Bij
Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar.De opzegtermijn is altijd een maand. 10. Simpel heeft het recht jouw Abonnement of onderdelen daarvan eenzijdig te wijzigen als we dit nodig vinden voor onze bedrijfsvoering.
Afkopen is niet mogelijk bij Simpel, dus je kunt niet eerder jouw contract stopzetten.
Is sim only maandelijks opzegbaar? Niet alle sim only-abonnementen zijn maandelijks opzegbaar. Als je een sim only-abonnement afsluit, kun je kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement of een abonnement met een contractduur van één of twee jaar.
Een maandelijks opzegbaar abonnement is een abonnement dat je op elk moment kunt opzeggen. De einddatum van het contract is bij Simyo altijd het einde van de maand. Zolang je niet opzegt wordt een maandelijks opzegbaar abonnement altijd automatisch met een maand verlengd.
Stel: u wilt per 1 april uit dienst, dan moet u uw contract uiterlijk voor 1 maart schriftelijk opzeggen. In de maand maart moet u dan gewoon nog werken. U mag een langere opzegtermijn afspreken met uw werkgever. Deze afspraak moet u dan in uw contract laten zetten.
Een maandelijks opzegbare sim only sluit je af bij Ben, Budget Mobiel, KPN, Lebara, Simyo en Tele2.
Wettelijke opzegtermijn 1 maand
Tijdens een verlenging mag u het abonnement altijd opzeggen. Maar u kunt wel een opzegtermijn hebben. Uw abonnement stopt dan na die termijn. De opzegtermijn is volgens de wet maximaal 1 maand.
Alle sim only providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Je dient natuurlijk wel je volledige contract te hebben uitgediend alvorens de opzegging kan worden doorgevoerd.
Conclusie. Over het algemeen ben je voordeliger uit met een losse smartphone en een sim-only abonnement. Opvallend: bij de provider ben je vaak veel meer kwijt voor een los toestel dan bij een belwinkel. Het prijsverschil kan oplopen tot wel 50%.
Onder het kopje 'abonnement' op je Mijn Simpel pagina vind je de einddatum van je contract terug. Zes maanden vóór einddatum van je contract kan je overigens verlengen met de acties die op dat moment gelden.
U kunt uw contract ook eerder beëindigen. Meestal wordt dan een boetebedrag in rekening gebracht. De boete is even hoog als de rekening van alle resterende maanden.
Het wijzigen van het abonnement kan op verschillende manieren. Zo kan je via je Mijn Simpel account bijvoorbeeld een bundelwijziging doen. Hiermee breng je een wijziging aan in je lopende abonnement, daarbij kan je kiezen uit de bundels die in je Mijn Simpel account naar voren komen.
Als u een abonnement heeft zonder einddatum, kunt u altijd opzeggen. Er geldt wel een opzegtermijn. Krijgt u uw tijdschrift of krant minstens 1 keer per maand? Dan is de opzegtermijn maximaal 1 maand.
Je kunt bij ons al vanuit bundels bellen, sms'en en internetten met ons voordeligste Sim Only abonnement van € 3,50 per maand. Deze budget Sim Only deal is altijd beschikbaar.
Voor kranten en tijdschriften geldt ook dat je bij een vaste looptijd van het abonnement, bijvoorbeeld een half jaar of een jaar, niet eerder kunt opzeggen. Er zijn bladen die na een vaste periode automatisch stoppen en niet stilzwijgend doorlopen. Deze abonnementsvorm moet vooraf duidelijk zijn gemaakt.
Je kunt één maand voor de einddatum van je contract het abonnement opzeggen.
Bel je weinig, maar wil je wél graag bereikbaar zijn? Ga dan voor Prepaid. Je koopt dan tegoed dat je meerdere maanden kunt gebruiken. Sim Only is de goedkopere keuze als je jouw mobiele telefoon dagelijks gebruikt om te bellen en internetten.
Je kunt je abonnement dan afkopen bij jouw provider. Hier zijn -naast het totaalbedrag van het resterende aantal maanden in je contract- vaak wel extra kosten aan verbonden. Door deze extra kosten is afkopen vaak onvoordeliger dan het 'uitzitten' van je abonnement.
Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
minder dan 5 jaar in dienst: 1 maand opzegtermijn; 5 tot 10 jaar in dienst: 2 maanden opzegtermijn; 10 tot 15 jaar in dienst: 3 maanden opzegtermijn; 15 jaar of langer in dienst: 4 maanden opzegtermijn.
Onbeperkt bellen wel, onbeperkt internet hebben hebben we niet. De hoogste internetbundel is 6 GB bij het wijzigen van je bundel en indien je kan verlengen kan je op het moment kiezen uit de grootste internetbundel van 7 GB.
Opzegtermijn. Alle providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Alleen voor zakelijk internet zijn hier uitzonderingen op. Wanneer u bijvoorbeeld wilt dat het abonnement wordt beëindigd op 1 december dan dient de opzegging uiterlijk op de laatste dag van oktober binnen te zijn bij uw provider.
Je kan je abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Dit geldt ook voor een servicecontract. In MijnKPN vind je de begindatum en de einddatum van je contract. Internet, TV en/of Vast Bellen: je sluit een nieuw abonnement af voor 1 jaar.