Het is aan te bevelen om Met vriendelijke groeten en Met vriendelijke groet voluit te schrijven. De keuze tussen de slotgroeten is geheel vrij.
Met vriendelijke groeten en Met vriendelijke groet zijn de gebruikelijkste formuleringen. Die vormen zijn ook zonder met mogelijk: Vriendelijke groeten, Vriendelijke groet. Als een brief of e-mail een duidelijk informeel karakter heeft, zijn ook andere slotgroeten mogelijk: Groeten, Groet, Groetjes, Hartelijke groet.
"Met vriendelijke groet" is een algemene en formele afsluiting die voor de handtekening komt. Het is geschikt voor de meeste werkmails, vooral als u de ontvanger nog nooit hebt ontmoet . Het is een goede keuze als u niet weet wat u anders moet schrijven, maar het klinkt misschien wat koud als de ontvanger iemand is die u na staat.
Dat hangt vooral af van je relatie met de geadresseerde. Als je die helemaal niet kent, of alleen oppervlakkig, kies dan voor het enkelvoud. Die formule is wat formeel; je bent vriendelijk, maar je bewaart wel enige afstand, wat prettig kan zijn in een zakelijk contact.
Een mooie formule voor een goede slotzin is om terug te grijpen op de aandachtstrekker van het begin van je betoog. We noemen dit een cirkelrede: dit stijlmiddel maakt het betoog tot een afgerond geheel. Een ander stijlmiddel is om een boodschap, wens of laatste zin krachtig uit te spreken als drieslag.
in afwachting van uw reactie. ik hoor graag van u. vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. in afwachting van uw antwoord verblijven wij.
Vriendelijke groeten zijn de meest formele groeten die u zou moeten gebruiken voor de belangrijkste en meest formele mensen die doorgaans relevant zijn voor uw baan . Om duidelijke richtlijnen te hebben over vriendelijke groeten versus vriendelijke groeten, moet u weten hoe u vriendelijke groeten gebruikt in e-mails. Vriendelijke groeten zijn de meest formele afsluiting dan welke andere afsluiting dan ook.
Het is aan te bevelen om Met vriendelijke groeten en Met vriendelijke groet voluit te schrijven. De keuze tussen de slotgroeten is geheel vrij.
De zin 'In afwachting van uw reactie' als formele afsluiter
De zin 'In afwachting van uw reactie' is een veelgebruikte afsluiter voor formele brieven. Het combineert beleefdheid met duidelijkheid en maakt op een respectvolle manier duidelijk dat je een antwoord verwacht.
Volgens boredpanda.com betekent 'vriendelijke groeten': ' Ik probeer gewoon beleefd te klinken na alle eisen die ik net heb gesteld .' Volgens Toll Free Forwarding 'kan de afsluiting van een e-mail met 'vriendelijke groeten' koud of onecht overkomen op sommige werknemers, waardoor het een plek heeft veroverd als een van de meest passief-agressieve e-mailzinnen.'
Deze e-mails kunnen beledigingen, persoonlijke aanvallen, sarcasme, vulgariteit of andere vormen van verbaal geweld bevatten. Onbeleefde e-mails kunnen onbedoeld haat of frustratie uiten vanwege slechte communicatievaardigheden of een gebrek aan bewustzijn van culturele verschillen.
Ken je de ontvanger helemaal niet, of is er sprake van een formele situatie, dan is ook hier Geachte de beste keuze. Bij informelere berichten is Beste een goede optie, maar ook bijvoorbeeld Dag, Hallo of Goedemorgen/-middag zijn mogelijk. Ken je elkaar goed, dan kun je ook nog kiezen voor een aanhef als Hoi of Hi.
De meest gebruikte afsluiting is " Best Regards ", aangezien het letterlijk uw beste groeten aan de ontvanger stuurt. Deze kan zowel in een informele als professionele context worden gebruikt en dat is waarschijnlijk de reden waarom het de meest gebruikte afsluiting is.
Beide vormen zijn juist.
2. De e-mail afsluiten met groetjes. Groetjes klinkt wat al te zoetjes, familiair en bovendien wat zacht. Een e-mail is formeler dan een conversatie, dus als afsluiting voor professionele e-mail gebruik je geen groetjes.
Toelichting. Als een zin eindigt met een of meer aangehaalde zinnen, dan staat de slotpunt van de (laatste) aangehaalde zin binnen de aanhalingstekens. Er komt geen extra punt na de aanhalingstekens om de volledige zin af te sluiten.
Formele alternatieven voor Met vriendelijke groeten zijn onder andere : "Hoogachtend", "Hoogachtend", "Hoogachtend", "Hoogachtend", "Met respect", "Met oprechte waardering" en "Met dankbaarheid". Aan de andere kant zijn enkele informele alternatieven: "Tot ziens", "Pas goed op jezelf", enz.
Met vriendelijke groet, (enkelvoud in plaats van meervoud)Groeten,Groetjes, (heel informeel)Met vriendelijke groeten uit een zonnig Vught, (persoonlijker)
"Met vriendelijke groet" kan respect, vertrouwdheid, goede bedoelingen en professionaliteit uitdrukken . Hier zijn een paar voorbeelden waarin u de zin zou gebruiken om een e-mail effectief te beëindigen: Wanneer u communiceert over een project met uw baas of supervisor.
Vriendelijke groeten (of vriendelijke groeten) is een veelvoorkomende afsluiting in e-mails en andere vormen van correspondentie. Het wordt gebruikt om de ontvanger het beste te wensen zonder al te vertrouwelijk te zijn . Het is een minder formeel alternatief voor "oprecht" en "uw oprecht", maar het is formeler dan andere afsluitingen zoals "warme groeten".
In een zakelijke brief of e-mail kunt u Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groet of Met een vriendelijke groet als slotgroet gebruiken. De keuze tussen die slotgroeten is geheel vrij. Met vriendelijke groeten en Met vriendelijke groet zijn de gebruikelijkste formuleringen.
Klassieke voorbeelden van een slotzin
Gebruik deze klassieke slotzinnen als eventuele inspiratie: Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Wij zien uw antwoord met belangstelling tegemoet.
Zeg bijvoorbeeld: “Sorry, ik vind je leuk als collega maar meer ook niet.” Ook als hij je nummer probeert te vragen kan je direct doch respectvol antwoorden met: “Leuk dat je m'n nummer vraagt, maar ik ga 'm niet geven. Ik heb namelijk geen interesse.” “Maar Mathijs, wat als hij het dag in dag uit blijft proberen?”
Een uitsmijter is een pakkende conclusie of slotzin van een tekst of reclame-uiting. Het doel van de uitsmijter is om de tekst samen te vatten en de lezer aan te zetten tot een bepaalde gedachte of handeling. Bij wervende teksten onderscheiden we drie verschillende fases: blikvanger, argumentatie en uitsmijter.