Het nettoresultaat over 2023 is uitgekomen op een winst van € 76 miljoen, een stijging van € 158 miljoen ten opzichte van het nettoresultaat over 2022 (€ 82 miljoen verlies).
Zo opereert de ANWB als commercieel keuringsinstituut, zij het zonder officiële accreditatie, en – volgens eigen zeggen – zonder winstoogmerk. Er is sprake van belangenverstrengeling. De ANWB is belangenbehartiger van de toerist, maar ook reisbureau.
Guido van Woerkom, de inmiddels omstreden kandidaat-ombudsman, verdient naast zijn salaris als directeur van de ANWB nog zo'n 24 duizend euro per jaar bij.
Alle aandelen van de B.V. worden gehouden door de Stichting Administratiekantoor ANWB (STAK). Deze heeft daarvoor certificaten op naam van aandelen uitgegeven, die alle in bezit zijn van de vereniging.
Wegenwacht én winstmachine; de ANWB is €1,5 miljard waard. De ANWB is veilig en vertrouwd, de onbetwiste heerser op de weg en met haar 4,8 miljoen leden een grote politieke machtsfactor. Maar bovenal is het een miljardenbedrijf.
Het ANWB-lidmaatschap (zonder wegenwacht pechhulp) kost € 17,- euro per jaar.
Gemiddeld verminderd een auto met 10 tot 20% per jaar. Doordat de waardevermindering auto per jaar niet bij elke auto gelijk is en ook niet op dezelfde factoren even zwaar weegt, is het moeilijk om precies te zeggen hoeveel je jaarlijks kwijt bent.
De ANWB werd in 1883 opgericht door de eerste fietsers onder de naam Nederlandsche Vélocipèdistenbond. Twee jaar later werd de naam veranderd in Algemene Nederlandsche Wielrijders Bond, waar de afkorting ANWB vandaan komt.
Meer dan 4.000 collega's en meer dan 10.000 vrijwilligers dragen een steentje bij aan de samenleving. Bij alles wat we doen, gaan we uit van het win-win-winprincipe: een win voor de leden, voor de samenleving en voor de ANWB.
De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB is een vereniging die met een unieke mix van beïnvloedende en dienstverlenende activiteiten de belangen van haar leden behartigt op het gebied van mobiliteit, vakantie en vrije tijd.
Anwb wegenwacht salarissen
Als we kijken naar de Anwb wegenwacht salarisstatistieken in Nederland op 29 januari 2025, dan maakt de vertegenwoordigde werknemer € 28.020; om preciezer te zijn is het salaris € 2.335 per maand, € 584 per week of € 15,36 per uur.
Ahold-ceo Frans Muller verdiende in 2022 ruim 6,5 miljoen euro aan salaris, bonussen, pensioenopbouw en andere vergoedingen. Dat is 128 keer het gemiddelde salaris van Ahold-medewerkers. Dat meldt de Telegraaf. Topman Muller van het supermarktconcern zag zijn inkomen in 2022 met veertien procent groeien.
Energie gewoon op basis van inkoopprijs*
Wij rekenen geen winst bovenop de inkoopprijs* van de stroom en gas die jij verbruikt. Je betaalt verder alleen de vaste leveringskosten, die alle energiebedrijven ook vragen. Hiermee kunnen we onze dienstverlening aanbieden en houdt de ANWB een stukje winst over.
De ANWB heeft maar liefst 5 miljoen leden. Hiermee zijn we de grootste vereniging van Nederland. En… dat helpt. Omdat we zoveel leden hebben kunnen we namelijk ontzettend veel doen.
De Wegenwacht van de ANWB is veruit de grootste pechhulpdienst. Andere aanbieders van een los pechhulppakket (dus niet als aanvullende dekking op een verzekering) zijn AA-mobiel, Allianz Global Assistance, Bosch Car Service, Bovag, Promovendum Pechhulp en Vakgarage Pechhulp.
De Wegenwacht Services worden op kenteken geregistreerd. Dit houdt in dat je 24/7 verzekerd bent van pechhulp, ongeacht of jij of een medewerker auto rijdt. In heel Nederland én Europa, zelfs als je op vakantie bent met de zakenauto.
De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB (afkorting voor Algemene Nederlandse Wielrijdersbond) is een Nederlandse organisatie voor verkeer en toerisme.
De Wegenwacht is de pechhulpverleningsdienst van de Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB.
Het kan best dat je je afvraagt wat de slogan is van ANWB. Op basis van dit register zou je dan te weten komen, dat de slogan als volgt luidt: 'Laten we gaan'.
Als je geen lid bent en wilt toch pechhulp van de ANWB dan betaal je een abonnement van € 104,50 en directe pechhulpkosten van € 90,-.
De ADAC staat voor Allgemeine Deutsche Automobil-Club en is de pechhulp organisatie die mensen in Duitsland weer op weg helpt, zoals de Wegenwacht dat in Nederland doet. De ADAC is de grootste autoclub in Duitsland.
In de ranglijst van de top 30 meest dure automerken om te onderhouden prijkt BMW fier bovenaan. Over een tijdsbestek van tien jaar kun je rekenen op gemiddelde kosten van €16.400, wat neerkomt op €1.640 per jaar!
Een auto ouder dan 12 jaar is nog niet afgeschreven. De gemiddelde leeftijd van auto's in Nederland is inmiddels opgelopen tot ongeveer 11 jaar. Auto's kunnen in veel gevallen 15 tot 20 jaar worden. Het gaat goed met de oude auto's in Nederland.