Onze Intercity's en nieuwe Sprinters beschikken allemaal over een toilet. Daarnaast worden nu 131 oudere sprinters vernieuwd en deze krijgen dan ook een toilet. Dat betekent dat eind 2021, op een handjevol na, al onze treinen een toilet hebben.”
In alle Intercity's is een toilet aanwezig. Op de zijwanden staat aangegeven waar het toilet zich bevindt. In langere treinen zijn meerdere toiletten aanwezig. De toiletten worden regelmatig schoongemaakt en gecontroleerd.
WC's. Alle NS-treinen hebben een wc. In de trein is de wc gratis. In langere treinen zijn meerdere wc's.
Er zijn gratis toiletten beschikbaar in alle treinen.
Bij bussen, schepen en treinen wordt het systeem daarnaast ook om milieuredenen gebruikt. Bij gebruik van reguliere toiletten worden de urine en ontlasting eenvoudigweg naar buiten getransporteerd waarna ze op de rails, de weg of in het water achterblijven.
Toiletafval gaat via buizen door het hele vliegtuig en wordt vervolgens opgevangen in een tank. Het afval wordt soms wel met 130 kilometer per uur weggesluisd. In de tank zitten chemische stoffen die de plas en poep afbreken. Zo past er meer in een afvaltank en verlicht het de stank.
Iedere trein heeft er één of twee. Je ziet bij de ingang en op de ramen waar ze zich bevinden. Je mag er niet bellen, niet praten, maar ook niet fluisteren of giechelen.Smakken, slurpen en snurken natuurlijk ook niet.
Of dat de trein een keer uitglijdt over een bruine beer? Treinwcs vangen tegenwoordig de ontlasting op in een tank - het aantal oude treinen dat nog op het spoor loost is verwaarloosbaar.
De vernieuwde intercity's zijn dus niet langer ingedeeld in twee, maar in drie zones: ontmoetingscoupés waar je gewoon mag praten, werk- en rustcoupés waar je zachtjes mag praten en stiltecoupés waar je je mond moet houden.
Er zit geen verschil tussen sprinters en stoptreinen; alleen de NS gebruikt er een andere naam voor. De sprinter vormt samen met de intercity een van de twee treindiensten van de NS. De sprinter stopt op alle stations (dus ook de kleinere stations) en de intercity stopt alleen op de grote stations.
Onze Intercity's en nieuwe Sprinters beschikken allemaal over een toilet. Daarnaast worden nu 131 oudere sprinters vernieuwd en deze krijgen dan ook een toilet. Dat betekent dat eind 2021, op een handjevol na, al onze treinen een toilet hebben.”
Zo geeft een reisadvies van Den Haag HS - Amsterdam C via Schiphol een overstap met als de tweede trein een sprinter, dit terwijl er een IC rijdt die zeker 5 minuten sneller is. Bij de instellingen staat WEL een optie om alleen sprinters te tonen, maar NIET om alleen intercity's te tonen.
Zowel in de eerste (één aansluiting per stoel) als in de tweede klas (één aansluiting per twee stoelen) zijn stopcontacten en usb-aansluitingen voor het opladen van telefoon of laptop aanwezig.
Er wordt bij de bepaling van het aantal toiletten ook onderscheid gemaakt tussen mannen- en vrouwentoiletten. Heb je mannen en vrouwen in dienst?Dan heb je per 15 vrouwen één toilet nodig en per 15 mannen nog één toilet.
Die kan vaak gewoon niet harder dan 140 km/u. De Intercity waarmee jij naar je werk gaat, of de Sprinter tussen Zwolle en Kampen, gaan niet veel harder dan 140 km/u of soms zelfs 100 km/u. "Een paar treinen kunnen 160 km/u", vertelt Vincent Wever van OV Magazine.
De vliegtuigen zijn voorzien van drie toiletten: één vooraan en twee achteraan. Door het weghalen van toiletten stijgt de capaciteit naar 195 passagiers.
Je telefoon of laptop opladen tijdens een treinreis; over zes jaar is het mogelijk. Staatssecretaris Mansveld heeft met de NS afgesproken dat alle eerste- en tweedeklascoupés van nieuwe intercity's en sprinters vanaf 2021 stopcontacten krijgen.
De intercity (IC) is een treinsoort die bedoeld is als een snelle verbinding tussen grotere steden onderling. Daarbuiten stopt men aanvullend op regionale stations. De IC is geschikt voor het reizen over langere afstanden.
In Nederlandse treinen waren de stoelen van de eerste klas tot het begin van de eenentwintigste eeuw vrijwel altijd blauw en de stoelen van de tweede klas rood. Daarna werd dat precies andersom: rode stoelen in de eerste klas en blauwe in de tweede.
Wat doet een machinist als hij tijdens de rit naar het toilet moet gaan? - Quora. Wat doet een machinist als hij tijdens de rit naar het toilet moet gaan? Voor een halte de treinmanager (controleur) verwittigen, zodat die de deuren niet sluit en tijdens de halte snel het toilet bezoeken.
Als je je poep blijft inhouden, kleven er mogelijk ergere consequenties aan vast dan alleen een oncomfortabel toiletbezoek. Fecale impactie is een ernstige graad van darmverstopping. Als je dit punt hebt bereikt, heb je laxeermiddel nodig, of moet het — in het ergste geval — manueel verwijderd worden.
Voor het plassen gebruiken de astronauten een flexibele slang met trechter die de urine afzuigt. Poepen is iets complexer. Astronauten moeten zichzelf vastmaken aan een metalen bak waar constante afzuiging is. In de bak hangt een plastic zakje waar de ontlasting in valt.
In de NS treinen mag je alles eten en drinken zolang het andere reizigers niet stoort.
Bij stads en streekvervoer is niet altijd een riem verplicht, behalve als de bus harder dan 80 km per uur gaat. Praktische redenen spelen mee waarom er geen riem is in de trein: passagiers kunnen sneller uitstappen en als er geen gordelplicht is kunnen mensen ook in de trein staan.
Plaats de bagage in de rekken boven de zitplaats of onder uw stoel. Bagage mag anderen niet hinderen. U bent zelf verantwoordelijk voor het laden en lossen van uw bagage. U blijft tijdens de reis zelf verantwoordelijk voor uw bagage.