RTL Boulevard zoekt een of meer van die 1250 mensen die een kijkcijferkastje in huis heeft en dus medeverantwoordelijk is voor de kijkcijfers in Nederland. Waarschijnlijk heeft dat iets met
Er staan in Nederland 1.245 kastjes. Die kijken naar wat je kijkt en geven de info door aan het onderzoeksbureau.
Het kijkgedrag wordt in kaart gebracht bij een representatief panel van 2 maal 750 gezinnen waarbij een kijkmeter geplaatst wordt die het gebruik van televisie, videorecorder, dvd, settopbox of andere apparatuur automatisch registreert.
In 2018 zijn 6.249 huishoudens en 5.108 personen van 13 jaar en ouder ondervraagd. In 2018 heeft 96% van de Nederlandse huishoudens een TV in gebruik. Daarmee blijft de televisie een zeer belangrijke plek behouden in het huishouden.
Bij de leeftijdsgroepen tot 34 jaar kijkt 93,8 procent zowel televisie als online video's, in de leeftijdsgroepen tot 49 jaar is dat ook nog 84 procent. Boven de 50 jaar gaat dit aandeel naar beneden.
DATUM: VOLGNUMMER: De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2021 naar 17,2%, wat overeenkomt met 27 minuten per dag.
Maandagavond was Chateau Bijstand weliswaar de grote winnaar op primetime, maar met 'slechts' 955.000 kijkers - een lagere score dan gebruikelijk. De grootste concurrent, Kassa (NPO 1), moest het doen met 936.000 belangstellenden. Op Gids.tv zie je elke ochtend een overzicht van de kijkcijfers. Iets gemist?
Kijkcijfers op televisie zijn dus geen absolute cijfers, een feit dat regelmatig tot discussie heeft geleid. Op internet worden andere methoden gebruikt waarbij wel absolute aantallen geteld worden, hoewel ook hier de betrouwbaarheid niet volledig te garanderen valt.
Big Brother, dat ooit hét kijkcijferkanon van de Nederlandse televisie was en daarna de hele wereld overging, wordt momenteel dagelijks uitgezonden om half negen op RTL 5. De uitzending van gisteren wist 282 duizend kijkers (4,5% marktaandeel) te boeien, wat voor begrippen van die zender best aardig is.
Kijkcijfers vertellen je hoeveel mensen naar een programma of zender kijken op een bepaald moment en hoe oud deze kijkers zijn. Om en in elk programma zitten reclameblokken. Als een programma een succes is, zal de prijs van de reclame in die reclameblokken natuurlijk ook veel hoger zijn.
Het kijkonderzoek laat zien hoeveel mensen er kijken naar zenders en programma's. De kijkcijfers zijn voor televisiemakers en zenders een graadmeter voor succes. Met behulp van deze gegevens kunnen ze inhoud en tijdstip van programma's afstemmen op wat de kijker belangrijk vindt.
De deelnemers aan het NLO vullen een radiolog in. In dit 'radiodagboekje' geven de respondenten over een periode van een week per kwartier aan of ze geluisterd hebben.
Hilversum (ANP) 15 april 2022 - The Passion is gisteravond bekeken door ruim 2,2 miljoen mensen. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). Het muzikale paasspektakel was daarmee het best bekeken programma van de avond.
Gisterenavond heeft de succesvolle KRO-NCRV quiz De slimste mens 2,2 miljoen kijkers behaald. Met een kijkcijferaandeel van 32,9% in de groep 6 jaar en ouder was dit de best bekeken aflevering ooit.
Toen keken er gemiddeld ruim 400.000 mensen dagelijks naar het kanaal, waar dat normaal rond de 300.000 ligt. Gisteren liep het aantal kijkers door de Top 2000 op tot ruim 1,6 miljoen. NPO 1 Extra zendt 24 uur per dag de Top 2000 uit. Het themakanaal is bij vrijwel alle providers gratis te bekijken.
Dagelijks wordt Thuis bekeken door meer dan een miljoen kijkers. Het is het best bekeken programma van Vlaanderen. Maar dat aantal kijkers verschilt elke dag. Dit is afhankelijk aan de inhoud van de afleveringen, maar ook aan het weer of feestdagen.
' We komen tot de conclusie dat ongeveer 60% van de Vlamingen naar de Nederlandse televisie kijkt. Dit percentage ligt nog betrekkelijk laag als men weet dat ongeveer 20% niet kijkt omdat ze bij gebrek aan een sterke antenne deze zenders niet kunnen nemen.
De kijkdichtheid (kdh) van een programma of tijdvak is het gemiddelde percentage kijkers per seconde, gedurende dit programma cq. tijdvak. De kijkdichtheid van een spot is gedefinieerd als het gemiddelde percentage kijkers per seconde, gedurende de minuut waarin het begin van de spot valt.
Dit komt dus neer op een totaalbedrag van €600.000 per seizoen. Als je dit deelt door drie personen, kom je uit op een schatting van €200.000 per seizoen. Wellicht dienen ze een deel van het bedrag nog af te staan aan anderen of ligt het totaal nét wat lager, maar ze zal ongetwijfeld lekker cashen. Best netjes toch!
Het totale vermogen van Martien Meiland wordt geschat op zo'n 3.000.000 euro.
Maar 350.000 euro voor betaald
Hoewel de familie de vraagprijs in totaal met een half miljoen had verlaagd, lijkt het erop dat ze er toch met een hoop winst vandoor gaan. Uit het Franse kadaster blijkt dat de Meilandjes destijds 350.000 euro voor het kasteel hebben betaald.
Het kijken en luisteren zorgt voor actieve hersenen. Daarnaast maakt televisiekijken dat je cognitieve functies geprikkeld worden, omdat je informatie tot je neemt en verwerkt. Het maakt dan niet uit of je naar een soap-serie kijkt of een inhoudelijke documentaire, als je je aandacht er maar bij hebt.
Je activiteiten hebben totaal geen invloed op het verloop van je afweer. Als je dus vanwege ziekte thuis blijft, maar je je niet zo ziek voelt dat je in bed zou moeten blijven dan kan je gerust iets anders gaan doen.
De aanbevolen schermtijd is maximaal 1 uur per dag, ongeveer 15 minuten per keer (maximaal 4 momenten per dag).