BMW levert de 1 Serie in ons land voorlopig met 2 benzine- en 3 dieselmotoren. Het beschikbare vermogen loopt uiteen van 116- tot 306 pk. Voor onze testauto - mét automaat - geven de Duitsers een verbruikscijfer op van 1 op 18,9.In de dagelijkse praktijk schopten wij het tot een score van 1 op 11,8.
De BMW 3-serie is nieuw binnen komen rijden in de top 10 zuinigste auto's, zowel bij de diesel- als de benzineauto's. Het model is op de achtste plaats de hoogste nieuwe binnenkomer bij de grote dieselauto's.
Waar moet je op letten
In dat geval kan het zijn dat je vrij snel je remblokken, remschijven en schokdempers moet vervangen. Daarnaast kent de eerste generatie nog wel eens problemen met de distributieketting. De spanner die daarop zit is vrij zwak en dat kan er voor gaan zorgen dat de motor minder goed loopt.
De BMW 1-serie is zeer betrouwbaar, mits die niet mishandeld is. Daarin schuilt een zeker risico. Veel zogenaamd sportieve rijders stellen de techniek zwaar op de proef. Kijk dus goed uit of de auto netjes is behandeld en tijdig, deskundig onderhoud heeft gehad.
Alle BMW modellen zijn geschikt voor het gebruik van E10.
Maximum massa die de X1 mag trekken is 2000kg.
respectievelijk de BMW 316 en de BMW 318d de beste keuze. bedrijf heeft maar liefst zes auto's in de verschillende top 10's. zonder roetfilter.
Je benzinekosten berekenen is eigenlijk heel eenvoudig. Je auto loopt bijvoorbeeld 1 op 20, dat betekent dat je auto 20 kilometer kan rijden op 1 liter brandstof. Geeft je auto het verbruik in liters aan dan betekent het dat je auto zoveel liter brandstof nodig heeft om 100 kilometer af te leggen.
Een auto is zuinig wanneer het zo min mogelijk brandstof verbruikt per kilometer. Als u gaat kijken naar wat zuinig is om te rijden, dan is 1 liter brandstof op 20 kilometer zuinig en 1 liter brandstof op 3 kilometer onzuinig. Een gemiddelde benzineauto rijdt ongeveer 1 op 15.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud.
Net als bij bijvoorbeeld een autospuiterij is ook de grootte van uw BMW 1 Serie van belang. Grotere BMW 1 Serie hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Het rijplezier van BMW is nu bereikbaarder dan ooit. De BMW 1 Serie rijdt u met Private Lease namelijk al vanaf € 545,- per maand. [1].
Hoe lang gaat een BMW X1 mee? De BMW X1 is een betrouwbare wagen. Hij kan tussen 150.000 en 200.00 mijl meegaan als hij goed wordt onderhouden en voorzichtig wordt gereden. Dat komt overeen met 10 tot 13 jaar levensduur bij een kilometrage van 15.000 km per jaar.
Deze BMW X1 kom je best vaak tegen. Een goede koop is het niet, als je de vele zwakke punten hoort. Zoals bij alle motoren slechte distributiekettingen, een onderhoudsgevoelige onderstel en ook elektrische problemen.
De personenauto heeft een topsnelheid van 218 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 8,1 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 5,30 liter per 100 km en hij weegt 1465 kg. De APK is geldig tot 18-06-2023 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 432,25 per kwartaal.
Sommige mensen denken dat hun auto beter presteert als ze voor euro 98 kiezen, maar dat is een hardnekkige mythe. Je leest het goed: euro 98 tanken is niet noodzakelijk beter voor je motor. Als je motor gemaakt is om op euro 95 te functioneren, dan garandeert alleen euro 95 optimale prestaties.
Voorheen was de belangrijkste aanduiding het octaangetal (ook wel bekend als de klopvastheid van benzine). In Nederland was dit Euro 95 of Euro 98. Bijna alle benzineauto's kunnen met Euro 95 overweg, maar sommige oudere of sportieve auto's en motoren hebben brandstof met octaangetal 98 nodig.
Op zich is dat mogelijk, maar het is dan niet uitgesloten dat u motormanagementstoringen krijgt omdat het motormanagement voortdurend inspuiting en ontsteking moet aanpassen en dat kan zien als een storing.
CONCLUSIE. De nieuwe BMW 1 Serie is de best rijdende auto in zijn klasse: vooral de kwaliteit van de besturing en de wegligging zijn ongeëvenaard. Hij kan de achterwielaandrijving gemakkelijk missen.
Van de goedkoopste tot de duurste BMW
Een BMW rijden in Nederland kan vanaf 34.083 euro. Voor dat geld rijd je in de BMW 1-serie 116i 80kW, de goedkoopste BMW van Nederland.
Distributieketting vervangen BMW 1 Serie kosten ✔️ Prijs v.a. € 479.