Verstuur je iets waardevols per post? Met onze verzekerservice is je brief tot € 500 verzekerd bij verlies of beschadiging. Dat geeft een gerust gevoel.
U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.
Met verzekerd verzenden voeg je een extra zekerheid toe aan je pakket. Deze zekerheid beschermt je zending en de inhoud daarvan tegen de financiële schade die wordt veroorzaakt door verloren, beschadigde of gestolen pakketten. Het bedrag dat je terugkrijgt hangt af van de dekking die je kiest.
Nee, het is niet mogelijk een brievenbuspakje verzekerd te versturen. We adviseren je dan ook om alleen kleine producten met een lage waarde in een brievenbuspakje te versturen, een andere mogelijkheid is om een pakketzending (met verzekering) aan te maken.
Zegt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product verzenden.
* Met een verzekering krijg je meer vergoed. Je pakketje verzekeren is zo gepiept. In My DHL Parcel vink je het vakje 'Verzekering tot €500' aan, en je zending is verzekerd. Óf je regelt het via de website of een balie- medewerker van een DHL ServicePoint.
Wat kost verzekerd versturen? Een brief verzekerd versturen kost € 15,20.
DHL Shipment Insurance sluit je heel eenvoudig per zending af, op het moment dat je jouw zending boekt. Je vinkt gewoon het vakje 'insurance' aan als je jouw zending voorbereidt via jouw online verzendapplicatie van DHL Express. Vermeld hierbij ook altijd de te verzekeren waarde.
Geen nood, we staan ook voor je klaar als er iets misgaat. Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label?
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. U als koper en ontvanger niet.
Bij een aangetekend pakket is de waarde van je aankoop verzekerd tot € 500,-. Bij een verzekerd pakket is dat € 5.500,-. Dit betekent dat PostNL bij verlies, diefstal of beschadiging van het aangetekende of verzekerde pakket een vergoeding aan jou verschuldigd is ter hoogte van het aankoopbedrag.
We bezorgen elke week 35 miljoen poststukken zonder track en trace, en dat gaat bijna altijd goed. Maar soms raakt er wel eens een poststuk kwijt. We kunnen dan helaas niet onderzoeken wat daarmee gebeurd is. Post zonder track & trace kunnen we namelijk niet volgen in onze systemen.
In artikel 29 van de Postwet 2009 is expliciet opgenomen dat PostNL niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte poststukken en/of pakketten, tenzij de post of het pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd.
Heeft u een brief of pakket niet of te laat ontvangen? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger. U kunt ook eerst contact opnemen met het bedrijf waarvan u post verwacht.
Als het niet aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet van de koper.
Uw zending heeft automatisch basisdekking voor verlies of schade tot € 85 , zonder bijkomende kosten en zonder dat een waardeverklaring vereist is. Als uw goederen het basisbeschermingsbedrag van € 85 overschrijden, kunt u kiezen voor aanvullende dekking tot € 1000 voor slechts € 12,10.
Bij DHL Express kunt u een verzekering voor uw waardevolle zendingen afsluiten. Voor een heel aantrekkelijke premie bent u dan zonder eigen risico verzekerd tegen eventuele schade of verlies. Dit biedt u een extra zekerheid.
Bij onder rembours verzenden weet je zeker dat PostNL jouw brief pas aflevert nadat de ontvanger aan de deur heeft betaald.En je krijgt jouw geld binnen 10 dagen op je rekening.
Wikkel het item voorzichtig in bubbeltjesplastic voor extra bescherming. Vul de rest van de doos met vulmateriaal zodat er geen lege ruimtes in de doos meer zijn – het omwikkelde item moet goed in de doos passen. Plaats een extra etiket in het pakket. Dit is voor het geval het buitenste etiket losraakt.
Benieuwd naar de kosten van een groot pakket? Tot 10 kilo betaal je minimaal €4,95, en tot 20 kilo geldt een prijs vanaf €8,95. Je envelop verzend je via DHL eCommerce al vanaf €2,95, afhankelijk van de bestemming en eventuele extra diensten.
Van DHL is bekend dat zij met zo'n 28 cent per pakket een hogere vergoeding bieden. Als tweede grootste pakketvervoerder binnen Nederland maken zij ook nog een redelijk volume. De vergoeding ligt tussen de 20 en 40 cent per pakket.