Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag.
Instagram-gebruikers kunnen nu 10 foto's of filmpjes kwijt in één post, waar je doorheen kunt vegen. Voortaan hoef je foto's van een event of een gebeurtenis niet meer los te uploaden op Instagram.
Hoeveel is 1k volgers op Instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram zijn dus 1000 followers.
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
First things first, voor meer bereik op Instagram is het belangrijk dat je een openbaar profiel hebt. Zo kan iedereen zien welke content jij plaatst. Als je profiel openbaar is, kunnen mensen in één oogopslag zien of de content die jij post hen aanspreekt. Door deze 'openheid' vergroot je de kans op nieuwe volgers.
Wat is Instagram? In het kort: Instagram is een sociaal netwerk waarbij het allemaal draait om het delen van foto's en video's met je volgers. En om het bekijken van foto's en video's van de mensen die jij volgt. Dit kunnen vrienden zijn maar vaak zie je dat mensen ook bekende mensen of influencers volgen.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.
De Instagram-app heeft een nieuwe update, waardoor het mogelijk is om binnen je Instagram Verhaal meerdere foto's in één scherm te plaatsen. De functie heet 'layout' en laat gebruikers tot zes foto's combineren.
Met de carrouselindeling kun je in één advertentie 2 of meer afbeeldingen en/of video's, kopteksten en links of aanzetten tot actie weergeven. Mensen kunnen door de carrousel scrollen door op mobiele apparaten te vegen of op een computer op de pijltjes te klikken.
Om zelf een album te maken, ga je eerst naar de bekende plek om een foto te uploaden. Daar vind je een nieuw icoontje dat lijkt op een stapeltje foto's. Tik hierop en je kunt uit meerdere foto's kiezen uit je bibliotheek.
Begin 2022 wijzigt het Instagram algoritme. Nieuwe Instagram posts worden niet meer naar het nieuwsoverzicht van enkele volgers 'gepusht', maar op chronologische volgorde weergegeven aan alle volgers. Wij zien dit als een enorme kans voor alle bedrijfspagina's op Instagram.
Gebruik hashtags
Overdrijf niet, maar gebruik ze wel. Tags toevoegen is misschien wel de beste manier om meer Instagram-volgers te krijgen. Ze zorgen ervoor dat je post wordt gevonden als mensen op Instagram zoeken naar foto's van een bepaald onderwerp. Gebruik populaire hashtags.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Op basis van deze drie factoren laat Instagram jou bijpassende content zien. Welke content like je veel, waar geef je veel reacties op, in welke accounts toon je veel interesse? Maar ook hoe vaak je online bent op Instagram. Hoe vaker je je nieuwsfeed bekijkt, hoe meer Instagram probeert om jou nieuwe content te geven.
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Hij of zij kan betaald worden per klik op de advertentie of per kijker van de video. Een andere manier waarop influencers geld verdienen is via campagnes en andere samenwerkingen, op deze manier verbindt een influencer zit eenmalig of voor een langere periode aan een merk of bedrijf.