Als we de apk-pechstatistieken erbij pakken voor modellen tussen 2003 en 2012 (deze zijn zeer populair op de tweedehandsmarkt), dan zien we dat de Audi A3 als degelijk en betrouwbaar naar voren komt. De meeste problemen komen vaak voor uit nalatig onderhoud.
Audi introduceert plug-in hybridetechnologie voor de A3 Sportback-range. De nieuwe A3 Sportback 40 TFSI e (150 kW/204 pk) heeft een 13 kWh-accu die een puur elektrische actieradius van 67 kilometer* mogelijk maakt.
Volledig elektrisch, als hybride of alleen op de benzinemotor: de plug-in hybride Audi A3 Sportback TFSI e overtuigt met elke aandrijfvorm.
Audi A3 e-tron laadtijd
De Audi A3 e-tron kan volledig worden opgeladen in 3 uur. De laadtijd is geschat door de capaciteit van de batterij te delen door de laadsnelheid van het laadpunt.
De prijslijst van de Audi A3 begint bij 35.724 euro voor de Audi A3 30tfsi mhev pro line 81kW s-tronic aut. In totaal levert Audi 7 verschillende uitvoeringen van de A3 waarbij de meest dure variant een prijs kent van 70.703 euro. Wie de Audi A3 zakelijk zal rijden moet rekening houden met 22% bijtelling.
De nieuwe Audi A3 1.6 TDI ultra is de zuinigste ooit. Volgens New European Driving Cycle (NEDC) verbruikt de Audi slechts 3,2 liter brandstof per 100 kilometer. Dit betekent een uitstoot van 85 gram CO2 per kilometer.
Milieu als speerpunt bij Audi
In een onlangs door een automagazine opgezette marathonrit bleek dat de nieuwe Audi A4 2.0 TDI op één tank brandstof een afstand van ruim 1.650 kilometer wist af te leggen. De 11 deelnemende auto's lieten verbruikscijfers tussen 3,44 en 3,65 l/100 km zien.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power kun je het beste gaan voor Lexus, Porsche, Toyota of Volkswagen. Het Britse What Car maakte een top zes van Suzuki, Lexus, Toyota, Kia, Mitsubishi en Subaru. De conclusie is dus duidelijk: met een Japanse auto, met name een Toyota of een Suzuki, zit je vaak wel goed.
De levensduur van een auto is voor een groot deel afhankelijk van het aantal kilometers op de teller en het onderhoud. De kilometerstand heeft een grote impact op de prijs van een auto, maar zegt niet alles. Zo kan een een auto met 200.000 kilometer op de teller beter onderhouden zijn dan een met 100.000 kilometer.
Benzinemotoren gaan gemiddeld 250.000 kilometer mee. Bij goed onderhoud kan het vaak nóg meer kilometers maken. Dieselmotoren houden het langer vol. Zij kunnen zeker de 350.000 op de kilometerstand aantikken.
De Audi A3 Sportback is 4,340 meter lang, 1,816 meter breed en 1,430 meter hoog. Bekijk hieronder alle afmetingen van de Audi A3 Sportback in detail voor elke uitvoering.
Wat is de prijs van de Audi A3 Sportback? De prijs van de Audi A3 Sportback start bij 26.100 euro voor de 30 TFSI 110 pk met manuele zesbak en voorwielaandrijving. De duurste uitvoering is de 35 TFSI 150 pk met manuele zesbak en voorwielaandrijving, een benzineversie met een prijskaartje van 28.500 euro.
Deze zomer arriveert de vernieuwde Audi A3 bij de Nederlandse dealers. Naast een verder aangescherpt uiterlijk, nieuwe rijassistentiesystemen en motoren, en moderne technologieën zijn ook de prijzen nieuw. De prijslijst van de Audi A3 beginnen voortaan bij € 26.050*.
Audi betrouwbaarheid – Gemiddeld op zijn best, maar sterk afhankelijk van goed onderhoud. Volgens een paar geloofwaardige online bronnen zoals Consumer Reports, J.D. Power, en What Car, is Audi een gemiddeld betrouwbaarheidsmerk op de meeste momenten.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud. Mercedes, Cadillac, Volvo en Audi completeren de top 5.
Audi A3 olie verversen kosten ✔️ Prijs v.a. € 106.
In de vijfdeurs Audi A3 Sportback e-tron werkt een 1.4 TFSI met een vermogen van 110 kW/150 pk samen met een elektromotor die in de behuizing van de zestraps S tronic-transmissie is geïntegreerd. Het vermogen van de elektromotor is 75 kW/102 pk. Het systeemvermogen komt op 150 kW/204 pk en het systeemkoppel op 350 Nm.
De Audi A3 e-tron is de eerste benzine-elektrisch plug in hybride van het merk uit Ingolstadt, en direct eentje waar je niet bij zal wegdoezelen. Audi's filosofie is dat een elektrische wagen geen extraatje is dat ze achteraf in een modellenreeks lepelen en dat het model niet te verschillend mag zijn van een normale.