HelloFresh is een internationaal opererend bedrijf dat maaltijdboxen aan huis bezorgt. Het bedrijf werd in 2011 in Berlijn opgericht door Dominik Richter, Thomas Griesel en Jessica Nilsson.
Opgericht in 2011 ziet HelloFresh het levenslicht in Berlijn. Het Duitse bedrijf is een dochteronderneming van het grote Rocket Internet. Zij hebben de slogan "We build companies" en dat is dan ook wat ze gaan doen met HelloFresh.
De groenten in jouw box komen vrijwel allemaal rechtstreeks van het land, bij voorkeur van Hollandse boeren. Daarbij volgt HelloFresh zoveel mogelijk het seizoen. Soms vind je ook groenten van buitenlandse producten en telers. In de box vind je veelal vlees van dieren die goede leefomstandigheden gehad hebben.
Het bedrijf lanceert zijn dienst in Zweden. Daardoor bezorgt het bedrijf nu in elf landen. HelloFresh, in 2011 opgericht in Berlijn, brengt nu maaltijdboxen rond in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Australië, Zwitserland, Canada, Nieuw-Zeeland en dus Zweden.
Vlees van eigen bodem
Het liefst werken we samen met lokale boeren en leveranciers, zodat de verse ingrediënten niet te lang onderweg zijn. Zo is het vlees in jouw box afkomstig van Nederlandse leveranciers. We hebben gekozen voor het Beter Leven-keurmerk met minimaal één ster voor kip en varkensvlees.
HelloFresh is gevestigd op het adres Spaklerweg 50-52 Amsterdam 1099 BC.
Na aftrek van de inkoopkosten voor de ingrediënten, de kosten voor het inpakken in het distributiecentrum en het bezorgen van de maaltijdbox tot aan de deur bij de klant houdt HelloFresh ongeveer 13 euro per box over. Dat komt overeen met een winstgevendheid van 25 procent.
HelloFresh is wellicht duurder dan de maaltijden box van Albert Heijn, maar heeft daarin tegen een ruimer aanbod in maaltijdboxen, vrij logisch want ondanks dat beide partijen zich bezig houden met voeding is AH natuurlijk een supermarkt en HelloFresh echt een bedrijf dat zich alleen maar bezig houd met de ...
HelloFresh heeft in het eerste kwartaal een omzet van ruim 1,9 miljard euro in de boeken geschreven. Dat is een plus van 26,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. De hogere omzet vertaalt zich niet in meer winst. De aangepaste ebitda kwam uit op 99,3 miljoen euro, ofwel 5,2 procent van de omzet.
HelloFresh heeft geen specifieke box gericht op afvallen. Wekelijks kun je kiezen uit 18 gevarieerde en – over het algemeen – gezonde recepten. Afvallen komt er in veel gevallen op neer dat je minder calorieën binnen moet krijgen, en er meer moet verbranden.
Bij HelloFresh zijn er diverse abonnementen waar je uit kunt kiezen. Hieronder vind je kosten per week en per maand van een HelloFresh box met 3 maaltijden voor 1, 2, 3, 4, 5 of 6 personen.
Wat heeft jouw voorkeur? Over het algemeen kunnen we zeggen dat de Marley Spoon maaltijdbox een wat meer luxere box is. De gerechten zijn unieker en recepten iets aparter. HelloFresh is wat meer een familiebox voor gezinnen met kinderen.
Is HelloFresh de moeite waard? HelloFresh is ideaal voor mensen die graag gezond willen eten, maar de inspiratie en/of tijd missen om zelf op zoek te gaan naar gevarieerde recepten en bijbehorende ingrediënten.
Ja, HelloFresh is gezond, maar waarom? Hiervoor zijn eigenlijk 3 belangrijke argumenten: de recepten zijn gebaseerd op Richtlijnen Voedselkeuze van de Gezondheidsraad, de recepten zijn zo samengesteld dat het bijdraagt aan het bereiken van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en de recepten zijn ontzettend gevarieerd.
De maaltijdbox van HelloFresh is verkrijgbaar vanaf €36,99, je ontvangt dan een box met 3 maaltijden voor 1 personen. De prijzen lopen op tot €132,99 (6 maaltijden voor 6 personen). Hoe meer maaltijden, en hoe hoger het aantal personen, des te lager de prijs per portie per maaltijd.
Zoals je ziet verschillen deze 2 aanbieders niet heel veel van elkaar, de prijs van Marley Spoon is € 0,90 duurder dan die van HelloFresh, tegenwoordig kun je zowel bij Marley Spoon als HelloFresh zelf kiezen wat je eet.
De beste box van 2022 is geworden: HelloFresh. Duidelijk met recht marktleider binnen de boxen markt. Vooral op het gemak en de productbeleving zijn hele positieve aspecten aan deze box. Op de tweede plek vinden we Marley Spoon.
In het vierde kwartaal van 2021 groeide het klantenbestand van HelloFresh SE in beide segmenten (VS en internationaal) tot een totaal van 7,2 miljoen actieve klanten. Niet alleen bleven de ordercijfers van de groep hoog en boven de cijfers van vóór de pandemie, ook de gemiddelde waarde per order bleef stijgen.
HELLOFRESH BLIJFT HARD GROEIEN
HelloFresh blijft zijn internationale klantenbestand uitbreiden. Ten opzichte van het eerste kwartaal 2021, kwamen er 1,25 miljoen 'actieve klanten' bij. Daarmee is het totale aantal op 8,52 miljoen gekomen.
Het van oorsprong Duitse Hello Fresh begon in 2011 met het leveren van maaltijdboxen aan slechts tien klanten, als een van de eerste bedrijven in deze sector. Daarna ging het als een speer. Al in 2012 werden filialen geopend in Nederland, Amerika en Australië.
Waar worden de dozen nu ingepakt en is het denkbaar dat jullie dit gedecentraliseerd gaan doen (per regio bijvoorbeeld)? “De dozen worden nu centraal ingepakt in ons landelijke distributiecentrum. Van daaruit distribueren we de boxen door het hele land. Vooralsnog zijn er geen plannen om dit te decentraliseren.”
Dat kan heel makkelijk door de volgende stappen te volgen: 1. Ga naar [www.HelloFresh.nl](https://www.HelloFresh.nl) en log in op jouw account 2. Klik op jouw naam rechts bovenin het scherm en selecteer 'Instellingen' 3. Scroll omlaag en selecteer 'Lidmaatschap opzeggen' Wij sturen je een e-mail ter bevestiging."
Wat kost de Hellofresh Familybox voor 4 personen? De prijs is op het moment van schrijven €61,95 voor 3 dagen per week. Als je de box 4 dagen wilt, dan betaal je vanzelfsprekend iets meer. De optie van 4 dagen per week biedt met €5,16 relatief de goedkoopste maaltijden.