Wat is de marge op een nieuwe auto? Een nieuwe auto kost veel en het lijkt dan ook dat je gemakkelijk een mooi bedrag van de prijs af kunt krijgen. In de praktijk blijkt dat wel tegen te vallen, de meeste nieuwe auto's hebben een marge die tussen de 5 en 8% ligt.
Bij een gemiddelde auto met een catalogusprijs van 22.500 (zonder BPM en 21% BTW) vloeit er ongeveer 3.700 euro weg aan dealersmarge. Aan materialen kost zo'n auto om de nabij 9.800 euro.
Het salaris van een autokoper varieert gemiddeld tussen de €3.300 en €4.000 bruto per maand. Het komt er op neer dat een autoverkoper gemiddeld € 3.650 bruto per maand krijgt.
Op gebruikte auto's varieert de korting tussen de 5 en 15%. Dit is ook afhankelijk van hoe populair het merk en model is. Bij de totaalprijs zit ook vaak de prijs inbegrepen van de auto die je inruilt. Vraag altijd om een opsplitsing van de prijs.
Het is gebruikelijk om te onderhandelen over de verkoopprijs van een (tweedehands) auto, met zo'n 5-10% marge. Als je je auto inruilt, is een deel van de inruilprijs vaak al inbegrepen in dit percentage, en krijg je uiteindelijk vaak minder korting.
Als algemene vuistregel geldt dat een nettowinstmarge van 10% gemiddeld is, een marge van 20% of hoger goed is en een marge van 5% laag is. Soms verandert de marge als bijvoorbeeld de vaste kosten stijgen. Bereken de marge van jouw bedrijf regelmatig, zodat je zeker weet dat je financieel goed bezig bent.
Een marge-auto is een auto die eenmalig (of vaker) van een particulier is geweest. Het verschil zit dus in de btw die je betaalt. Koop je een btw-auto, dan ben je verplicht btw te betalen over de aanschafprijs van de bolide. Bij een marge-auto betaal je geen btw.
Ga je voor een tweedehandsauto? Dan is september jouw maand. In september komen namelijk veel nieuwe auto's op de markt, waardoor de verkoop van tweedehandsauto's omhoog gaat. Zo is de keuze ineens reuze, wat jou in een goede onderhandelingspositie zet.
Vorig jaar leende volgens de Datamonitor Lenen nog 30,5 procent van de Nederlandse consumenten geld voor de aanschaf van een auto. Dat percentage lag in de eerste zes maanden van 2022 op 29 procent.
Als je een nieuwe auto koopt, dan is er nog iets dat je mee kunt wegen bij de vraag auto inruilen of zelf verkopen. Immers: als je geen inruilauto hebt, dan kun je vaak een extra korting bedingen.Die ligt in vel gevallen tussen de 8 tot 10% bij een gebruikte auto.
Het loon van een autoverkoper bij Cardoen: 1.300 euro netto.
Er zijn twee soorten garages: merkdealers en universele garages. De reden waarom merkdealers vaak duurder zijn dan universele garages zit in het feit dat merkdealers:Hogere "overhead"-kosten hebben zoals een luxe showroom en duurdere locatie. Gebonden zijn aan één importeur voor de onderdelen.
Een klein onderhoud duurt ongeveer 45 minuten, een groot ongeveer anderhalf uur. De gemiddelde prijs van een werkuur bij de onafhankelijke garage is tussen de 40 en de 50€. Andere redenen voor het prijsverschil zijn de onderdelen die bij een dealergarage officiële dealerstukken zijn, met het logo erop.
Ze maken winst door auto's voordelig in te kopen en voor een zo hoog mogelijk bedrag te verkopen. Dit lijkt vrij eenvoudig, maar er komt meer bij kijken dan je misschien denkt. Om je marges te halen zul je als autohandelaar goed moeten kunnen onderhandelen.
Veelgestelde vragen over BMW Group-salarissen
Het gemiddelde salaris voor de functie Verkoper in Nederland is € 3.142 per maand, wat 36% lager is dan het gemiddelde salaris van € 4.965 per maand bij BMW Group voor deze functie.
Het meeste geld voor je auto krijg je meestal door hem zelf te verkopen advertentiesites zoals Marktplaats, Speurders, Autoscout24 en Autotrack. Het kost je wel de meeste inspanning. Je moet dan zelf de auto schoonmaken, fotograferen, proefritten maken, tenaamstelling enz.
Het hoogste salaris voor een Porsche in Nederland hangt van veel factoren af. Volgens ons onderzoek kunnen dit soort specialisten in Nederland tot € 51.288 per jaar verdienen. Wat is het laagste salaris voor een Porsche in Nederland? Volgens ons onderzoek is het minimumsalaris voor deze functie in Nederland € 4.274.
Is het verstandig om geld te lenen voor een auto? Geld lenen voor een auto kan verstandig zijn. Maar houd wel rekening met je maximale leenbedrag, zodat je wat financiële ruimte houdt voor als dat nodig is. Je wil de lening voor je auto wel goed kunnen afbetalen.
In de huidige markt is afdingen er niet meer bij, maar voorheen had je een goede deal wanneer je acht- tot tien procent van de vraagprijs wist af te praten. Behalve over de prijs kun je ook onderhandelen over extra's.
Volgens ANWB expert Menno Neeteson is de verwachting voor 2024 dat we een gemiddelde pompprijs krijgen van tussen de 2,02 en 2,10 euro per liter benzine (euro 95 e10). De landelijke adviesprijs, zeg maar de 'snelweg-prijs', ligt doorgaans nog zo'n 16 cent per liter hoger.
Waarom stijgen occasions in prijs? Dat de prijzen van occasions zijn gestegen is niet gek. Door oorlog en het coronavirus is/was er een tekort aan veel onderdelen als chips en kabelbomen. Als de levertijd op een nieuwe auto erg lang is, kan het zo zijn dat je voor een jong gebruikt exemplaar kiest.
Marge-goederen zijn -meestal gebruikte- goederen die van een particulier zijn (geweest). De particulier heeft het btw-bedrag ooit al betaald en niet teruggevorderd. Daarom hoeft er niet opnieuw btw over dit goed te worden betaald. Naast kunst en antiek, zijn auto's een goed voorbeeld van typische marge-goederen.
Bij aanschaf van een nieuwe auto kun je onderhandelen over de prijs. Zeker wanneer je geen auto inruilt, is vaak een mooie korting te bedingen.
Als je een marge auto koopt, betaal je geen btw bij de aankoop van de auto. De btw is al afgetrokken van de aanschafprijs waardoor deze lager is voor een marge auto dan bij een btw auto. Het is dan niet meer mogelijk om de btw terug te vorderen, want deze is al eens eerder betaald en dus niet terugvorderbaar.