Een auto is 'premium' als een koper bereid is er extra voor te betalen op basis van vermeende dan wel werkelijke hogere kwaliteiten. Die 'vermeende' kwaliteiten zijn een immens veel grotere rol gaan spelen dan de werkelijke.
Een merk is premium als het superieure functionele en symbolische waarde levert tegen een hogere prijs dan andere merken in de desbetreffende categorie. BMW is volbloed premium. Het merk benadrukt in reclames steevast de prestaties en exclusiviteit van haar modellen.
Tijdens de eerste 8 maanden van dit jaar is de verkoop van Volvo Cars in Europa met 12,9% gestegen. Het merk laat daarmee de sterkste groei optekenen van de vijf grootste Europese premium-merken, zo blijkt uit de cijfers van de European Automobile Manufacturer's Association (ACEA).
BMW auto's zijn altijd beter geweest als het gaat om luxe en hoge snelheid, terwijl Audi beter is in het maken van high-tech auto's. BMW biedt superieure luxe met een betere rijervaring en wegligging. Als we echter alleen naar het interieur kijken, dan wint Audi het van BMW.
FAQs over Audi en Mercedes
Audi's bieden een uitstekende rijervaring, terwijl Mercedes Benz luxe en comfort biedt. Als u dus op zoek bent naar een auto met een plezierige rijervaring, dan is Audi de auto voor u. Maar als u een luxueuze, comfortabele en vlotte auto wilt om in te rijden, is Mercedes Benz de beste optie.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
Onderdelen en service zijn erg duur, dus plezier heeft een prijs. Met de meeste BMW's wordt gereden tot ze 120.000 tot 200.000 mijl hebben afgelegd. Dat vergt uiteraard een flinke onderhoudsbeurt en goed onderhoud.
Het belangrijkste verschil tussen deze twee luxewagens is dat BMW de voorkeur geeft aan sportief rijgedrag, terwijl Mercedes de voorkeur geeft aan comfort en luxe. BMW voertuigen bieden sportief rijgedrag met betere rijeigenschappen, betere vering en betere motoren en transmissies.
Beide Duitse luxe auto's zijn uitzonderlijk, maar het ene merk schrijft sneller af dan het andere. BMW schrijft sneller af dan Mercedes-Benz. Dus, als u van plan bent om een luxe auto voor een korte periode te bezitten en hem daarna weg te doen, is Mercedes-Benz de betere optie.
Nummer 1:Mercedes-Benz
Natuurlijk, als je MINI meerekent dan is BMW groter, tenzij we de Smart-verkopen bij die van Mercedes-Benz optellen. Wereldwijd werden er 65.660 Smartjes verkocht. Kijken we naar het aantal auto's met een driepuntige ster in de grille, komen we uit op 1.188.832 exemplaren.
Het Chinese concern Geely heeft een hele rits merken onder zijn vleugels. Niet alleen is Geely het moederbedrijf van automerken als Proton, Lynk & Co en Lotus, maar ook van Polestar, Volvo en Geely Auto. Volvo en Geely Auto gaan in de toekomst nauwer samenwerken.
BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.
Een premium is een marketingterm voor iets wat men gratis krijgt bij de aanschaf van een product, met als inzet verkoopbevordering van het product. Het gaat om een klein cadeau waarmee wordt geprobeerd om consumentengedrag te beïnvloeden en de bekendheid van een merk of bedrijf te vergroten.
Voordelen van Mercedessen
Mercedes levert motoren van geweldige kwaliteit. De Mercedes A-Klasse bijvoorbeeld, wordt geleverd met een dieselmotor van 2143 cc en een benzinemotor van 1595 cc. Afhankelijk van welke variant van de A-Klasse u koopt, zal het een kilometerstand van 15,5 tot 20 kmpl hebben.
FAQs over Mercedes
Naarmate de auto ouder wordt, stijgen ook de onderhoudskosten. De waarheid is dat het onderhoud van een Mercedes net zo duur is als de aankoop ervan. In tegenstelling tot andere automerken die door de meeste monteurs kunnen worden gediagnosticeerd, hebben Mercedessen meestal gespecialiseerde dealers.
De Renault Zoe i Dynamique Nav en Hyundai i40 SE Nav vallen namelijk in het rijtje met auto's met de meeste afschrijving, namelijk de Renault met 29,3% procent na drie jaar en de Hyundai 29,7%.
U kunt beter geen Mercedes kopen vanwege de hoge onderhoudskosten, de hoge afschrijvingswaarde, de onbetrouwbaarheid, de kosten die buiten de garantie vallen en de gespecialiseerde reparatie en onderhoud. Al deze factoren maken het kopen van een Mercedes-Benz tot een stressvolle aangelegenheid.
Volgens consumentenrapporten staat Mercedes-Benz op de 47e plaats als het gaat om betrouwbaarheid. Het merk is dus redelijk betrouwbaar. Consumer reports voert jaarlijks een onderzoek uit en rangschikt verschillende autofabrikanten in verschillende categorieën.
Allereerst kennen we de BMW's als betrouwbare auto's. Bij de auto's van nu geldt dat nog steeds. Een goed onderhouden auto zal jou verzekeren van duizenden veilige kilometers die jij zonder problemen kunt afleggen. Zo hebben de meeste BMW's een krachtige en betrouwbare motor, die jarenlang mee kan.
Met stip op nummer 1 staat Lexus, met een betrouwbaarheidsscore van 98,7 procent. Geheel onverwacht is dit niet. Lexus komt in veel onderzoeken naar boven als een van de meest betrouwbare merken.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power kun je het beste gaan voor Lexus, Porsche, Toyota of Volkswagen. Het Britse What Car maakte een top zes van Suzuki, Lexus, Toyota, Kia, Mitsubishi en Subaru. De conclusie is dus duidelijk: met een Japanse auto, met name een Toyota of een Suzuki, zit je vaak wel goed.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud. Mercedes, Cadillac, Volvo en Audi completeren de top 5.
Plus én min: betrouwbaarheid
Voor veel mensen staat een Duitse auto garant voor betrouwbaarheid. Mensen zien een auto uit ons buurland nog altijd aan voor iets dat niét stuk gaat en honderdduizenden kilometers lang mee kan.
Allereerst de prijs: op de auto wordt in Duitsland geen BPM geheven en zijn Duitse auto's aanzienlijk goedkoper dan in Nederland. De BPM is een belasting die wordt geheven over de aankoop van een nieuwe auto.