2.0 TSI 211 PS problemen De grootste motor van de familie is ook relatief betrouwbaar. Eigenlijk kent de 2.0 niet zoveel problemen, behalve dan het hoge olieverbruik, kapotte zuigers en een zwakke distributieketting. De 2.0 TSI wordt vaak geleverd met een DSG- bak, waar dan weer wat vaker problemen mee zijn.
Alles TSI motoren na 2012 zijn absoluut betrouwbaar, eerdere bouwjaren zijn discutabel, maar het is ook niet zo dat ze standaard aan puin draaien. Belangrijkste is dat de modificatie van ketting en spanner is uitgevoerd, als dat officieel is gedocumenteerd zou het vertrouwd moeten zijn.
De 2.0T TSI was een redelijk betrouwbare motor , maar hij heeft wel een lijst met veelvoorkomende problemen. Dit artikel beschrijft de veelvoorkomende problemen met VW-motoren en hoe u deze kunt detecteren. Deze motor gebruikt directe injectie om de brandstof in de cilinders van de motor te spuiten. De brandstofinjectoren zijn het onderdeel dat de brandstof spuit.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
Kies je voor de benzinemotoren, dan kun je kiezen uit: De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
Te knap misschien wel, want TSI motor problemen zijn meer regel dan uitzondering, vooral bij blokken van voor 2014. De TSI motoren van na dat jaar staan bekend als redelijk betrouwbaar en bij de blokken van na 2016 zijn eigenlijk geen structurele problemen meer bekend.
Ze lijken allemaal 200k te kunnen halen zonder veel problemen. De laatste Golf die ik verkocht was 16 jaar oud en had 150.000m op de teller.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
TFSI staat voor Turbo Fuel Stratified Injection. De TFSI motor is vergelijkbaar met de TSI motor, maar heeft een andere brandstofinjectietechnologie die het brandstofverbruik verder vermindert en de prestaties verbetert.
Antwoord van Jos. U overweegt de aanschaf van een VW Polo 1.2 TSI en wilt weten of deze generatie uit 2013 in aanmerking komt voor distributieketting gerelateerde problemen. Van dit motortype zijn distributieketting problemen bekend tot bouwjaar 2011.
Problemen met de spanner van de distributieketting van de 2.0T TSI
De onderste distributiekettingspanner op de TSI is een potentieel probleem en het is absoluut noodzakelijk dat elke eigenaar hiervan op de hoogte is. Als u dit niet verwaarloost, kan dit leiden tot catastrofale storingen die motorschade veroorzaken wanneer de motor overslaat.
Die 2.0 is net zo betrouwbaar en misschien nog wel degelijker. Waar de 1.6 16v nog weleens olie kan gaan verbruiken, waar de 1.8/2.0 (zelfde motor alleen ander slagvolume) dat eigenlijk niet doen. Het "zwakke" punt van de 1.8/2.0 zijn (uiteraard) de bougies, bougiekabels en bobine. Dit geldt eigenlijk voor elke Focus.
5 2,0-liter TFSI DOHC turbomotor in lijn-4
Het lijdt geen twijfel dat deze motor op de lijst van de tien beste Audi-motoren in zijn roemruchte geschiedenis staat. En dat komt niet door zijn prestaties, maar door het feit dat hij heel wat aankan .
De eerste generatie 1.2 TSI had een distributieketting. Deze motor is herkenbaar aan motorcode CBZC. De nieuwe 1.2 TSI heeft een distributieriem en heeft motorcode CJZC.
Er zijn genoeg voorbeelden van goede motoren: De 1.4 T Jet met 120 PK die in diverse Fiat, Alfa en Lancia modellen ligt is een goede motor. De 140 PK 2.0 16V van Nissan/ Renault die in diverse Renaults en Nissans ligt, zoals o.a. in de Megane 3 en Laguna 3, en Nissan Qashqai is een zeer degelijke motor.
Conclusie van de betrouwbaarheid van de 1.5 TSI-motor
De VW 1.5 TSI-motor biedt een geweldige mix van prestaties en efficiëntie, maar kent ook zijn problemen . Vroege productiemodellen (2017-2019) hadden vooral last van aarzelingsproblemen, terwijl latere modellen verbeteringen hebben gezien met software-updates.
TFSI: Wat is het verschil? Het duidelijke verschil tussen beide motoren zit in hun namen . Terwijl TSI staat voor "Turbo Stratified Injection", is TFSI een afkorting voor "Turbo Fuel Stratified Injection."
Naast de VAG 1.2 TSI hebben ook de VAG 1.4 TSI en de VAG 1.8 TSI en 2.0 TFSI problemen met het olie verbruik. Een TSI motor is een krachtige en zuinige motor. Maar helaas, kent de TSI-motor ook problemen zoals verhoogd olieverbruik.
Turbo Stratified Injection. Maximale kracht en een minimaal verbruik, dat typeert onze TSI-benzinemotoren. Want de motorinhoud mag dan kleiner zijn, door directe inspuiting is de motor een stuk krachtiger.
De TSI of TFSI motoren zijn sterke, snelle motoren met een groot vermogen. Dit vermogen komt echter niet geheel zonder risico's, aan het eind van de looptijd of zelfs eerder (vanaf 60.000 km) kunnen er zich diverse problemen voordoen met deze motoren.
Consumentenbond: VW Polo is de betrouwbaarste auto. De Consumentenbond heeft weer een betrouwbaar onderzoek over de betrouwbaarheid van auto's.
Als er één motor is die we zouden aanraden om te zoeken voor ultieme betrouwbaarheid, dan is het wel de 1.9 PD-motor . Deze werd gebruikt in auto's van de VW-groep van ongeveer 1998 tot 2009, bijna elke auto was beschikbaar met een variant van deze motor, van de kleinere Golf tot bedrijfswagens en personenauto's.
Het lijkt erop dat de meeste problemen voorkomen bij de 1.4 TSI en 1.8 TSI.
Wat is de beste Volkswagen Golf-motor om te krijgen? De 1,5-liter TSI Evo-benzinemotor geeft je een behoorlijke mix van prestaties en brandstofverbruik – dus dat zou onze keuze zijn. De 1,0-liter benzinemotor is ook een goede – en meer betaalbare – optie als je het niet erg vindt om wat prestaties in te leveren ten opzichte van de 1,5.
een TDI kan makkelijk 500.000km en zelfs verder rijden. maar omdat niet alleen de motor slijtage onderheven is. krijg je boven een bepaalde km extra onderhoud.