57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).
Hoeveel procent van de post gaat verloren bij het Amerikaanse postkantoor? Wikipedia zegt 3%, maar meten is lastig.
1 op de 5 brieven te laat bezorgd, PostNL wijst op tekort aan bezorgers. Het aantal brieven dat door PostNL op tijd bezorgd wordt, is de afgelopen maanden flink gedaald. Gemiddeld bezorgt PostNL 7 miljoen brieven per dag. In de laatste maanden van 2023 kwam 82 procent daarvan op tijd aan.
Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.
De schattingen lopen uiteen, maar volgens een rapport uit 2023 van Security.org raken er in de Verenigde Staten elke dag 1,7 miljoen pakketten kwijt of worden ze gestolen [1], en verdwijnen er jaarlijks ruim 620 miljoen pakketten.
Ongeveer 14,4 miljoen poststukken raken elk jaar kwijt , waarvan 60 procent gewoon in de verkeerde brievenbus belandt. Postwatch zei dat het het afgelopen jaar 2000 klachten had ontvangen over verkeerd bezorgde post.
In slechts één uur verwerkt de US Postal Service gemiddeld 20,2 miljoen poststukken. In een jaar komt dat neer op meer dan 146 miljard poststukken die via de USPS worden verzonden. Hoewel het grootste deel van die post veilig op de beoogde bestemming aankomt, raken sommige pakketten helaas verloren tijdens het transport .
Waar we 20 jaar geleden dagelijks drie brieven op ieder huisadres bezorgden zijn dat er nu minder dan vier per week." Ook is er steeds minder behoefte aan urgente post, vervolgt ze. "Onderzoeken tonen aan dat 80 procent van de consumenten het prima vindt als hun brief binnen 2 of 3 dagen bezorgd wordt.
Klacht indienen als ontvanger van post
Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf.
Bijna 90 procent van de respondenten heeft opmerkingen over dit bedrijf. 57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).
Om een zoekopdracht naar uw vermiste poststuk aan te vragen, gaat u naar MissingMail.USPS.com en meldt u zich aan of registreert u zich.Vul uw zoekopdracht in door alle vereiste informatie te verstrekken en selecteer verzenden . U ontvangt een bevestiging dat uw zoekopdracht is verzonden.
Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
Let op, soms kunnen we ontbrekende poststukken niet vinden . Het is ook mogelijk dat uw pakket of post niet wordt teruggevonden omdat het niet veilig was om door te sturen.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
44% van de Amerikanen heeft te maken gehad met pakketdiefstal, waarvan 17% zegt dat dit in de afgelopen drie maanden is gebeurd. Meer dan 1,7 miljoen pakketten raken elke dag kwijt. Pakketdiefstal kostte Amerikanen vorig jaar $ 13,4 miljard. Gemiddeld vinden er elk jaar 235 miljoen pakketdiefstallen plaats , volgens onze berekeningen op basis van meerdere rapporten.
Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.
De bezorgservice kan worden opgeschort als er sprake is van een direct gevaar (waaronder, maar niet beperkt tot, gevaar door loslopende dieren) voor de bezorger, de beveiliging van de post of het postbezit .
U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.
het postbedrijf de openbare brievenbussen 5 dagen per week leegt; het postbedrijf 5 dagen per week post bezorgt (voor rouwpost en medische post is dat 6 dagen); gemiddeld minimaal 95% van de brieven de volgende dag wordt bezorgd.
De vertragingen lijken grotendeels te worden veroorzaakt door een nieuw systeem dat de postdienst afgelopen najaar is gaan invoeren. Hiermee worden alle brieven en pakketten in het land via een geconsolideerd netwerk van 60 regionale distributiecentra getransporteerd, vergelijkbaar met het hub-and-spoke-model van de luchtvaartmaatschappijen.
Op maandag loopt een postbezorger niet zijn vaste rondje door zijn of haar vertrouwde wijk. Postbezorgers pakken dan namelijk de auto en rijden stad en land af om op wisselende locaties de post te bezorgen: de maandagroute.
Volgens PostNL is het noodzakelijk om minder vaak post te gaan bezorgen. Dat heeft te maken met krapte op de arbeidsmarkt, maar ook omdat er steeds minder brieven en kaarten worden verstuurd. Eind vorig jaar kwam 82 procent van de brieven op tijd, terwijl het bedrijf verplicht is 95 procent op tijd te bezorgen.
Er zijn verschillende redenen waarom de Amerikaanse posterijen een pakket of poststuk niet op tijd bij de beoogde ontvanger kunnen afleveren. De afzender heeft bijvoorbeeld een verkeerd adres opgegeven (of een onleesbaar adres) of het artikel is onvoldoende gefrankeerd verzonden .
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.