Je kan op deze manier met het uitzenden van een live stream 20% van de gedane gift verdienen. Dat lijkt niet eens zo heel veel, maar de bedragen kunnen flink oplopen als je veel volgers hebt. Er zijn populaire live streamers die er wekelijks veel geld mee verdienen en dan mag je wel denken aan bedragen van 10.000 euro.
TikTok Creator Marketplace (TCM) is het officiële platform voor samenwerking tussen merken en makers op TikTok. Gebruikers die aan de criteria van het Beleid inzake virtuele items voldoen, kunnen livestreamen en geld verdienen via cadeaus.
De TikTok-battle is dus een heus verdienmodel: een waarde van een gift varieert van 1 cent tot wel 250 euro. En wekelijks worden in Nederland miljoenen gifts gestuurd. Vooral TikTok verdient er een hoop aan, want naar verluidt gaat zeker 70 procent van de donaties naar dat platform.
Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Een roos kost 1 coin (ongeveer 1,5 cent) maar er zijn ook gifts die wel 30.000 coins (ongeveer 400 euro) kosten. Je kunt jouw idool alleen maar een gift sturen als hij of zij een live video maakt.
1. Scott Hentzepeter (@scottsreality) – 36.3 miljoen volgers.
TikTok influencers komen in aanmerking om munten te ontvangen zodra ze de 1.000 volgers op de app hebben overschreden. De virtuele cadeaus zijn alleen te ontvangen tijdens livestreams. Er zijn verschillende emoji's die tijdens de livestreams beschikbaar zijn, elk met een ander bedrag.
Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen. YouTubers als EnzoKnol hebben natuurlijk veel meer views, en verdienen dus ook meer.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Met vooral parodieën op trucs die mensen in andere filmpjes laten zien, kreeg hij in ruim twee jaar tijd bijna 144 miljoen volgers op TikTok. Afgelopen week werd Khaby Lame (22) de populairste tiktokker ter wereld.
Wanneer kan je live gaan op TikTok? Je kunt live gaan als je minimaal 16 jaar oud bent en als je minstens 1000 volgers hebt.
Je kunt alleen live gaan op TikTok als jouw account minimaal 1.000 volgers heeft. Als je die eenmaal hebt verschijnt de optie om een livestream op te zetten vanaf je mobiele telefoon automatisch. Daarnaast moet je minimaal 16 jaar zijn om gebruik te maken van TikTok live.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
TikTok gifts zijn virtuele items die je tijdens livestreams kan geven aan een TikTokker. Het kan bijvoorbeeld gaan om een roosje, een verjaardagstaart, een tube zonnecrème … Om zo'n gift te geven, heb je coins nodig. Die koop je via je TikTok-account.
1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
Een snelle rekensom leert ons dat een video die een miljoen keer wordt bekeken, al snel 7.600 dollar kan opleveren. Dat is omgerekend zo'n 6.800 euro.
Volgens data van WebFX zijn dit de mogelijke prijzen voor influencer-marketing op YouTube: 200 dollar per video voor een YouTuber met 10.000 abonnees. 2.000 dollar per video voor een YouTuber met 100.000 abonnees. 20.000 dollar per video voor een YouTuber met 1.000.000 abonnees.
Inkomen Enzo Knol
Het blijft lastig om de totale inkomsten in te schatten. Wij schatten dat Enzo Knol in zijn carrière waarschijnlijk al 6,6 miljoen euro heeft verdiend. Hierbij moeten we wel zeggen dat een management fee van 15% wordt gerekend door Divimove die de belangen behartigd van Enzo Knol.
Ryan Kaji – ($ 27 miljoen)
Ryan's World is de naam van het YouTube kanaal van Ryan Kaji die wordt gerund door zijn stiefzus en ouders. Het 10-jarige mannetje heeft 31,4 miljoen abonnees. Er komt bijna elke dag een nieuwe video online.
1. Nikkie de Jager (NikkieTutorials) De meest bekende en rijkste Nederlandse Youtuber is Nikkie de Jager. Haar YouTube kanaal NikkieTutorials heeft inmiddels 13.8 miljoen abonnees en haar populairste video is maar liefst 42 miljoen keer bekeken.
Tijdens de livestream kunnen volgers namelijk 'gifts' geven. Dat zijn symbooltjes zoals rozen of diamanten waarvoor je een som moet betalen aan TikTok. Daarvan gaat 20 procent naar de persoon die de livestream houdt, de rest gaat naar het platform.
Hoe kom ik weer in mijn TikTok account? Waarop praktisch elk ander platform, om ons TikTok – account te herstellen, we moeten neem contact met ons op via e-mail met het platform. In het geval van TikTok is de e-mail antispam@ tiktok . com .
De 25 populairste TikTokkers wereldwijd
Ten opzichte van juni is de top vijf bijna onveranderd gebleven: alleen Khabane Lame en Addison Rae zijn van plek gewisseld. Charli d'Amelio bezet nog steeds de eerste plek, terwijl Bella Poarch en Zach King de top vijf complementeren.