Tikkie is een initiatief van ABN Amro waarbij je een app download en betaalverzoeken kan sturen. Iedereen kan een Tikkie-app downloaden. Andere banken, zoals ING en Rabobank hebben een functionaliteit Betaalverzoek waarbij je Betaalverzoeken kan sturen. Hiervoor heb je geen aparte app nodig.
Het versturen en ontvangen van een ING betaalverzoek is kosteloos.
Een Tikkie is een betaalverzoek via je telefoon. Met een betaalverzoek vraag je makkelijk geld terug aan vrienden of familie.
Het grote gemak van de QR-code is dat je een Tikkie kan sturen zonder dat je een telefoonnummer van iemand nodig hebt. Handig als je bijvoorbeeld geen 06-nummers met je klanten wilt uitwisselen of een Tikkie via WhatsApp versturen niet zakelijk genoeg vindt.
U heeft alleen de app nodig en een Nederlandse betaalrekening. Uw vrienden kunnen betalen zonder de app te installeren. Goed nieuws: Tikkie werkt ook met mobiele nummers uit veel Europese landen.
Een Betaalverzoek is veilig. Je maakt de pagina aan in je eigen online omgeving of de app van ING. Daarna verstuur je het verzoek naar de ontvanger. De ontvanger wordt verwezen naar een iDEAL-pagina of de app of online omgeving van zijn eigen bank om de betaling te voldoen.
Kan iedereen Tikkie gebruiken? Iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan Tikkie gebruiken, het maakt niet uit bij welke bank je zit.
Met de Saldolijn kun je geld overmaken naar 17 banken. Je betaalopdracht naar een ING Betaalrekening verwerken wij direct in je saldo en dat van de ander. Je betaalopdracht naar een rekening van een andere bank die je voor 15.00 uur doet, wordt nog dezelfde dag verwerkt door de ontvangende bank.
De betaalapp Tikkie gaat het voor gebruikers mogelijk maken om geld over te maken via een mobiel nummer, waardoor je geld over kan boeken zonder het rekeningnummer van de ontvanger te kennen.
Zoeken in de app is opgefrist én verbeterd (iOS en Android)
Met deze update is de look en feel niet alleen veranderd maar is content in de app nog beter vindbaar. Je vindt niet alleen informatie over ING en alle diensten maar kan via zoeken ook direct je transacties bekijken.
Betaalverzoeken worden ook wel eens een 'Tikkie' genoemd. Maak een betaalverzoek aan via de app van ING en stuur het verzoek door via bijvoorbeeld WhatsApp. De ontvanger tikt op de link in de app, en kan via zijn eigen bankierapp het geld terugbetalen. Die persoon hoeft dus geen klant van ING te zijn.
Controleer eerst in Mijn ING of de Mobiel Bankieren App of de overboeking niet is afgekeurd en retour geboekt. Zo niet, geef het drie werkdagen de tijd vanaf het moment van overboeken, in vrijwel alle gevallen is het geld dan ontvangen of retour geboekt.
Het is toegankelijk: Iedereen kan je betalen. Het werkt met alle Nederlandse banken. Het is snel: Een verzoek is eenvoudig digitaal of via print te delen en na betalen staat het geld direct op je rekening.
Een Tikkie of ook wel een betaalverzoek ontvangt u via sms, WhatsApp, e-mail of Messenger. De zender stuurt dit betaalverzoek vanuit de app Tikkie. U hoeft voor het terugbetalen niet de app te hebben. Na betalen staat het verschuldigde bedrag meteen op iemands rekening.
Dan hangt de prijs per Tikkie af van het aantal betaalde Tikkies per maand: - 21-100 betaalde Tikkies per maand: € 0,25 per transactie - 101-500 betaalde Tikkies per maand: € 0,20 per transactie - Meer dan 500 betaalde Tikkies per maand: € 0,15 per transactie Deze prijzen zijn exclusief btw.
Als de betaler de betaling afbreekt, kan diegene jouw geverifieerde naam en, afhankelijk van jouw bank, jouw rekeningnummer zien. Zolang iemand echter geen inloggegevens en geen bankpas met pincode van jou heeft, kan diegene via Tikkie geen toegang tot jouw bankrekening krijgen.
Ook op een later moment binnen deze 35 dagen kan je je QR-code opnieuw delen. Let wel op: een Betaalverzoek heeft een limiet van € 5.000 in totaal.
Tikkie is een gratis app voor iPhone en Android. Hiermee stuurt u makkelijk betaalverzoekjes naar familie of vrienden.