De toestemmingsmodus van Google is verplicht in alle landen die gevestigd zijn of klanten bedienen in de Europese Economische Ruimte (EER) en in Quebec, Canada.
Met de toestemmingsmodus kunt u de cookie- of app-identificatiestatus van uw gebruikers communiceren aan Google . Tags passen hun gedrag aan en respecteren de keuzes van gebruikers. De toestemmingsmodus biedt geen toestemmingsbanner of widget.
Ja, de implementatie van Google Consent Mode V2 is verplicht voor maart 2024 voor alle websites die Google-services zoals Google Ads en Google Analytics gebruiken. Deze verplichting zorgt voor naleving van de regelgeving voor data privacy en verbetert de privacy van gebruikers.
De reden dat het nu een probleem is, is dat als u Consent Mode V2 niet implementeert, de gegevens niet worden doorgestuurd naar Google Analytics of Google Ads . Al uw volgende metingen en rapportages zullen onnauwkeurig zijn, omdat ze niet over volledige gegevens beschikken.
“ Vanaf maart 2024 is de toestemmingsmodus verplicht voor bedrijven die gebruikmaken van Google Ads .” Het ontbreken van de toestemmingsmodus zal leiden tot het blokkeren van gepersonaliseerde advertenties, zoals remarketing, en vervolgens is Google van plan om ook conversietracking te blokkeren.
Ja, de Google Consent Mode is verplicht in 2024. Google heeft aangekondigd dat de implementatie van Google Consent Mode v2 verplicht is vanaf maart 2024 om de functies voor advertentiepersonalisatie te kunnen blijven gebruiken.
Open Instellingen.Tik op Privacy > Geavanceerd > Advertenties.Zet Afmelden voor personalisatie van advertenties aan en bevestig je wijzigingen.
Met de toestemmingsmodus kunt u de cookie- of app-identificatiestatus van uw gebruikers communiceren aan Google . Tags passen hun gedrag aan en respecteren de keuzes van gebruikers. De toestemmingsmodus biedt geen toestemmingsbanner of widget.
In Google Analytics 4 kunt u automatisch gegevens markeren die zijn verzameld via uw Google-tag als toegestaan . Om standaardinstellingen voor toestemming in te schakelen, gaat u naar Beheer > Gegevensstromen > Webstroom > Toestemmingsinstellingen > Standaardinstellingen voor toestemming voor gegevensverzameling beheren > en selecteert u 'Ja'.
De Google-toestemmingsmodus werd in 2020 gelanceerd en een van de grootste voordelen destijds was de mogelijkheid om gegevens te volgen en inzichten te verkrijgen, zelfs als gebruikers geen toestemming gaven.
Google Consent Mode v2 is essentieel voor websites om te voldoen aan strenge regelgeving voor gegevensbescherming, zoals de AVG en de Digital Markets Act . Als u deze niet inschakelt, riskeert u verschillende negatieve gevolgen: Niet-naleving: uw website kan in strijd zijn met de wetgeving voor gegevensbescherming, wat kan leiden tot forse boetes en juridische problemen.
In maart 2024 rolde Google twee belangrijke updates uit: een Google core update en Google spam update. Ook kondigde Google aan dat het Helpful Content System nu onderdeel is geworden van het core-algoritme. Dit zijn de eerste grote updates van dit jaar die volgen op de laatste core update in oktober 2023.
Zonder de toestemmingsmodus van Google worden er geen gegevens naar uw Google-advertentieplatforms verzonden . Dit betekent dat de mogelijkheden voor meting, rapportage, het creëren van doelgroepen en remarketing afnemen, wat leidt tot minder geoptimaliseerde marketingcampagnes.
Heb ik toestemming nodig voor Google Analytics? Ja, het is essentieel om toestemming van de eindgebruiker te verkrijgen om Google Analytics te gebruiken . De tool gebruikt trackingtechnologie zoals cookies om informatie te verzamelen over hoe gebruikers omgaan met uw site.
Google verzamelt je gegevens via allerlei diensten: de Google zoekmachine, YouTube, Gmail, Google Chrome en Google Maps. Google weet onder andere dit van je: Welke filmpjes je op YouTube kijkt.Alles wat je hebt gegoogled.
Google Tag Manager is geen first-party cookie .
Google Tag Manager plaatst helemaal geen cookies. De enige uitzondering is wanneer u de Preview & Debug-modus activeert, die niet-trackingcookies plaatst die essentieel zijn voor de werking van de modus, en deze modus is alleen zichtbaar voor de GTM-accountbeheerders.
Google Tag Manager (GTM) verzamelt zelf geen persoonlijke informatie , omdat het simpelweg een tool is voor het beheren en implementeren van trackingtags op een website. De trackingtags die worden geïmplementeerd met behulp van GTM kunnen echter persoonlijke informatie verzamelen over websitebezoekers, afhankelijk van hoe ze zijn geconfigureerd.
De meeste functies van uw telefoon hebben toestemming nodig om een deel van de gegevens van uw telefoon te gebruiken . Om bijvoorbeeld uw aankomende evenementen in de Google-app te vinden, moet u Google toestemming geven om toegang te krijgen tot uw agenda. Wanneer u Google Agenda toestemming geeft om het volgende te gebruiken: Google Assistent: U kunt vragen om Agenda-evenementen te maken.
De deadline voor deze implementatie was maart 2024. Zonder de implementatie van Consent Mode v2 krijgen adverteerders te maken met uitdagingen, zoals het onvermogen om gegevens over nieuwe gebruikers vast te leggen, wat gevolgen heeft voor de meting, rapportage, doelgroeplijst en remarketingmogelijkheden .
ad_user_data. Stelt toestemming in voor het verzenden van gebruikersgegevens naar Google voor online advertentiedoeleinden .
Op Google. Om een advertentie op een Google-service, zoals Zoeken en YouTube, te blokkeren: Selecteer Meer of Info op de advertentie. Selecteer Advertentie blokkeren.
Deze nieuwe update brengt belangrijke veranderingen met zich mee waar adverteerders en uitgevers zich bewust van moeten zijn. Het belangrijkste om op te merken: Het gebruik van Google Consent Mode v2 zal verplicht zijn voor alle websites die Google-services gebruiken . De deadline voor de implementatie van Google Consent Mode v2 is maart 2024.
Google Consent Mode V2 werd eind 2023 geïntroduceerd en vertegenwoordigt een aanzienlijke vooruitgang in het beheer van gebruikersgegevens en privacy in het digitale landschap. Deze innovatieve update is niet alleen een technische verschuiving, maar een reactie op de evoluerende digitale privacyregelgeving en gebruikersvoorkeuren.