Nieuw werden ze verkocht rond de 250.000 euro, maar een tweedehands Gallardo kost nu stukken minder. Alles is relatief natuurlijk en je moet nog altijd een dikke portefeuille hebben. Een exemplaar uit het begin (2004) met ongeveer 50.000 km op de teller (wat meer is dan gemiddeld), kost ongeveer 75.000 euro.
Een Lamborghini rijden in Nederland kan vanaf 228.600 euro. Voor dat geld rijd je in de Lamborghini Urus 4.0 8v 4wd 478kW aut, de goedkoopste Lamborghini van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Lamborghini Aventador roadster 6.5 svj 63 566kW 4wd aut wat daarmee de duurste Lamborghini van Nederland is.
Lamborghini Aventador SVJ Roadster – 822.906 euro
De duurste auto van 2020 was een Lamborghini Aventador Roadster SVJ van 706.274 euro.
Ook 'gewoon op onderhoud gaan' is niet goedkoop wanneer je met een Lamborghini rijdt. Reken op een kostprijs van 2.000 euro voor een klein onderhoud en meer dan 10.000 voor een grote onderhoudsbeurt van de Diablo.
De officiële prijs bedraagt 195.040 euro exclusief belastingen, maar dat wist je waarschijnlijk al. In Nederland betaal je (dus inclusief belastingen) minimaal 321.384 euro.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Bugatti is altijd berucht geweest om de hoge service- en onderhoudskosten. Niet zo gek, als je bedenkt dat hun goedkoopste model al zo'n 2 miljoen euro kost. De fabrikant biedt een speciaal wereldwijd serviceprogramma aan voor de Chiron en Veyron, maar wat kost dat nou ongeveer?
Benzine van de Aventador
Een gemiddelde Nederlander rijdt zo'n 22 duizend kilometer per jaar: Als je het goed berekent kost dat met de Aventador dus al ruim 370 euro per maand!
Lamborghini Urus Pearl-capsule 2021
AED 79,999 / mo. AED 79,999 / mo.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
Bugatti La Voiture Noire (€16,5 miljoen)
Maar wat is nu de duurste auto van de wereld? Anno 2022 is dat de Bugatti La Voiture Noire, oftewel de zwarte auto. Het ontwerp is gebaseerd op de Type 57 SC Atlantic.
Volgens TopGear kost de Lamborghini Huracán in Amerika 170.000 dollar, maar kost de camera met rig in ieder geval het dubbele daarvan. Jep, alles bij elkaar is dit een Lambo van een half miljoen.
Of ben je meer van het gemak van een vijfzitter en laat je de top performance van de Lamborghini line-up voor wat het is? Dan kun je vandaag nog een Urus bestellen. In totaal zijn er sinds 2004 dus maar 162 Lambo's verkocht aan Nederlanders.
De prijs per stuk voor nieuwe auto's bedroeg 1,3 miljoen euro. Wie vandaag een Bugatti Veyron wil bemachtigen is op occasions aangewezen, omdat de auto niet langer geproduceerd wordt. Occasions voor de Veyron zijn echter zelden te koop.
Waarom is Bugatti zo duur? Een Bugatti is zo duur vanwege de superieure technologie, unieke mechanische elementen en premium en luxe componenten waaruit elk voertuig bestaat. Deze supercars behoren tot de meest indrukwekkende die ooit zijn geproduceerd en hebben een passend prijskaartje.
Je kunt een Bugatti Chiron leasen voor €56.000,- per maand!
Bugatti Chiron Super Sport 300+
Bugatti heeft de formule voor de ultieme topsnelheid uitgedacht.
Rij-impressieDe Ferrari 812 Superfast is het krachtigste en snelste model uit de historie van het merk. Dat laat de auto merken ook, want op vochtig wegdek slippen de achterwielen nog door wanneer je gas geeft bij 120 km/u.
Daarmee racet de wagen in twee seconden naar 100 km/uur. Over de kwartmijl - van 0 naar 402 meter, een Amerikaanse manier van meten - doet deze Tesla 9.2 seconden en haalt hij een snelheid van net geen 250 km/uur. Ter vergelijking: de McLaren 765LT doet dit in 9,9 seconden.