Het is niet duidelijk hoeveel ze per weergave betalen. Hoeveel ze in totaal betalen wordt bepaald door het bedrijf. Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen. YouTubers als EnzoKnol hebben natuurlijk veel meer views, en verdienen dus ook meer.
Volgens de meeste bronnen verdien je tussen de 2 en 4 cent per 1000 views. Hoeveel geld je verdient per 1000 views is dus niet heel veel. Dus dat betekent dat je ergens tussen de $20 en $40 zou verdienen voor een 1000000 (één miljoen) videoweergaven.
Het minimum aantal volgers wat je nodig hebt om via TikTok geld te verdienen is 1000. Vanaf dit aantal volgers zal TikTok je namelijk voor livestreams betalen indien er gedoneerd wordt via jouw publiek. De accounts met de meeste interactie hebben vaak tussen de 500K en 1 miljoen volgers.
Een roos kost 1 coin (ongeveer 1,5 cent) maar er zijn ook gifts die wel 30.000 coins (ongeveer 400 euro) kosten. Je kunt jouw idool alleen maar een gift sturen als hij of zij een live video maakt.
Net als Instagram en Facebook is het met TikTok ook mogelijk om geld te verdienen, maar zal het zeker niet vanzelf gaan. Je moet namelijk een behoorlijk grote fanbase hebben, wil je wat geld verdienen met TikTok. Het is dus de bedoeling dat je influencer gaat worden – en dus bekend op TikTok te gaan worden.
Met vooral parodieën op trucs die mensen in andere filmpjes laten zien, kreeg hij in ruim twee jaar tijd bijna 144 miljoen volgers op TikTok. Afgelopen week werd Khaby Lame (22) de populairste tiktokker ter wereld.
De beste dagen om op TikTok te posten zijn dinsdag, donderdag en vrijdag, waarbij respectievelijk 9:00, 12:00 en 5:00 de absolute piekmomenten zijn voor wat betreft betrokkenheid.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Je kan op deze manier met het uitzenden van een live stream 20% van de gedane gift verdienen. Dat lijkt niet eens zo heel veel, maar de bedragen kunnen flink oplopen als je veel volgers hebt. Er zijn populaire live streamers die er wekelijks veel geld mee verdienen en dan mag je wel denken aan bedragen van 10.000 euro.
De Amerikaanse tiener Charli D'Amelio was in 2021 de best verdienende Tiktok-ster ter wereld. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes. Charli heeft wereldwijd de meeste volgers op TikTok en verdiende in 2021 maar liefst 15,4 miljoen euro.
2. Charli D'Amelio – €4 miljoen.
Ryan Kaji – ($ 27 miljoen)
Ryan's World is de naam van het YouTube kanaal van Ryan Kaji die wordt gerund door zijn stiefzus en ouders. Het 10-jarige mannetje heeft 31,4 miljoen abonnees. Er komt bijna elke dag een nieuwe video online.
1. Nikkie de Jager (NikkieTutorials) De meest bekende en rijkste Nederlandse Youtuber is Nikkie de Jager. Haar YouTube kanaal NikkieTutorials heeft inmiddels 13.8 miljoen abonnees en haar populairste video is maar liefst 42 miljoen keer bekeken.
Volgens data van WebFX zijn dit de mogelijke prijzen voor influencer-marketing op YouTube: 200 dollar per video voor een YouTuber met 10.000 abonnees. 2.000 dollar per video voor een YouTuber met 100.000 abonnees. 20.000 dollar per video voor een YouTuber met 1.000.000 abonnees.
Door TikTok views te kopen kan jij jouw account een enorme boost geven. Met honderden tot duizenden extra views op TikTok kun je in korte tijd jouw video's delen met de hele wereld. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is het doorgeven van de juiste URL en het kiezen van het juiste aantal TikTok views.
Toch zijn er wel een aantal voor de hand liggende dingen die je kunt proberen om jezelf toch op die For You-pagina te krijgen. Zorg dat je meedoet aan relevante challenges, gebruik viral gaande muziek in je video en maak de video van hoge kwaliteit.
Gebruik relevante en trending hashtags
Net als op andere social kanalen is het belangrijk om (relevante) hashtags te gebruiken bij je video's. Hashtags kunnen misschien nog wel belangrijker zijn op TikTok, omdat het van invloed kan zijn op het algoritme en je dus meer aandacht kunt krijgen voor je inhoud.
Het kopen van likes is legaal en gaat niet tegen de wet in. Wel is het in sommige landen verboden voor bedrijven om likes te kopen. Daarnaast is het tegen de voorwaarden van TikTok zelf om likes te kopen. Als TikTok vindt dat je te veel likes en views hebt gekocht in korte tijd kan dit je rankings negatief beïnvloeden.
Eén van de meest gebruikte hashtags is dan ook #fyp. Een afkorting voor For Your Page. Daarmee willen TikTok-gebruikers terechtkomen op deze pagina en hopen daarmee viral te gaan.
1. Scott Hentzepeter (@scottsreality) – 36.3 miljoen volgers.
De 25 populairste TikTokkers wereldwijd
Ten opzichte van juni is de top vijf bijna onveranderd gebleven: alleen Khabane Lame en Addison Rae zijn van plek gewisseld. Charli d'Amelio bezet nog steeds de eerste plek, terwijl Bella Poarch en Zach King de top vijf complementeren.
Van alle grote sociale media groeide TikTok in 2021 in Nederland procentueel gezien verreweg het snelst: het aantal gebruikers steeg, vooral dankzij twintigers, met 75 procent naar 3 miljoen, blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2022 van consultancy Newcom.