Fuze Tea is daardoor één van de eerste merken in België om een niet-bruisende ijsthee zonder suiker op de markt te brengen.
Fuze Tea Lemon Lemongrass is een niet bruisende ijsthee met geïnfuseerde zwarte thee uit duurzame landbouw*, citroensap en een vleugje citroengras. Deze fusie van thee, fruit en kruiden is laag in calorieën, verfrist en prikkelt je zintuigen.
Is Fuze Tea caloriearm? Fuze Tea bevat zo'n 19 kcal per 100 ml en valt daarom onder de caloriearme drankjes.
Over Fuze Tea
Fuze Tea is een verfrissend drankje, gemaakt van vers getrokken theebladeren, is caloriearm en heeft een natuurlijke smaak. Ook zijn alle Fuze Tea flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic.
Grofweg zijn er drie grote ijstheemerken in Nederland actief: Lipton, Fuze tea en Nestea. Lipton is van Unilever, Fuze tea van Coca Cola en Nestea van Nestlé.
ROTTERDAM - Na het grote succes van Fuze Tea kwam Coca-Cola in Nederland vorig jaar voor het eerst met een limited variant. Fuze Tea Green Tea Blueberry Jasmine bleek echter zo populair, dat dit product op de markt blijft.
' Fuze Tea is een bestaand merk in het internationale portfolio van Coca-Cola. Het werd in 2012 gelanceerd. Speciaal voor de Nederlandse markt werden de twee smaken Green Tea en Black Tea Sparkling ontwikkeld.
Op 1 januari 2018 heeft Coca-Cola het ijstheemerk Fuze Tea op de markt gebracht. Het werd omschreven als de grootste merkintroductie van Coca-Cola sinds 10 jaar. Op de Nederlandse mark verschenen er 6 verschillende smaken.
Van de ijstheeën met suiker bevat Lipton ice tea green het minste suiker: 2,2 gram suiker per 100 ml.
Lipton maakt als eerste grote ijsthee merk de stap naar een significante suikerreductie. Lipton Ice Tea Green bevat vanaf nu in plaats van 3,5 gram suiker nog maar 2,2 gram suiker per 100 ml. Deze ijsthee is daarom een verantwoorde verwennerij voor tussendoor.
Gezondheid
Frisdrank zoals Lipton Ice Tea Peach is niet geschikt als onderdeel van je dagelijkse voedingspatroon. Lipton Ice Tea Peach kun je wel als extraatje drinken.
Light-frisdrank bevat minstens 30% minder suiker dan gewone frisdrank. Bij light-frisdrank is de suiker vaak deels of helemaal vervangen door zoetstoffen.
Allebei zijn het geen gezonde keuzes. Light-frisdrank bevat geen of minder suiker dan gewone frisdrank, en dus minder calorieën. Als je op je gewicht wil letten, kun je light-frisdrank drinken. Maar het beste kun je water drinken, dat is ook beter voor je tanden, die door het zuur in (light-)frisdrank worden aangetast.
Het bevat echter geen suikers die bacterien (of je eigen lichaam) kunnen gebruiken. Hierdoor is cola-light wel relatief gezonder voor je gebit dan gewone cola. Fanta en sinas zijn beide iets minder zoet en zuur dan cola. Maar nog steeds redelijk schadelijk voor je tanden en kiezen.
Proef nu de natuurlijke en unieke smaak van Fuze Tea Black Tea Peach Hibiscus. Deze koolzuurvrije ice tea is gemaakt van zwarte getrokken thee en heeft een natuurlijke perziksmaak. De ijsthee is laag in calorieën en is gemaakt van duurzaam ingekochte thee.
Vanaf dat moment is ons ijstheemerk alsmaar blijven groeien. Lipton® Ice Tea in flessen, in 1991 gelanceerd, wordt nu in meer dan 100 landen wereldwijd gedronken. Ons uitgebreide assortiment verleidelijke smaken heeft fans over de hele wereld.
Fuze Tea speelt hierop in met haar nieuwe limited edition die zowel warm als koud kan gedronken worden: Fuze Tea, Black Tea, Apple & Cinnamon. De mix van appel en kaneel zorgt voor een heerlijk moment van ontspanning.
Tot 1 jaar na THT-datum en mogelijk langer, mits het er nog goed uitziet en de verpakkking heel is.
Ice tea is een stuk gezonder dan frisdrank terwijl het ook suiker bevat. Toch bevat bijvoorbeeld Lipton Ice Tea maar liefst 45% minder suiker dan andere frisdranken. Daarom is ice tea laag in calorieën en een echt verantwoorde verwennerij voor tussendoor. En het is bovendien nog lekker en dorstlessend ook.
De bolletjes in de thee van het merk Lipton zijn sacharose, ofwel huis tuin en keuken suiker. Een zeer kwalijke zaak, omdat veel mensen deze thee als “gezond” alternatief drinken voor frisdrank.
De joint venture Beverage Partners Worldwide werd in 2001 opgericht door Coca-Cola en Nestlé om met het ijstheemerk Nestea een antwoord te bieden op het succesvolle Lipton Ice Tea van Unilever en PepsiCo. Na meer dan 15 jaar, zetten de twee voedingsgiganten hun succesvolle samenwerking stop.