Je ziet wel altijd hoe hard je rijdt en hoe hard je mag rijden. Als er actieve meldingen bekend zijn, worden deze getoond op basis van afstand. Je ziet dus eerst de flitser die over 500 meter staat en daaronder zie je de melding van een stilstaand voertuig over drie kilometer, zodat de informatie overzichtelijk blijft.
Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Overtredingen kunnen worden bestraft met een boete van € 1500,-. Informatie over gevarenzones is wel toegestaan op een navigatiesysteem. Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roodlichtcamera's is verboden.
Met de Android Auto-versie van Flitsmeister kunnen gebruikers navigeren en net als bij de reguliere app komen er waarschuwingen in beeld voor flitsers, flitspalen en trajectcontroles. Ook geeft de app waarschuwingen als bijvoorbeeld een auto langs de weg staat of een hulpdienst in aantocht is op een bepaalde locatie.
Controleren met mobiele flitsers is nauwelijks nog effectief, binnen een minuut wordt de locatie gedeeld via de verklik-app Flitsmeister. Vorig jaar werd er vaker gecontroleerd, maar 10 procent minder geflitst.
Volgens de wet (dd 20-02-2020) blijft het app-verbod alleen van toepassing op bestuurders. Passagiers kunnen nog steeds in het algemeen flitsapps gebruiken en de bestuurder vertellen waar de flitsers zich bevinden.
Populaire apps die waarschuwen voor flitsers zoals Waze en Flitsmeister mogen conform de Duitse verkeerswet evenmin worden gebruikt. Je hoeft deze niet van je telefoon te verwijderen, maar word je betrapt op het gebruik ervan, dan volgt een boete.
Ja, net als onze app is de Flitsmeister ONE legaal. Hoe bevestig ik de Flitsmeister ONE? Met de 3M sticker aan de achterzijde plak je de Flitsmeister ONE op een plek in de auto waar je makkelijk bij kan. Bijvoorbeeld op het dashboard, het middenconsole, de deur en zelfs je voorhoofd (als je dat zou willen).
Nieuwe verdienmodellen
Bedrijven kunnen bijvoorbeeld tegen betaling adverteren in de app, gebruikers kunnen een betaalde app zonder advertenties aanschaffen en Flitsmeister verkoopt GPS gegevens aan bedrijven die digitale kaarten maken. Daarnaast weet De Vries partnerships met diverse radiostations af te sluiten.
Flitsmeister is afhankelijk van de reistijd, het aantal files en het aantal flitspalen die je onderweg tegenkomt. Voor een Android-telefoon is dit bij een gemiddeld verbruik 100mb per maand. Bij een iPhone zal dit 250mb per maand zijn.
Flitsmeister geeft in Frankrijk niet de locatie van flitspalen aan, maar werkt met gevarenzones.
Als je jezelf ervan wilt overtuigen dat jij het echt was op de tijd en plaats die is aangegeven, kun je op de website van het CJIB de flitsfoto bekijken. Als je met je eigen auto of motorfiets bent geflitst, kun je met je DigID de foto inzien.
Ja, raad u zeer zeker aan bezwaar te maken tegen de boete, daar de flitser in mijn perceptie niet op de voorgeschreven afstand na het verkeersbord is geplaatst. Ezelsbruggetje hierbij is (bij benadering) snelheid x 3. Bij een maximumsnelheid van 50 km dient minimaal 140 meter afstand worden bewaard qua flitser.
Flitsmeister PRO is vernieuwd. Met het vernieuwde PRO-abonnement krijg je meer extra functies, zoals een nieuwe Focus Mode. Het vernieuwde Flitsmeister-abonnement heeft wel een hoger prijskaartje. Flitsmeister is een populaire gratis app die je waarschuwt voor flitsers, files, ongelukken en meer.
Met bijna twee miljoen actieve gebruikers is Flitsmeister één van de populairste navigatie-apps in Nederland.
De TWO gaat 5 minuten na je rit automatisch in 'low-power mode' waardoor je hem niet zelf hoeft uit te zetten. Is de TWO legaal? Ja, net als onze app zijn de Flitsmeister ONE en TWO legaal.
Frankrijk verbiedt apps als Waze om alcohol- en drugscontroles aan te geven, ons land gaat het onderzoeken. De Franse overheid kan navigatie-apps zoals Waze en Coyote vanaf 1 november verbieden aan te geven waar er alcohol- en drugscontroles zijn.
Een aantal diensten komen vaker voorbij bij gebruikers die hoger MB-verbruik hebben. Video's streamen (Netflix, Ziggo Go, Videoland, YouTube, internet radio, …) Updates van apps (App Store / Google Play Store) & software-updates (iOS / Android systeem-updates).
Coyote was jarenlang de beste radarverklikker voor in uw wagen. Toen als bakje aan uw voorruit, vandaag als app te downloaden. De waarschuwingen, routebegeleiding en fileberichten kosten 5,99 euro per maand. Een interessant gratis alternatief is Flitsmeister, met betalende upgrade.
Hoeveel mb je nodig hebt, hangt sterk af van jouw eigen datagebruik. Het gemiddelde dataverbruik in Nederland ligt rond de 750 MB per maand. Bij een hoog verbruik zal je een grotere bundel van rond de 1 GB nodig hebben.
Flitsmeister verzamelt data van zijn gebruikers. Zo worden gebruikers van Flitsmeister tijdens hun rit gevolgd, waarbij hun reistijden verwerkt worden in de FCD-database. Deze informatie wordt verkocht aan bijvoorbeeld media die de FCD gebruikt voor file-informatie op bijvoorbeeld de radio of teletekst.
De Flitsmeister Two heeft daarom een oplaadbare ingebouwde lithium batterij, die ongeveer een maand meegaat en op te laden is met een (optioneel) micro-USB-kabeltje. Dat is wel een verschil met de One, want daar gaat de batterij langer van mee, namelijk 2 jaar. Maar ja, die heeft dan ook geen schermpje.
Bij snelheidscontroles knippert de Flitsmeister One blauw, bij gevaarlijke situaties rood, bij vertragingen geel en bij hulpvoertuigen blauw en rood. Daarna kunt op zelf op het plusje of kruisje drukken om de beoordelen of de situatie nog steeds klopt of dat deze inmiddels voorbij is.
Frankrijk: verboden, Flitsmeister geeft er enkel 'gevarenzones' in plaats van concrete flitspalen aan. Duitsland: verboden. Apps zoals Waze en Fitsmeister mag je niet gebruiken in de auto. Oostenrijk en Italië: gps-apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank is toegestaan.
Welke radarverklikkers zijn verboden? Niet alle flitsmelders zijn verboden. Er wordt namelijk een onderscheid gemaakt tussen radar detectors op basis van radiogolven, radarverklikkers zoals Waze en flitsmelders in een GPS. Radar detectors zijn bijna in alle Europese landen verboden.