Je kunt je artikelen retourneren door je pakket naar een ophaalpunt te brengen. De kosten per retouraanvraag zijn 2,95 EUR, deze worden in mindering gebracht op je terugbetaling. Als je de aankoop hebt gedaan als geregistreerde gebruiker, kun je een retournering aanvragen in de sectie Retourneringen in je account.
De kosten per retouraanvraag zijn 19,95€, deze worden in mindering gebracht op je terugbetaling.
U kunt uw artikelen retourneren door uw pakket bij een afleverpunt achter te laten. De kosten per retourverzoek bedragen $ 4,95, wat van uw restitutie wordt afgetrokken . Als u de aankoop als geregistreerde gebruiker hebt gedaan, kunt u de retourzending aanvragen in het gedeelte Retourneren van uw account.
De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je in principe zelf, maar dat moet de webwinkel wel van tevoren aangeven. Sommige webwinkels hebben een gratis retourmogelijkheid. De resultaten: 37% van de webwinkels betaalt bij minstens 1 van de 3 bestellingen de bezorgkosten niet terug.
Bestel je namelijk voor €50,- of meer, dan wordt je bestelling gratis bezorgd. Lukt het je niet om aan de bestelwaarde te komen? Dan betaal je €3,95 voor je verzendkosten, tenzij je een kortingscode voor gratis verzending hebt kunnen bemachtigen.
De verzending is gratis vanaf 50 EUR, en alleen voor niet-afgeprijsde artikelen. Op het moment van de afronding van de aankoop tonen we je de beschikbare ophaalpunten en de geschatte datum waarop je je bestelling ontvangt.
Zodra we je retournering van je artikelen hebben verwerkt, gaan we over op de terugbetaling. Als je een retournering hebt gedaan van een artikel die je in de winkel hebt gekocht, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.
Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval.
Bij een online bestelling: je kunt naar een Zara-winkel gaan waar je de terugbetaling ontvangt op een tegoedbon. Als je dat liever wilt, kun je de terugbetaling aanvragen op de website en ontvang je de terugbetaling op een tegoedbon via e-mail.
'Gratis retourneren' betekent dat klanten geen kosten in rekening worden gebracht voor het retourneren , d.w.z. dat er geen kosten in rekening worden gebracht voor het opnieuw op voorraad nemen of verwerken van de artikelen. 'Gratis retourneren' betekent dat de kosten voor het terugsturen van geretourneerde artikelen naar uw magazijn of distributiecentrum worden gedekt.
Als je de aankoop als gast hebt gedaan, kun je de retournering aanvragen via de link die in de e-mails staat die wij over je bestelling hebben gestuurd. Zodra je de retournering hebt aangevraagd, sturen we je een e-mail met de instructies voor de verzending en net zoveel labels als verpakkingen die je moet sturen.
Online aankoop: bovenop het wettelijk herroepingsrecht om een bestelling binnen de 14 dagen van verzending te retourneren, heb je 30 dagen vanaf de verzenddatum van een bestelling om je Zara.com aankoop te retourneren. Aankoop in een fysieke winkel: je hebt 30 dagen vanaf de datum van aankoop.
Ja, u kunt een maatwissel aanvragen op de website of app van Zara . Zara stuurt de nieuwe maat op en u moet het originele artikel retourneren via een vervoerder zoals Yodel, zoals hierboven. Als u het echter niet binnen 14 dagen terugstuurt, wordt de prijs van een tweede artikel in rekening gebracht op uw betaalkaart.
Defecte producten worden volledig terugbetaald, inclusief een terugbetaling van de bezorgkosten en alle redelijke kosten die U heeft gemaakt bij het retourneren van het artikel. Wij betalen altijd geld terug via de methode die is gebruikt om te betalen.
Je kunt je ongebruikte artikelen binnen 30 dagen gratis retourneren.
Contact: email [email protected], telefoon 1-855 635 9272.
Bij Zara heb je de optie om de artikelen van je aankoop gratis te ruilen. We vertellen je de voorwaarden en hoe je dit kunt doen.
Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag na ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop.
Toon je ZARA QR op het moment van betalen en de aankoopbon wordt direct aan je account gekoppeld. Je kunt dit bekijken in de sectie Mijn Aankopen > In de winkel. Als je op het moment van aankoop de papieren bon hebt gekregen, bieden we je de optie deze te scannen en in de app te bewaren.
Zelf de retourkosten betalen
Gratis retourneren is een service die je kunt aanbieden, maar je bent het niet verplicht. Steeds minder grote webshops bieden nog gratis retourneren aan. Meestal verdien je weinig op een product. Als je de retourkosten ook nog zelf betaalt, maak je minder winst.
Het kan zijn dat u de kosten moet betalen om iets terug te sturen naar de verkoper . De verkoper had u moeten vertellen wie hiervoor moet betalen toen u het artikel kocht. Het had bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden kunnen staan. Als ze u dat niet verteld hebben, moeten ze uw verzendkosten terugbetalen.
Verwacht je nog een pakketje? Geef je retour dan gratis mee aan de bezorger, als er plek is in de bus. Lekker makkelijk! Let op: zorg dat er een geldig retourlabel op je pakket zit en dat je het goed hebt ingepakt.
We wijzen je erop dat, nadat je retourzending is verwerkt, je het bedrag binnen 14 dagen terugkrijgt, afhankelijk van je bank. Als er meer dan 14 dagen zijn verstreken en je hebt het bedrag nog niet teruggekregen, neem dan deze bevestiging mee naar je bank, zodat deze je kan helpen het proces te versnellen.
Zara springt eruit met associaties van goede kwaliteit en stijlvolheid. Blijkbaar vinden we Zara's kleding dus onbewust een stukje stijlvoller en van betere kwaliteit. De gemiddelde prijs van Zara ligt dan ook net iets hoger dan die van H&M.
Overschotten en wegwerpproducten. Een deel van deze kleding wordt vervolgens met korting aangeboden, sommige stukken gaan terug in de voorraad. Wat hierna overblijft, wordt gedoneerd aan een goed doel of vernietigd door het te verbranden of vervezelen. Er wordt helaas vaak gekozen voor die laatste optie.