In principe mag er 1 huishouden ingeschreven staan per adres. Dit betekent: 1 of 2 volwassenen, al dan niet met kinderen. Wanneer voor het adres een omzettingsvergunning is afgegeven, dan mogen er meerdere huishoudens ingeschreven staan op het adres.
Nee, u kunt geen overzicht krijgen van wie er ingeschreven staan op uw adres. De gemeente geeft geen informatie over particulieren.
Om iemand bij te laten schrijven op je adres gelden de volgende regels: Maximaal aantal personen dat ingeschreven mag staan in een woning met: Woonkamer + één slaapkamer: maximaal drie personen. Woonkamer + twee slaapkamers: maximaal vier personen.
Hoeveel personen er op uw adres ingeschreven staan, kunt u zien in Begin externe link: MijnDenHaag (inloggen met DigiD)(Externe link), einde externe link. onder 'Persoonlijke gegevens'.
Hoeveel personen kunnen er op één adres ingeschreven worden? Dat verschilt per situatie, maar over het algemeen geldt één persoon per 10m2 . Als er te veel personen op uw adres ingeschreven staan, kan uw gemeente een adresonderzoek starten om te kijken of er fraude wordt gepleegd.
Inschrijving in de Basisregistratie Persoon (BRP) op een adres in de gemeente is niet afhankelijk van de instemming van de al op dat adres ingeschreven bewoner. Slechts het feitelijk verblijf van de burger op het adres is bepalend.
U kunt snel zien hoeveel personen er op het adres staan ingeschreven op mijn.overheid.nl . Weet u de naam van de persoon die ten onrechte op uw adres staat ingeschreven niet, dan kunt u alsnog een adresonderzoek aanvragen.
De hoofdregel is om je in te schrijven waar je daadwerkelijk woont. Als je geen vaste verblijfplaats hebt, zijn er vier mogelijkheden om een postadres te verkrijgen. Je kunt je inschrijven bij familie of vrienden (dit kan iedereen in Nederland zijn), maar je hebt dan wel toestemming nodig van de hoofdbewoner .
Wilt u uw eigen persoonsgegevens of die van uw minderjarige kinderen zien? Dan kunt u op MijnOverheid.nl onder 'Persoonlijke gegevens' zien hoe u geregistreerd staat in de BRP. U kunt dit ook voor uw kinderen zien. Daarvoor moet u zich eerst aanmelden met een DigiD.
De Basisregistratie Personen (BRP) is een samenvoeging van de Gemeentelijke Basisadministratie Personen (GBA) en de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI). Voor operationele zaken over de BRP gaat u naar de website van de RvIG (link naar andere website).
Conclusie: Er is wettelijk gezien geen maximum gesteld aan het aantal mensen dat in een appartement of woning mogen wonen.
Tijdens een adresonderzoek controleren we of u nog steeds woont op het adres waar u ingeschreven staat. Daarvoor zoeken we contact met u. Als we u hebben bereikt, vragen we u om alsnog uw verhuizing door te geven. Of om informatie op te sturen waaruit blijkt dat uw inschrijving klopt.
Wanneer moet ik mij in de Basisregistratie Personen (BRP) laten inschrijven als ingezetene? Komt u langer dan 4 maanden in Nederland wonen, dan moet u zich als ingezetene laten inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP).
In principe mag er 1 huishouden ingeschreven staan per adres. Dit betekent: 1 of 2 volwassenen, al dan niet met kinderen. Wanneer voor het adres een omzettingsvergunning is afgegeven, dan mogen er meerdere huishoudens ingeschreven staan op het adres.
Om erachter te komen wie er op een bepaald adres woont, kun je gebruikmaken van verschillende online databases en openbare registers. Websites zoals telefoonboek.nl of kadaster.nl bieden vaak informatie over de bewoners van een adres.
Op je adres staat iemand ingeschreven die er niet meer woont. Na onderzoek kan de gemeente hem of haar uitschrijven. Voor de persoon die wordt uitgeschreven kan dit grote gevolgen hebben.
Gebruikers kunnen op MijnOverheid (en in de MijnGegevens app) het aantal ingeschreven bewoners op hun woonadres bekijken.
Je kunt je eigen gegevens in de BRP altijd inzien bij jouw gemeente. Dit is gratis. Als je een overzicht op papier wilt, vragen gemeenten daar meestal een vergoeding voor.
Voor het huren van een woning heb je in de meeste gevallen eenBRP-uittreksel met persoonsgegevens nodig. Dit uittreksel bevat de basisinformatie die de verhuurder nodig heeft om te controleren wie je bent en waar je woont.
Het is wettelijk niet toegestaan om je in te schrijven op een adres waar je niet daadwerkelijk woont. De inschrijving bij de gemeente is belangrijk voor belastingzaken, toeslagen, stemrecht en de bereikbaarheid van overheidsinstanties.
Wanneer moet ik mij inschrijven als ingezetene bij de Basisregistratie Personen? Als u langer dan 4 maanden in Nederland gaat wonen, moet u zich inschrijven als ingezetene bij de Basisregistratie Personen (BRP).
Als u inlogt op MijnOverheid.nl kunt u online zien welke gegevens van u in de Basisregistratie Personen (BRP) staan . Dit is gratis. Hiervoor heeft u wel een DigiD nodig.
Iedereen die in Nederland woont, moet zijn ingeschreven bij de gemeente. De gemeente zet uw persoonlijke gegevens, zoals uw naam en adres, in de Basisregistratie Personen (BRP). Door uw inschrijving kan de overheid u bereiken.Als u niet bent ingeschreven, heeft u geen recht op toeslagen en uitkeringen.
Als u niet correct bent geregistreerd
U kunt een bestuurlijke boete krijgen van € 325 ,-. U ontvangt geen toeslagen meer voor huisvesting, zorgtoeslag of kinderen.