Alles TSI motoren na 2012 zijn absoluut betrouwbaar, eerdere bouwjaren zijn discutabel, maar het is ook niet zo dat ze standaard aan puin draaien. Belangrijkste is dat de modificatie van ketting en spanner is uitgevoerd, als dat officieel is gedocumenteerd zou het vertrouwd moeten zijn.
2.0 TSI 211 PS problemen
De grootste motor van de familie is ook relatief betrouwbaar. Eigenlijk kent de 2.0 niet zoveel problemen, behalve dan het hoge olieverbruik, kapotte zuigers en een zwakke distributieketting. De 2.0 TSI wordt vaak geleverd met een DSG- bak, waar dan weer wat vaker problemen mee zijn.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000.
De 1.0 TSi van VW kent weinig problemen, en staat bekend als goede motor. Als gevolg van de directe inspuiting is de motor wel gevoelig voor vervuiling. De Polo van de laatste generatie is sinds eind 2017 op de markt, en is een goede keus in deze klasse. Er zijn tot nu toe geen dure structuele problemen bekend.
Hoewel de meesten misschien denken dat de eenliter driecilinder niet direct in de Taigun past, werkt hij eigenlijk best goed . Hoewel hij niet zo'n scorcher is als de 1.5 TSI-motor, biedt hij een goede mix van stads- en snelwegprestaties. Wat vooral opvalt aan de motor is de verfijning.
Deze generatie 1.0 liter in 63, 81 of 85 kW versies heeft een distributieriem. Volkswagen geeft voor deze riem geen vaste interval op. De slijtage en toestand moet na 60.000 km of 3 jaar worden gecontroleerd, daarna om de 60.000 km of 2 jaar. Indien nodig bevonden, wordt de riem (in overleg met de klant) vervangen.
De problemen met distributiekettingen, kettingspanners en stelmechanismen komen met name voor bij de 1.2 TSI- en 1.4 TSI-motoren van Volkswagen. Deze problemen, die we in AutoWeek 19 bespraken, kwamen veel AutoWeek-lezers bekend voor en hun reacties hebben we de afgelopen maanden gebundeld.
De eerste generatie 1.2 TSI had een distributieketting. Deze motor is herkenbaar aan motorcode CBZC. De nieuwe 1.2 TSI heeft een distributieriem en heeft motorcode CJZC.
De 2.0T TSI was een redelijk betrouwbare motor , maar hij heeft wel een lijst met veelvoorkomende problemen. Dit artikel beschrijft de veelvoorkomende problemen met VW-motoren en hoe u deze kunt detecteren. Deze motor gebruikt directe injectie om de brandstof in de cilinders van de motor te spuiten. De brandstofinjectoren zijn het onderdeel dat de brandstof spuit.
Ze lijken allemaal 200k te kunnen halen zonder veel problemen. De laatste Golf die ik verkocht was 16 jaar oud en had 150.000m op de teller.
Benzinemotoren gaan gemiddeld zo'n 300.000 km mee.
In de meest recente automankementenenquête van de Consumentenbond komt Mitsubishi net als vorig jaar als meest betrouwbare merk uit de bus. Seat staat onderaan de ranglijst. Bij de modellen gaat de Toyota Verso S aan kop (rapportcijfer 9,9) en zijn de Seat Altea (XL) en Citroën C5 hekkensluiter (3,2).
Potentieel voor hogere onderhoudskosten : TSI-motoren hebben complexere onderdelen zoals turboladers, die mogelijk gespecialiseerd onderhoud of reparaties vereisen. Afhankelijkheid van hoogwaardige brandstof: Voor optimale prestaties en levensduur vereisen TSI-motoren doorgaans brandstof met een hoog octaangehalte, wat iets duurder is.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Onder aan de lijst vinden we een 1.4 TSI ACT met 140 pk, waarmee de eigenaar gemiddeld 1 op 12,4 (8 l/100 km) reed. Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
Alles TSI motoren na 2012 zijn absoluut betrouwbaar, eerdere bouwjaren zijn discutabel, maar het is ook niet zo dat ze standaard aan puin draaien. Belangrijkste is dat de modificatie van ketting en spanner is uitgevoerd, als dat officieel is gedocumenteerd zou het vertrouwd moeten zijn.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
Kies je voor de benzinemotoren, dan kun je kiezen uit: De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
Deskundig antwoord
Het is een distributieriem, wat Volkswagen beschouwt als een onderdeel met een lange levensduur.
Distributieketting-problemen
Maar ook bij de andere motoren met een grotere inhoud doen zich TSI-motorproblemen voor. Zo hebben de 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0 liter motoren vooral last van problemen met de distributieketting. Een distributieketting zal na verloop van tijd altijd iets langer worden.
Sommige zijn idealer dan andere. Wij raden aan om weg te blijven van de modellen uit 2000, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2012 en 2013. Deze vereisen dure reparaties die problemen kunnen veroorzaken tijdens het rijden. Het grootste probleem voor de VW Kever is de transmissie en de motor.
Hedendaagse (benzine)motoren kunnen prima naar de 2 ton gereden worden, en de 1.0 TSI is een betrouwbaar blok.
Antwoord van Jos. U overweegt de aanschaf van een VW Polo 1.2 TSI en wilt weten of deze generatie uit 2013 in aanmerking komt voor distributieketting gerelateerde problemen. Van dit motortype zijn distributieketting problemen bekend tot bouwjaar 2011.
Geen van beide heeft een natte nokkenriem , ik weet niet waarom je denkt dat VAG ooit een natte nokkenriem gebruikt. Het zijn beide EA211-seriemotoren en hebben volledig droge levenslange (15 jaar/180.000 mijl) nokkenriemen.
Over het algemeen is dit tussen de 80.000 en 120.000 kilometer.