20 ooo km mee. Eeb tomos is iets betrouwbaarder dus reken maar uit. Iig meer dan 20 000. Een scooter kan al gauw 20.00 op 1 zuigertje dus hij kan denk wel 30 tot 40 lopen maar mensen willen ze dan niet meer, omdat ze dan vaak zo afgebeund zijn.
Een verbruik van 1 op 35 is goed haalbaar. De tankinhoud bedraagt 4 liter en voor een kleine 6 euro kun je zeker 140 kilometer rijden.
Aantal kilometers wat je kan maken ligt tussen de 100 en 120 km op een tank totaan reserve. Reserve is een halve liter, genoeg om mee naar een tankstation te komen binnen 25 kilometer. Maar eea is afhankelijk hoe je rijdt. Aantal kilometers wat je kan maken ligt tussen de 100 en 120 km op een tank totaan reserve.
In de tank van een tomos gaat 4 liter. Dus als je 1 per week tankt zou je 1 op 20 moeten rijden. Dit haal je makkelijk, misschien zelfs 1 keer in de 2 weken tanken.
et is niet echt belangrijk, maar ik zou het toch wel eens willen weten hoe groot de reserve tank is van een tomos. (taxxity) normaal met reserve is ie totaal 4 liter.
Om je Tomos op te voeren kun je ook een snellere uitlaat plaatsen (bijvoorbeeld de bullet of de biturbo). Deze uitlaten maken meer geluid dan de originele, maar zijn ook een stuk sneller. Als je er voor kiest om een snellere uitlaat te plaatsen is het belangrijk dat je ook de afstelling van de brommer aanpast.
Kosten ANWB verzekering
Bij diefstal of verlies van je brom- of snorfiets heb je een eigen risico van €125. Zo ook bij beschadiging aan je Tomos brommer. De premie die je betaalt is afhankelijk van je type Tomos en van de schadevrije jaren, die je hebt opgebouwd.
Wedden dat jij gezien gaat worden op de Tomos Roadie... Uiteraard voldoet iedere tomos aan de strenge Euro 4 norm, en dat met een 2-takt motor!
Tomos geeft in het instructieboekje op dat er minimaal benzine met 95 octaan gebruikt dient te worden. Over E5 of E10 wordt niets geschreven en ook in de E10 check heeft Tomos geen vermelding. Het beste kunt u bij uw dealer informeren of uw Tomos geschikt is voor E10 benzine.
U koopt een tweedehands Tomos bromfiets of snorfiets bij Sanders Tweewielers al vanaf € 650,-. Verschillende modellen zoals de Tomos Flexer, Tomos De Luxe en Tomos Standard, we hebben ze tweedehands, voordelig en in zeer goede staat.
Is er geen Brommix in de buurt verkrijgbaar, zult u zelf moeten mengen. Gebruik hiervoor euro 98 benzine (E5) met 20cc 2takt olie erbij per liter. De mengverhouding is 1:50. Voeg in een jerrycan gevuld met 10 liter benzine dus 200 cc 2takt olie toe en vul hier telkens uw Tomos mee.
Het brandstoflampje gaat branden als de auto rijdt op de reservetank. Je hebt dan meestal ongeveer vijf liter over, waar je gemiddeld vijftig kilometer mee kunt rijden.
Door een grotere tandwiel te plaatsen zal hij inderdaad sneller optrekken. Je zult dan wel wat inleveren op de topsnelheid. Wat je ook kan doen is een andere cilinderkop plaatsen, een hoge druk kop of een afgeflakte kop. Een grotere carburateur met een groter spruitstuk is ook mogelijk.
Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend overkomt. Qua frame en motortechniek is er niet veel verschil, je hebt alleen een snor of bromversie (geknepen of niet). De cilinder kun je makkelijk herkennen (ei (klein) of vierkant (groot en met of zonder membraan).
Je kunt de Tomos Standard kopen voor minder dan 1150,= euro. Is dit bedrag voor jou te veel geld dan kun je ook een Tomos Standard leasen! Hierbij koop je hem op afbetaling en betaal je in maandelijkse termijn de brommer af. Dit kost je ongeveer 23,= euro per maand.
Er worden heel veel scooters, snorfietsen en brommers gestolen in Nederland en dat is dan ook het belangrijkste feit dat een scooterverzekering zo duur maakt. Daar hebben alle scooterrijders mee te maken, maar vooral jongere bestuurders betalen vaak een behoorlijk hoge premie.
Omgerekend 1,5pk.
Standaard wordt de Tomos snorfiets uitgerust met een dellorto SHA 14/9 carburateur met sproeier 49. De Tomos bromfiets wordt standaard uitgerust met een dellorto SHA 14/12 carburateur en sproeier 53. Dit is een indicatie voor welke maat je ongeveer nodig zult hebben.
Het is een leuke, simpele brommer en weer eens wat anders dan een Vespascooter. Voordeel is ook dat de Tomos weinig onderhoud nodig heeft. Verder rijdt hij zuinig en is hij heel betrouwbaar. Het enige minpuntje is de kleur.
Originele Tomos bobines zijn begrenst in toeren tot 10000 toeren en hebben een slechte curve voor het optrekken.
Het motorblok van de Tomos Roadie is een 2-takt, Euro 4, met elektronische ontsteking, welke is voorzien van 2 automatische versnellingen (2-speed), een oliepomp en een startmotor.