Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.
Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.
Waar we 20 jaar geleden dagelijks drie brieven op ieder huisadres bezorgden zijn dat er nu minder dan vier per week." Ook is er steeds minder behoefte aan urgente post, vervolgt ze. "Onderzoeken tonen aan dat 80 procent van de consumenten het prima vindt als hun brief binnen 2 of 3 dagen bezorgd wordt.
1 op de 5 brieven te laat bezorgd, PostNL wijst op tekort aan bezorgers. Het aantal brieven dat door PostNL op tijd bezorgd wordt, is de afgelopen maanden flink gedaald. Gemiddeld bezorgt PostNL 7 miljoen brieven per dag. In de laatste maanden van 2023 kwam 82 procent daarvan op tijd aan.
Meestal bezorgen we de volgende dag (maandag t/m zaterdag). Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog.
Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf.
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.
Hoeveel procent van de post gaat verloren bij het Amerikaanse postkantoor? Wikipedia zegt 3%, maar meten is lastig.
Ongeveer 14,4 miljoen poststukken raken elk jaar kwijt , waarvan 60 procent gewoon in de verkeerde brievenbus belandt. Postwatch zei dat het het afgelopen jaar 2000 klachten had ontvangen over verkeerd bezorgde post.
De vertragingen lijken grotendeels te worden veroorzaakt door een nieuw systeem dat de postdienst afgelopen najaar is gaan invoeren. Hiermee worden alle brieven en pakketten in het land via een geconsolideerd netwerk van 60 regionale distributiecentra getransporteerd, vergelijkbaar met het hub-and-spoke-model van de luchtvaartmaatschappijen.
Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. Maak je gebruik van speciale verzendopties? Dan kan de bezorgtijd afwijken.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Vul een hulpverzoekformulier in
Wij raden u aan om ons online hulpverzoekformulier in te vullen voordat u een zoekactie naar vermiste post start. Gebruik een desktopcomputer om uw formulier in te dienen. Wij sturen uw verzoek door naar uw lokale Post Office ™ -faciliteit om u te helpen bij het vinden van vermiste items.
Er zijn verschillende redenen waarom de Amerikaanse posterijen een pakket of poststuk niet op tijd bij de beoogde ontvanger kunnen afleveren. De afzender heeft bijvoorbeeld een verkeerd adres opgegeven (of een onleesbaar adres) of het artikel is onvoldoende gefrankeerd verzonden .
Als het poststuk onjuist is geadresseerd en geen retouradres heeft, wordt het poststuk verwerkt door het lokale Post Office™ of naar het Mail Recovery Center gestuurd . Als uw poststuk niet binnen 7 dagen na de verzenddatum is aangekomen, kunt u: Een zoekverzoek indienen in de Missing Mail-applicatie, OF.
Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is.
44% van de Amerikanen heeft te maken gehad met pakketdiefstal, waarvan 17% zegt dat dit in de afgelopen drie maanden is gebeurd. Meer dan 1,7 miljoen pakketten raken elke dag kwijt. Pakketdiefstal kostte Amerikanen vorig jaar $ 13,4 miljard. Gemiddeld vinden er elk jaar 235 miljoen pakketdiefstallen plaats , volgens onze berekeningen op basis van meerdere rapporten.
' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).
Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn. Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen.Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.
Het besluit is genomen om PostNL tegemoet te komen. Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
Vervelend dat de ontvanger je pakket niet heeft gekregen. Hebben de buren of huisgenoten ook niets ontvangen? Dan raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, in ieder geval binnen 30 dagen. Mogelijk kunnen we een onderzoek starten.
Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.