Het is heel zinvol om je mobiele nummer te veranderen als je op een nieuwe plek gaat wonen die een ander netnummer heeft dan je vorige nummer. Je kunt ook overwegen om je oude mobiele nummer te houden en een nieuw nummer te nemen terwijl je in een nieuwe plaats woont, vooral als de verhuizing niet permanent is.
Het is ook mogelijk om direct je nummer te vervangen.Dit kan niet via Mijn Simpel, maar kun je aanvragen bij de telefonische klantenservice. Zij kunnen dan direct de verschillende telefoonnummers aan je voorleggen en de wijziging doorvoeren. Dit kan via 088 100 5757 (normaal tarief).
Iedereen die naar uw oude nummer belt, krijgt een bericht dat het nummer niet meer in gebruik is. Gesprekken worden niet doorgestuurd naar uw nieuwe nummer .
Oplichters kunnen verschillende dingen doen met uw telefoonnummer.Ze kunnen u bestoken met phishingaanvallen, spamoproepen, spoofingaanvallen en sim-swapping.
Het wijzigen van uw telefoonnummer kan een goed idee zijn als u aanhoudende problemen ondervindt zoals spam, intimidatie of privacyproblemen . Het biedt een schone lei en kan deze problemen mogelijk stoppen. Maar vergeet niet uw bank- en social media-accounts bij te werken voordat u het telefoonnummer wijzigt.
Als je je telefoonnummer wijzigt en je dezelfde telefoon blijft gebruiken met het nieuwe telefoonnummer, blijft je chatgeschiedenis beschikbaar op je telefoon. Als je de functie Nummer wijzigen per ongeluk hebt gebruikt, kan deze wijziging niet teruggedraaid worden.
Uw telefoonnummer wijzigen via uw provider
Vraag een telefoonnummerwijziging aan en verstrek de nodige accountverificatie . Uw provider wijst u indien nodig een nieuw telefoonnummer en een nieuwe simkaart toe. Zodra uw nieuwe nummer actief is, werkt u het bij op uw Android-apparaat: Ga naar Instellingen > Over de telefoon > Status > SIM-status.
Zodra oplichters uw nummer kennen, kunnen ze u targeten met phishing-sms'jes en -oproepen, of u misleiden om malware te downloaden en persoonlijke informatie te verstrekken . En zodra ze toegang hebben tot uw persoonlijk identificeerbare informatie (PII), is er niet veel meer nodig om toegang te krijgen tot uw financiële (en andere gevoelige) accounts.
Met uw telefoonnummer kunnen hackers u phishing-sms-berichten sturen en bellen, uw telefoon overspoelen met spamoproepen, uw telefoonnummer spoofen, uw simkaart verwisselen en zelfs uw persoonlijke gegevens stelen.
Slimme oplichters weten dat ze door het kapen van uw mobiele telefoonnummer uw identiteit kunnen aannemen, beveiligingsprotocollen die naar uw telefoon worden gestuurd kunnen onderscheppen en toegang kunnen krijgen tot uw financiële en sociale media-accounts . Een manier om uw telefoonnummer te kapen is via een porting-out scam.
Het telefoonnummer is een identificatie-instrument geworden, voor bijvoorbeeld bankinstellingen via hun applicaties of door de overheid, via Itsme. Van telefoonnummer veranderen doe je niet zomaar.
Informeer uw serviceprovider, familie, vrienden, werkgevers en alle bedrijven die essentiële diensten leveren voordat u van nummer wisselt. Deze stap helpt relaties te onderhouden en zorgt voor professionele en duidelijke communicatie.
De nummerwijziging is gratis, net als het bellen met 0800-0402. De wijziging gaat direct in en kan niet worden teruggedraaid.
normale of gepersonaliseerde nummerplaat: € 30. duplicaat: € 30.
Neem contact op met uw telecommunicatieprovider
De meeste providers laten je je telefoonnummer online of via een mobiele app wijzigen . In de meeste gevallen is het het beste om contact op te nemen met je provider en hen te laten weten dat je je telefoonnummer wilt wijzigen, omdat zij je kunnen helpen en je de beste begeleiding kunnen bieden.
Het aanvragen van een nieuw nummer kost € 11,69. Je krijgt een willekeurig nieuw nummer dat nog niet in gebruik is. Het duurt ongeveer 4 werkdagen om je nummer te wijzigen.
Data mining : Wanneer oplichters uw telefoonnummer invoeren op websites voor het vinden van mensen, kunnen ze uw persoonlijke informatie achterhalen. Deze websites verzamelen gegevens van andere online bronnen en bieden details zoals uw adres, familierelaties en eerdere financiële transacties.
Met een beetje pech kan jouw nummer hiervoor misbruikt worden. Wanneer je regelmatig wordt gebeld door mensen die niet in jouw contactenlijst staan of vaak wordt teruggebeld door mensen die aangeven dat jij hen gebeld hebt (terwijl dat niet zo is), is de kans groot dat jouw nummer voor spoofing wordt gebruikt.
Nee, een telefoonnummer is tegelijk aan slechts één persoon/contract gekoppeld.
Ja, cybercriminelen of andere personen kunnen uw telefoonnummer spoofen. Als sommige cybercriminelen nummers vervalsen, doen ze dit willekeurig, dus er is altijd een kans dat ze ervoor kiezen om uw telefoonnummer te vervalsen.
Nee, dat gaat niet. Het nummer dat je naar ons overdraagt, of het nummer dat je krijgt als je een nieuwe simkaart bestelt, kan niet aangepast worden. Wil je toch een ander nummer? Bestel dan een nieuwe herlaadkaart of simkaart met abonnement.
Het kan tot vier uur duren om telefoonnummerwijzigingen door te voeren. Beller-ID-systemen voor vastelijnproviders kunnen tot drie dagen nodig hebben om de juiste belinformatie weer te geven. Werk uw contactnummer bij op alle accounts waarin uw nummer is opgeslagen, zoals meldingen voor bankrekeningen, sociale media, enz.
Het snelste is bellen naar de klantenservice.Je krijgt dan direct gratis een nieuw nummer. Je oude nummer kun je daarna niet meer terugkrijgen, de keuze is definitief en onherroepelijk!