Fuze Tea is een sterspeler binnen het internationale portfolio van Coca-Cola. Na de oorspronkelijke lancering in 2012 in veertien internationale markten is Fuze Tea nu een gevestigd merk dat populair is bij consumenten in veertig landen.
' Fuze Tea is een bestaand merk in het internationale portfolio van Coca-Cola. Het werd in 2012 gelanceerd. Speciaal voor de Nederlandse markt werden de twee smaken Green Tea en Black Tea Sparkling ontwikkeld.
Getrokken groene thee 94% (water, geconcentreerde groene thee⁺ infusie); suiker; bosbessensap uit concentraat (1%); voedingszuren: citroenzuur, natriumcitraat; antioxidant: ascorbinezuur; zoetstof: steviolglycosiden; natuurlijke aroma's.
Fuze Tea Peach Hibiscus is een niet bruisende ijsthee met geïnfuseerde zwarte thee uit duurzame landbouw*, perziksap en een verfijnde smaak van hibiscus. Deze fusie van thee, fruit en kruiden is laag in calorieën, verfrist en prikkelt je zintuigen.
Grofweg zijn er drie grote ijstheemerken in Nederland actief: Lipton, Fuze tea en Nestea. Lipton is van Unilever, Fuze tea van Coca Cola en Nestea van Nestlé.
Op 1 januari 2018 heeft Coca-Cola het ijstheemerk Fuze Tea op de markt gebracht. Het werd omschreven als de grootste merkintroductie van Coca-Cola sinds 10 jaar. Op de Nederlandse mark verschenen er 6 verschillende smaken.
Veruit de meeste ijstheeën bevatten een combinatie van suiker en zoetstof. Deze bevatten gemiddeld niet veel minder suiker dan ijsthee met alleen suiker. Met een glas ijsthee (250 ml) drink je gemiddeld 2,5 suikerklontjes op. Ter vergelijking: in een glas cola zitten bijna 6,5 suikerklontjes.
De joint venture Beverage Partners Worldwide werd in 2001 opgericht door Coca-Cola en Nestlé om met het ijstheemerk Nestea een antwoord te bieden op het succesvolle Lipton Ice Tea van Unilever en PepsiCo. Na meer dan 15 jaar, zetten de twee voedingsgiganten hun succesvolle samenwerking stop.
Proef nu de natuurlijke en unieke smaak van Fuze Tea Black Tea Peach Hibiscus. Deze koolzuurvrije ice tea is gemaakt van zwarte getrokken thee en heeft een natuurlijke perziksmaak. De ijsthee is laag in calorieën en is gemaakt van duurzaam ingekochte thee.
ROTTERDAM - Na het grote succes van Fuze Tea kwam Coca-Cola in Nederland vorig jaar voor het eerst met een limited variant. Fuze Tea Green Tea Blueberry Jasmine bleek echter zo populair, dat dit product op de markt blijft.
Fuze Tea is daardoor één van de eerste merken in België om een niet-bruisende ijsthee zonder suiker op de markt te brengen.
Tot 1 jaar na THT-datum en mogelijk langer, mits het er nog goed uitziet en de verpakkking heel is.
Vanaf dat moment is ons ijstheemerk alsmaar blijven groeien. Lipton® Ice Tea in flessen, in 1991 gelanceerd, wordt nu in meer dan 100 landen wereldwijd gedronken. Ons uitgebreide assortiment verleidelijke smaken heeft fans over de hele wereld.
Deze Fuze Tea is nu in de aanbieding bij Lidl. Bekijk ook de actuele Lidl folder voor meer scherpe aanbiedingen en kortingen.
##Ook verkrijgbaar in de smaken Lemon, Green, Mint Lime en Jasmine Lychee. ###Ingrediënten: Water, voedingszuur (appelzuur), thee-extract (0,14%), perziksap uit concentraat (0,1%), aroma, zuurteregelaar (trinatriumcitraat), antioxidant (ascorbinezuur), zoetstoffen (aspartaam, acesulfaam-K). Niet bruisend.
In Nederland zijn de volgende merken verkrijgbaar: Coca‑Cola, Coca‑Cola zero sugar, Coca‑Cola light, Coca‑Cola Energy, Coca‑Cola signature mixers, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Royal Bliss, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fïnley en Fuze Tea.
Het bevat echter geen suikers die bacterien (of je eigen lichaam) kunnen gebruiken. Hierdoor is cola-light wel relatief gezonder voor je gebit dan gewone cola. Fanta en sinas zijn beide iets minder zoet en zuur dan cola. Maar nog steeds redelijk schadelijk voor je tanden en kiezen.
Fanta bestaat al sinds 1940 en is één van de bekendste frisdranken met sinaasappelsmaak. Na Coca‑Cola is dit het oudste drankje van The Coca‑Cola Company. Het grote verschil met Coca‑Cola, naast de smaak, is dat Fanta geen Amerikaanse, maar een Europese oorsprong heeft!
Het beste is om kinderen tot een jaar of 6 helemaal geen frisdrank te geven. Oudere kinderen kun je een glaasje frisdrank geven bij speciale gelegenheden, zoals een feestje of tijdens het 'opblijven'. Zo blijft het bijzonder. Er zijn ook frisdranken op de markt zonder suikers, maar met zoetstoffen.
In water zonder prik zitten sowieso al geen calorieën. De toevoeging van koolzuur aan water zorgt er niet voor dat er opeens calorieën in het water zitten. In spa rood zitten dus evengoed geen calorieën. Op het gebied van calorieën is spa rood net zo gezond als water.
Hoewel er nauwelijks calorieën in Coca Cola Zero zit, zitten er wel zoetstoffen in die door overmatig gebruik minder goed zijn voor de gezondheid. Je wordt dus niet dik van Coca Cola Zero, maar je zult wel aan de zoetstoffen moeten denken. Door niet overmatig Zero dranken te drinken is het in ieder geval niet ongezond.
Lipton is een geregistreerde merknaam in de theehandel, en is eigendom van bedrijf Unilever. Het van oorsprong Britse bedrijf werd opgericht door de Schot Thomas Lipton.
Elk kopje Lipton-thee krijgt zijn kenmerkende krachtige smaak en geur door natuurlijke regen, wind en het zonlicht. Bovendien geloven we dat we niet alleen jouw dag mooier kunnen maken met elke kop thee, maar ook de toekomst van al onze theeboeren en hun gezin, en natuurlijk die van onze planeet.