Supermarktketen Jumbo is ook dit seizoen en de komende jaren nog persoonlijke sponsor van Red Bull Racing-coureur Max Verstappen. Volgens bronnen telt het bedrijf rond de 3 miljoen euro neer voor de sponsoring van de jonge Nederlander.
Naar verluidt betaalt Jumbo een bedrag met zes nullen. In ruil hiervoor staan ze op de pet en helm van de Nederlander. Het salaris van Verstappen, inclusief bonussen en persoonlijke sponsoren, wordt geschat op ruim $ 45 à 50 miljoen per jaar.
Voor de tweede keer op rij pakte hij op glorieuze wijze de winst van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix en bouwde daarmee zijn voorsprong in de WK-stand nog verder uit. Jumbo is als trotse sponsor van Max Verstappen net zoals het uitzinnige oranje publiek in juichstemming.
Max Verstappen verdient met zijn nieuwe, in maart 2022 getekende contract, €40 tot €50 miljoen euro per jaar. Dat is meer dan €750.000 euro per week.
Daarnaast heeft hij een contract bij topteam Red Bull tot 2019 waar hij tussen de 500.000 en 750.000 euro per jaar verdient, is de merchandise niet aan te slepen en wist hij persoonlijke sponsors aan zich te binden.
Bij Verstappen gaat het om 41,5 miljoen dollar, schat Forbes. Ook van bedrijven krijgt de Brit een stuk meer: hij toucheert maar liefst 12 miljoen dollar aan sponsordeals. De sponsorbijdragen van Jumbo en Ziggo voor Verstappen steken hier schraal tegen af: zij betalen naar verluidt ongeveer 1 miljoen dollar.
Supermarktketen Jumbo is ook dit seizoen en de komende jaren nog persoonlijke sponsor van Red Bull Racing-coureur Max Verstappen. Volgens bronnen telt het bedrijf rond de 3 miljoen euro neer voor de sponsoring van de jonge Nederlander.
Op een circuit is elke piloot verantwoordelijk voor zijn eigen schade." "Zelfs als iemand anders op je inrijdt en voor de volle 100 procent in de fout is, draai jij ervoor op. Max Verstappen reed in China in op Sebastian Vettel. Het was zijn schuld, maar hij moest de schade aan de Ferrari dus niet betalen.”
Chassis, maar vooral motor en transmissie zijn de duurste onderdelen. De prijs voor elk van de drie toegelaten eenheden per seizoen wordt geraamd op ongeveer 10 miljoen euro. Wie de prijs van een huidige raceauto op 12 tot 15 miljoen schat, zit er dus niet ver naast.
Aston Martin Valkyrie
Naast alle supercars heeft Max verstappen ook een echte hypercar in zijn collectie. De Aston Martin Valkyrie heeft een hybride-aandrijflijn, goed voor 1100 pk. Hiermee trekt de auto van 0 naar 100 kilometer per uur in 2,6 seconden. Het versnellen stopt pas bij 402 kilometer per uur.
Voor wat betreft de bekendheid van de sponsoren, is Red Bull voor Nederland de meest bekende sponsor. Zij worden door liefst 74% van Nederland herkend als sponsor van het F1-team van Verstappen. Bijna de helft van de ondervraagden kent ook Jumbo als sponsor van het team.
Een Formule 1-monteur moet het doen met een salaris tussen de 35.000 en 70.000 euro per jaar.
Wie voortaan exact hetzelfde loon krijgt, is Max Verstappen. De Nederlander die er in 2021 in slaagde om alsnog de WK-titel op zijn naam te schrijven, ondertekende in maart 2022 een nieuwe contract bij renstal Red Bull Racing, goed voor een salaris van 48,3 miljoen euro/jaar.
Naast het sponsoren van het schaats- en wielerteam ondersteunen we ook enkele andere projecten en activiteiten, zoals het KWF, KiKa en het Koningsontbijt bij de Koningsspelen. Ook ondersteunen we de Nederlandse Voedselbanken en af en toe een activiteit of actie op lokaal niveau.
Het contract van Max Verstappen bij Red Bull
Volgens De Telegraaf, doorgaans goed ingevoerd wat betreft de Formule 1, verdient Max Verstappen inclusief bonussen tussen de 40 en 50 miljoen euro per jaar. Voor de berekening gaan we uit van 45 miljoen euro.
Monteurs daarentegen verdienen € 35,000 tot € 70,000 euro per jaar. Teruggerekend is dat tussen de drie en zes duizend euro per maand. Lang niet onaardig, maar dan moet je ook wel verstand van zaken hebben en tegen een ongekend hoge werkdruk kunnen.
De heilige graal is en blijft toch wel de F1-wagen van Juan Manuel Fakito uit 1954. Deze prachtige wagen werd verkocht tijdens een veiling in 2013 en bracht meer dan 30 miljoen euro op. In dit scheurijzer werd de coureur voor de tweede keer kampioen. Het is vooralsnog de duurste F1-wagen ooit verkocht.
Aangezien het volume van brandstof afhankelijk is van de temperatuur en het F1-circuit ongeveer alle uithoeken van de wereld aandoet, rekenen ze in de F1-garages in kilo's, veel betrouwbaarder. Maar voor wie toch wil vergelijken: ongeveer 120-150 liter brandstof per race.
Elke coureur is verplicht om minimaal één pitstop te maken, aangezien er per race op minimaal twee sets banden geracet moet worden.
In 2022 mogen F1-teams drie keer een Internal Combustion Engine (ICE), Turbo Charger (TC), Motor Generator Unit – Heat (MGU-H) en Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K) gebruiken. De Energy Store (ES) en Control Electronics (CE) mogen maar twee keer gebruikt worden zonder straf.
Formule 1-coureurs mogen maar drie motoren en een beperkt aantal hybride onderdelen gebruiken tijdens een seizoen. Overschrijding van dit aantal levert een straf op.
Om dus te controleren of elke auto hieraan voldoet worden dus zowel de auto als de coureur gewogen . Een coureur kan tijdens het racen ongeveer 3 liter aan vocht kwijt raken – zo'n 5% van zijn totale gewicht. Dit is de reden waarom je coureurs nog voor het drinken zich ziet melden bij de weegschaal.
Albert Heijn staat midden in de samenleving. Daarom hebben we partnerships met verschillende landelijke organisaties, verenigingen en goede doelen zoals de KNVB, de Voedselbank en LINDA. foundation. Op dit moment concentreren we ons op deze samenwerkingen en is er geen ruimte voor nieuwe partnerships.
Het is dan ook normaal dat deze sponsors zorgen voor het grootste inkomen van een F1 team, het prijskaartje hier moet tussen de 15 en 50 miljoen dollar liggen. Bedrijven zoals West en Marlboro zouden zelfs over de 50 miljoen dollar betalen.