U kunt uw zendingen ook verzekeren.Dit kan per pakket of voor al uw zendingen. - Naar consumenten binnen de Benelux bent u met de optie Extra Zeker gedekt tot €500 per pakket. - Naar consumenten en zakelijke ontvangers binnen én buiten de Benelux kunt u per zending een verzekering afsluiten.
DHL Shipment Insurance sluit je heel eenvoudig per zending af, op het moment dat je jouw zending boekt. Je vinkt gewoon het vakje 'insurance' aan als je jouw zending voorbereidt via jouw online verzendapplicatie van DHL Express. Vermeld hierbij ook altijd de te verzekeren waarde.
Voor een standaard pakket accepteert PostNL geen aansprakelijkheid indien er geen aanvullende service (aangetekend of verzekerservice) wordt verlangd. Vast staat dat het hier een standaard pakket betreft. Track en trace geldt voor verstuurde standaard pakketten die groter zijn dan brievenbusformaat.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?
Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt.
Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.
Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
Als de advertentie expliciet vermeldt dat de koper het moet komen ophalen, en de koper vraagt achteraf of het toch opgestuurd kan worden, dan is dat op eigen risico van de koper. Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied.
Naast prepaid-etiketten hebben we ook gewone adresetiketten, of ongefrankeerde etiketten. Deze verzendoptie is, zoals de naam al aangeeft, niet gestempeld en heeft dus geen waarde. U zult deze labels zelf moeten frankeren via een frankeermachine of met stempels.
Met de optie Verhoogde Aansprakelijkheid is de inhoud van het pakket verzekerd bij diefstal en vermissing tot maximaal 5.000 euro, afhankelijk vanuit welk land het pakket wordt verstuurd en naar welk land het pakket wordt verstuurd.
Claimprocedure. Alle verzendmethodes van UPS zijn helaas niet standaard verzekerd. Indien je deze zendingen niet extra verzekert met behulp van onze SendCloud Insurance, kan hiervoor geen claim ingediend worden op basis van inkoop-/verkoopwaarde.
Met bpack Secur van bpost kunt u uw waardevolle pakjes tot 10 kg met een gerust hart naar uw klanten sturen. U kunt deze optie selecteren op het moment dat u online een verzendetiket aanmaakt. Ook in onze kantoren of postpunten kunt u hiervoor terecht.
Raakt het pakket zoek dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. De verkoper moet als het pakket zoekraakt dan het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.
Op basis van de Postwet 2009 en de Algemene Voorwaarden voor de universele Postdienst aanvaardt PostNL alleen – een wettelijk beperkte – aansprakelijkheid voor schade aan brieven of pakketten als die met de services 'Aangetekend' of 'Verzekerservice' zijn verzonden.
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
kan je een binnenlands pakketje versturen zonder opgave van adres afzender? Ja, dat kan! Je kunt dan het beste het adres van de geadresseerde op het pakket zetten en het pakket vervolgens inleveren bij een PostNL-punt.
Kies bij het versturen naar Nederland uit PostNL, UPS & DHL. De goedkoopste verzendkosten naar Nederland zijn € 4.50. Nadat je een vervoerder hebt gekozen, vul je de adresgegevens van de ontvanger in Nederland in.