Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km). Zo groot als de stap van 1.2 naar 1.0 TSI is het dus niet.
Kosten. Even afgezien van de Volkswagen e-Golf en de GTE-versie is de zuinigste versie van de Golf in standaardvorm de 1.6 TDI 105 die volgens officiële verbruikscijfers gemiddeld 1 op 26,1 haalt.
Wie de rijstijl er helemaal op aanpast kan het door Volkswagen beloofde verbruik van 3.2 liter per 100 km realiseren. Reken in de praktijk echter op een waarde tussen de 3.9 en 4.5 liter per 100 km. Daarmee is de nieuwe BlueMotion niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk de zuinigste in zijn klasse.
Over het geheel genomen is de Golf 7 een uitstekende auto. Niet voor niets wordt er elke 41 seconden een geproduceerd. Afhankelijk van je behoeften kunnen we de 1,4 liter motor met 125 pk aanbevelen, die een goede keuze is voor beginnende golfers.
De Volkswagen XL1 is de zuinigste auto
De motoren tezamen leveren 69 pk. Maar niet alleen de hybridetechniek of de kleine tweecilinder dragen bij aan een gunstig brandstofverbruik. Ook het gewicht speelt een grote rol. De auto weegt, mede door carbon fibre onderdelen, slechts 795 kilogram.
Welke auto rijdt 1 op 30? Het antwoord is simpel: geen enkele. Althans, geen modellen die je kunt kopen. De Toyota Yaris is de zuinigste auto met 1 op 26,3.
Met een volle acculading verbruikt de auto gedurende de eerste 100 km 3,3 liter benzine en 7,0 kWh aan elektrische energie. Als je vervolgens met een lege accu doorrijdt, loopt het verbruik op tot gemiddeld 5,1 l/100 km. Via een normaal stopcontact duurt het opladen van de accu ongeveer 3¾ uur.
Benzine: 1.0 TSI met 63 kW (85 pk) en benzinepartikelfilter. 1.0 TSI met 85 kW (115 pk) en benzinepartikelfilter (na 2016) 1.2 TSI met 63 kW (85 pk) en BlueMotion-technologie (voor 2017)
Volkswagen licht een tipje van de sluier op omtrent de nieuwprijs van de Golf 7: vanaf 18.790 euro is hij van jou, en dat is exact dezelfde vanafprijs als zijn voorganger, maar dan wel inclusief 21% BTW.
Daarnaast is de Golf een tikkeltje zuiniger dan de Polo: de Golf verbruikt 5,3 liter benzine op 100 kilometer, terwijl de Polo 5,5 liter benzine verbruikt op 100 kilometer. Ook is de Golf ietsjes groter qua formaat en beschikt over meer ruimte in de auto.
Met de inkomsten van greenfees en lidmaatschapsgelden wordt het noodzakelijke onderhoud aan de golfbaan betaald. De hoogte van de greenfee is afhankelijk van het aantal holes, het soort/type baan en de exclusiviteit van de golfbaan.
Een Golf is een heel aangenaam rijdende auto en dat geldt voor de Variant even sterk. Je zit goed, hij stuurt fijn, is comfortabel geveerd en al met al een heerlijke auto om vaak mee op pad te gaan en veel kilometers te maken.
De Golf GTI van de zevende generatie is in beginsel een betrouwbare auto. Een Golf is trouwens immuun voor elke aanval op zijn reputatie en dat geldt nog sterker voor de GTI. Afgezien van de turbo, de koeling en een paar mogelijke waterlekkages valt de lijst met potentiële problemen mee.
De zevende generatie wordt geleverd met een krachtige 2 l CNTA-motor met 162 kW (220 pk) en 350 Nm (258 lb-ft) koppel, die ongeveer twee keer zo groot is als de Golf 1 GTI. Dit geeft het de 0-100 km / u tijd van 6,6 seconden en de topsnelheid van 245 km / u.
Gemiddeld verbruik is tussen de 1:10 a 1:11.
De benzinemotor loopt voor een driecilinder niet alleen verrassend beschaafd, maar met een verbruik van 5,1 l/100 km is het bovendien een van de zuinigste motoren in het segment van de compacte auto's.
Het gemiddeld verbruik is één liter diesel per 31,25 km. Met volle tank (50 l) komt de actieradius op 1.562 km.
De 1.0 TSi van VW kent weinig problemen, en staat bekend als goede motor. Als gevolg van de directe inspuiting is de motor wel gevoelig voor vervuiling.