,9).
De 2,0-liter viercilinder turbomotor onder de kap levert 224 pk en een koppel van 350 Nm bij 1.800 tpm. Op papier liegen de prestaties er niet om, want in 6,2 seconden is de sprint van 0 naar 100 gepiept en de topsnelheid van 250 km/u is serieus snel.
Business Solution. Deze A-klasse is een A200, met in wezen dezelfde 1,3-liter viercilinder turbomotor als in de A180 die we eerder als hatchback hebben getest, maar dan met een andere badge en met meer vermogen. 163 pk om precies te zijn en 250 Nm.
De A200 is in essentie dezelfde motor, behalve dat hij 163 pk produceert . Geen van beide voelt snel aan. Ze zijn ook behoorlijk luidruchtig als ze worden afgeranseld, maar het brandstofverbruik van beide is goed. Officieel zal de A180 51,4 mpg halen en de A200 53,3 mpg - beide behoorlijk sterk voor benzinemotoren.